Na uwagę zasługuje zmiana struktury sprzedaży DSS – o ile w I kwartale 2013 r. udział tłucznia sprzedawanego na potrzeby inwestycji kolejowych wynosił zaledwie 1 proc. całości sprzedaży o tyle w I kwartale br. wzrósł on już do 24 proc. Dzięki temu średnie ceny sprzedaży zrealizowane przez DSS wzrosły w ujęciu rok do roku o 10 proc.
- Tłuczeń kolejowy jest najwyżej marżowym produktem Grupy. Jesteśmy przekonani, że sprzedaż tego materiału w kolejnych okresach będzie w dalszym ciągu wzrastała m.in. ze względu na fakt, że w latach 2014–2020 środki przeznaczone na drogi i kolej mają być rozdysponowane w proporcjach 50/50, podczas gdy w latach 2007–2013 było to 80/20 na korzyść infrastruktury drogowej – mówi Mariusz Roman, Wiceprezes Zarządu DSS.
- Co niezmiernie ważne, przy budowie i modernizacji tras kolejowych dużych prędkości, wykorzystywany jest tłuczeń kolejowy bardzo wysokiej jakości, a kopalnia w Piławie Górnej należy do wąskiego grona tych, które dysponuję takim materiałem – dodaje Maksymilian Kostrzewa, Pierwszy Wiceprezes Zarządu KKSM i Członek Zarządu DSS