Cała odzieżówka pnie się ostro do góry. Nie ma co się dziwić biorąc pod uwagę sprzedaż detaliczną, PKB, bogacenie Polaków, 500+ pobudzające popyt, czy brak bezrobocia i także mocnego złotego, który mocno sprzyja tym firmo, które większość towaru importują.
Jest jeszcze praktycznie jedna spółka, która od pół roku jest w konsolidacji, a ma jedne z najniższych wskaźników w branży (a w dodatku wyraźnie powinna je poprawić zarówno po wynikach za 4Q 2017, jak i 1Q 2018). Prima Moda ma dziś kapitalizacje ok. 15 mln zł i notowana jest ze wskaźnikiem C/Z na poziomie ok. 13,5 i C/WK = 1,58. Dodam, że Prima Moda ma sieć salonów z obuwiem włoskim zlokalizowanych w najlepszych Galeriach w Polsce i jednocześnie ostro rozwija sprzedaż w kanale internetowym. Co istotne, Prima Moda praktycznie bezwględną całość towaru importuje płacąc w euro i usd, a do tego za wynajem salonów płaci
Jako ciekawostkę wklejam porównanie wyników i kapitalizacji Prima Mody (wyniki za trzy kwartały – 9 miesięcy 2017) do dwóch najważniejszych konkurentów notowanych na GPW. Zachęcam do głębszej analizy spółki!
Wojas:
EBIT: -1,55 mln zł
Zysk netto -2,3 mln zł
Kapitalizacja: 66 mln zł
Gino Rossi:
EBIT: - 0,45 mln zł
Wynik netto: - 1 mln zł
Kapitalizacja: 56,4 mln zł
Prima Moda:
EBIT: +1,5 mln zł
Wynik netto: +1,35 mln zł
Kapitalizacja: 15,9 mln zł