Jak przypomina Dariusz Dadej, nie tak dawno odzieżowy gigant podniósł plany sprzedażowe na rok finansowy 2024/25. W prezentacji wynikowej spółka podała, że spodziewa się „znacząco wyższej” r/r marży brutto na sprzedaży w II kw. r.obr. 2024, a w całym roku celuje w ok. 21 mld zł przychodów ze sprzedaży.
– Zarząd spodziewa się marży brutto na sprzedaży do 52-53 proc. w całym roku. Nasze założenia to 52,8 proc. Celem jest również utrzymanie efektywności kosztowej (SG&A/sprzedaż poniżej 40 proc.). Natomiast marżę operacyjną w roku 2023/24 LPP zakłada w przedziale 10-12 proc. W naszej prognozie zakładamy 11,4 proc. Nasza obecna prognoza zakłada 19,97 mld zł w całym roku, co implikuje zakładane przychody w 2Q24/25 na 5.301,3 mln zł. Uwzględniając w/w prognozujemy; 930,6 mln zł EBITDA w 2Q24/25; 502,3 mln EBIT oraz 335,2 mln zł zysku netto – komentuje Dariusz Dadej, analityk Noble Securities.
Zdaniem analityka, nawet po podniesieniu prognoz, poprzeczka nie jest zawieszona zbyt wysoko.
– Zarówno cel przedstawiany przez zarząd jak i nasze obecnie obowiązujące prognozy, szczególnie dotyczące sprzedaży uznajemy za konserwatywne. Estymując wyniki 1Q na cały rok należałoby oczekiwać 23,7 mld zł sprzedaży. Po uwzględnieniu sezonowości implikuje to 6.287 mln zł przychodów w 2Q24/24 (ok. +37 proc. r/r) – dodaje Dariusz Dadej.