Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  5,50 zł , zmiana od tamtej pory: -23,64%

Avia leasing

Zgłoś do moderatora

  Sprzedaż samolotów - AviaAM Leasing
 PL
W 2019 bilansach lotnicza może ciężar nawet o pół biliona USD
W 2019 bilansach lotnicza może ciężar nawet o pół biliona USDW 2016 roku Rada Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (RMSR) przyjęła nowe standardy sprawozdawczości finansowej, które wymagają zgodnego z MSSF firmę znacząco zrewidować swoje akcje od równowagi, w tym leasing operacyjny. Z prawie 40% światowej samolotów są dzierżawione, nowe przepisy mogą ciężar lotnicze bilanse o 500 mld USD lub więcej. Jednak rzeczywisty wpływ na przemysł nie może być tak dramatyczna, jak się wydaje, ponieważ może to doprowadzić do większej przejrzystości struktury kosztów linii lotniczych. 

Około połowa światowych 20,000+ samolotów komercyjnych są w powietrzu w danym momencie. Wielu wierzy, że pasażerowie linii lotniczych w pełni właścicielem samoloty lecą. Ale niewielu wie, że rzeczywiście co najmniej co trzeci samolot jest własnością firmy leasingowej lub innego leasingodawcy. 

Przewoźnicy lotniczy podejmują samoloty, obsługiwać je średnio przez 7 do 12 lat, a następnie zwrócić je do leasingodawców. Pozwala to na linii, aby uniknąć obciążenia faktycznie kupuje wiele milionów aktywów, a jeżeli zmiany w górę lub w dół, aby popyt szybko dostosować flotę odpowiednio. Wszystko to prowadzi do oszczędności operacyjnych, elastyczności, a ostatecznie lepszych taryf dla podróżnych. 

„Niektórzy 10-12% kosztów linii lotniczej przejść na własność statku powietrznego i pełne wsparcie technicznego. Te linie lotnicze, które mają samolot w leasing operacyjny może zmniejszyć koszty tezy, ponieważ są one dzielone z właścicielem samolotu. Ale co najważniejsze, obecnie linie Tadas Goberis, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny w AviaAM Leasingnie utrzymać te aktywa w swoich bilansach, więc nie przeciążania wyników finansowych z dodatkowych długów „, komentuje Tadas Goberis, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny AviaAM Leasing. 

W międzyczasie, według Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego (IATA), linie lotnicze na całym świecie generowane ponad 35 mld USD zysku netto w roku 2016. W tym roku organizacja oczekuje, że przemysł generować tylko nieco ponad 29 mld USD z powodu wyższej paliwa cen, schłodzić niektórych gospodarkach wschodzących i innych czynników. 

Z siedmiu latach zysk z rzędu, przemysł lotniczy jest dodatkowo rozszerza swoją flotę. Natomiast w wąskim korpusie, jednym segmencie nawy sam istnieje ponad 15.000 samolotów, oczekuje się, że linie lotnicze, aby utrzymać dodanie każdego roku tysiące dodatkowych samolotów. 

Takie wąskie samoloty ciała, jak Boeing 737 i Airbus A320 są konie robocze nowoczesnym lotnictwie komercyjnym. Wraz z innymi podobnymi typami, samoloty te mają wartość ponad 3 biliony USD, na podstawie ich cen katalogowych. W połączeniu ze znacznie droższe szerokich ciał i mniejszych samolotów regionalnych, o łącznej wartości światowej floty prawie 6 bilionów USD, zgodnie z Boeingiem. 

„Teraz cięcia cen, aby mieć nieco bardziej realistyczne wartości rynkowej, a przekonamy się, że około 50 publicznie wymienione linie sam będzie musiał umieścić dodatkowe 150 mld USD zobowiązań w bilansie według RMSR. Całej branży, jeśli wszystkie linie do naśladowania MSSF 16 od 1 stycznia 2019 roku, liczba ta może sięgać nawet pół biliona USD,”dodaje Tadas Goberis. 

MSSF 16 jest Międzynarodowy Standard Sprawozdawczości Finansowej, który zawiera wytyczne dotyczące ujmowania leasingu. Została ona przyjęta przez Radę Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (RMSR) w 2016 roku i wchodzi w życie w roku 2019. Zgodnie z nowymi standardami, wszystkie firmy, które następują MSSF zobowiązane są do dostosowania swoich zobowiązań, w tym leasingu operacyjnego na swoich bilansach. 

Wcześniej tylko samoloty z tytułu leasingu finansowego są w bilansie, ponieważ leasingobiorca otrzymuje aktywo po zakończeniu dzierżawy. Teraz, zobowiązania z tytułu leasingu operacyjnego mają być również uwzględnione. Dla linii lotniczych, które dzierżawi większość floty, może to prowadzić nawet do 100% zwiększeniem jej zobowiązań długoterminowych. Największym wyzwaniem będzie dla non-amerykańskich przewoźników głównie leasing samolotów w dolarach amerykańskich, ale zarabianie pieniędzy w innych walutach. 

„W ten sposób mamy pół biliona duże zobowiązania z jednej strony, a tylko 30 mld USD rocznego zysku - od innej strony. Ale zobowiązania są rozciągnięte na nadchodzące lata, a co najważniejsze, są podzielone między wieloma najemcami, jako jeden samolot ma zwykle co najmniej 2-3 operatorów ponad jego cyklu życia. Innymi słowy, jeden konkretny przewoźnik lotniczy może mieć gorsze wyniki na papierze pod koniec roku, ale to nie powinno przynieść żadnych niszczycielską szkody w dłuższej perspektywie. Wręcz przeciwnie, MSSF 16 pozwoli inwestorom na przewoźnika, aby zobaczyć wyraźniejszy obraz jego struktury kosztów i zobowiązań długoterminowych. Mając pewność silniejsze inwestora, linie lotnicze mogą znaleźć nowe możliwości pożyczkowych, a nawet zmniejszyć koszty pożyczania z dotychczasowymi partnerami. Oczywiście, przeciwny rezultat jest również możliwe, ale nowe wymogi będą miały wpływ na całą branżę finansowania samolotów. Oznacza to, że obie linie lotnicze i ich partnerzy w końcu wypracować nowe reguły gry „, wyjaśnia Tadas Goberis, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny AviaAM Leasing. 

I choć nowe zasady przejrzystości będzie obowiązkowe tylko dla spółek notowanych publicznie, prywatne linie lotnicze powinny również ocenić możliwości ich realizacji. Według Tadas Goberis: „Jest to szczególnie ważne dla przewoźników posiadających PLAN IPO w pięć lub dziesięć lat perspektywy. Powinny rozpocząć opracowywanie strategii, jak zaprezentować swój bilans do potencjalnych inwestorów i innych zainteresowanych stron już. W takich przypadkach jest to niezbędne do włączenia do procesu wynajmującemu, niezależnie czy jest to firma leasingowa, bank lub inwestor prywatny. Po tym wszystkim, wynajmujący zazwyczaj posiada głębsze zrozumienie jak samoloty i rachunek jak zdobyć zaufanie partnerów finansowych.
http://www.aviaam.com/en/news/view/in-2019-airline-balance-sheets-might-burden-by-up-to-half-a-trillion-usd

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
AVIAAML 0,00% 0,00 1970-01-01 01:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.