Miarą należytego wykonywania obowiązków Zarządcy, którymi są działania w interesie wierzycieli niewypłacalnego dłużnika, jest szybkie zdiagnozowanie sytuacji. Konsekwencją jest złożenie wniosku o umorzenie postępowania, gdy tylko oczywiste stanie się, że dłużnik nie ma zdolności wykonania planu restrukturyzacyjnego, jak i pokrywania bieżących kosztów swojej działalności.
W wypadku Dayli Polska sp. z o.o. bezpośrednią przyczynę niepowodzenia planu restrukturyzacyjnego stanowi brak udzielenia przez właściciela Spółki finansowania na zakup towarów o wartości minimum 4,5 mln zł, pomimo wcześniejszych deklaracji i takiego zapisu w planie restrukturyzacyjnym. Z kolei zaproponowane gwarancje okazały się dla dostawców niewystarczające, a sprzedaż w warunkach komisu nie dała szans na osiągniecie obrotów i marż wystarczających do pokrycia kosztów zatrudnienia, nie mówiąc o czynszach i innych kosztach utrzymania sklepów. Oznaczało to konieczność złożenia wniosku o umorzenie postępowanie restrukturyzacyjnego.
http://zimmermanfilipiak.pl/postepowania/dayli-polska-sp-z-oo.html