Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  209,80 zł , zmiana od tamtej pory: -13,73%
Oszacowanie kosztów produkcji i potencjalnej sprzedaży gry **Altar** studia **11 bit studios** wymaga analizy kilku czynników, takich jak skala projektu, doświadczenie zespołu oraz wyniki poprzednich tytułów. Poniżej przedstawiam realistyczne prognozy:

---

### **1. Szacunkowe koszty produkcji**
11 bit studios to średniej wielkości developer, który tworzy gry AA (mid-budget), a nie gigantyczne produkcje AAA. Dla porównania:
- *Frostpunk* (2018) kosztował ok. **$5–10 mln** (źródła branżowe).
- *This War of Mine* (2014) – ok. **$1–3 mln** (niski budżet, mały zespół).

**Altar** prawdopodobnie będzie miał budżet w przedziale **$8–15 mln**, biorąc pod uwagę:
- **Zespół**: 50–100 osób (programiści, artyści, narracja).
- **Czas rozwoju**: 3–4 lata (typowe dla projektów 11 bit).
- **Technologia**: Własny silnik lub Unreal Engine 5 (większe koszty licencji i produkcji).
- **Marketing**: Dodatkowe **$2–5 mln** (zależnie od skali kampanii).

---

### **2. Prognoza sprzedaży**
11 bit studios ma wierną fanbase i markę kojarzoną z jakością. Dla porównania:
- *Frostpunk* – **3 mln sprzedanych kopii** (do 2022 r.).
- *This War of Mine* – **7 mln+ kopii** (wieloletni sukces).

**Altar** jako horror psychologiczny z elementami sci-fi może osiągnąć:
- **Optymistycznie**: **1,5–3 mln kopii** (jeśli trafi w gusta fanów gatunku i będzie miał wysokie oceny).
- **Realistycznie**: **500 tys.–1,5 mln kopii** (typowy wynik dla niszowego, ale dobrze przyjętego horroru).
- **Pesymistycznie**: <300 tys. (jeśli gra będzie miała słabe recenzje lub problemy techniczne).

#### **Przychody (szacunek)**:
- Średnia cena gry: **$30–40** (dla indie/AA).
- Przy sprzedaży **1 mln kopii**: **$30–40 mln przychodu brutto**.
- Po odliczeniu platform (Steam, konsole zabierają 30%) i podatków: **$15–25 mln zysku**.

---

### **3. Czy gra będzie opłacalna?**
- **Break-even (próg rentowności)**: Przy budżecie **$10–15 mln**, gra musi sprzedać **300–500 tys. kopii**, aby się zwrócić.
- **Sukces finansowy**: Powyżej **1 mln sprzedanych kopii** to wyraźny zysk, który może sfinansować kolejne projekty.

---

### **Podsumowanie**
- **Koszty produkcji**: **$10–20 mln** (wliczając marketing).
- **Oczekiwana sprzedaż**: **500 tys.–2 mln kopii** w ciągu 2–3 lat.
- **Ryzyko**: Horror to niszowy gatunek, ale marka 11 bit studios zmniejsza niepewność.

Jeśli **Altar** powtórzy sukces *Frostpunka*, będzie to kolejny hit studia. Jeśli jednak nie trafi w oczekiwania graczy, może zostać średnim tytułem, który jednak zwróci koszty. Warto obserwować pierwsze zapowiedzi i recenzje.

*(Uwaga: To szacunki oparte na danych z podobnych projektów. Oficjalne liczby mogą się różnić.)*

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
11BIT -1,31% 181,00 2025-09-19 17:00:40
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.