Jak informuje PKP PLK, po realizacji robót na linii nr 281 między Koźminem Wielkopolskim a Jarocinem, na ok. 14 km,
pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h – nawet dwukrotnie szybciej niż obecnie. Podróże skrócą się z 20 min do ok. 15 min. Zasadnicze prace, po opracowaniu dokumentacji, planowane są od lutego 2023 r. Roboty na jednotorowym odcinku będą wymagały komunikacji zastępczej.
Inwestycja, realizowana ze środków budżetowych, planowana jest do końca 2023 roku - informuje PLK przypominając, że na linii nr nr 281 w ostatnich latach przeprowadzono prace między Oleśnicą a Miliczem, Zdunami a Krotoszynem, Jarocinem a Wrześnią oraz Wrześnią a Gnieznem.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/alusta-i-compremum-wykonaja-prace-na-linii-281-107978.html A teraz pomyślcie sobie że to w większości PKP PLK nie wystarczy bo docelowo pociągi maja jeździć z prędkościami 200-220 km/h
Ile wtedy będzie pracy ... no ale na razie Compremum poza kontraktem z IKS Solino ma ten malutki kontrakcik przepracować też do końca roku.
Mówiąc o wyzwaniach, które stają przed rządem a także spółkami kolejowymi Bittel zaznaczył, że jest to m.in.
zwiększenie bezpieczeństwa, jakości usług, punktualności, lepszej informacji i "szerszego spojrzenia na projektowanie rozkładu jazdy".Dodał, że pasażerowie oczekują też pełnego wykorzystania możliwości zmodernizowanych linii w odniesieniu do prędkości i skrócenia czasu przejazdu. Uczestniczący w konferencji prezes PKP PLK
Ireneusz Merchel powiedział, że docelowo polskie pociągi mają osiągnąć prędkość 200-220 km na godzinę. Mówił, że spółka prowadzi rozmowy w kwestii pozyskania najnowszych technologii, realizuje inwestycje pozwalające zmodernizować i rozbudować korytarze towarowe, zastąpić linie dwutorowe liniami czterotorowymi w dużych aglomeracjach. — Dzięki temu polska kolej będzie mogła przewieźć 2-3 razy więcej pasażerów niż obecnie — wskazał.
https://businessinsider.com.pl/gospodarka/taka-predkosc-maja-osiagnac-polskie-pociagi-prezes-pkp-plk-zdradzil-plany/ysn552d