- Ta transakcja przeskalowuje nasz biznes – podkreślił podczas dzisiejszej telekonferencji prezes Vercomu, Krzysztof Szyszka.
Całkowita wartość transakcji przekracza 84,1 mln euro. Składa się na nią cena należna sprzedającym tytułem sprzedaży udziałów (54,2 mln euro) oraz cena należna za akcje Vercomu, które Itema obejmie w podwyższonym kapitale zakładowym i które zostaną pokryte w formie wkładu niepieniężnego udziałów aportowych (prawie 30 mln euro).
Akwizycja MailerLite ma pozwolić Vercomowi skokowo zwiększyć skalę działalności. Vercom szacuje, że liczba jego klientów wzrośnie trzykrotnie, z około 19 tys. obecnie do blisko 57 tys. działających na 180 rynkach. Akwizycja ma umożliwić również podwojenie marży brutto z 54 mln zł obecnie do 107 mln zł. Strony liczą też na synergie przychodowe.
Reklama
Vercom podaje, że zakup udziałów zostanie sfinansowany ze środków własnych pochodzących z IPO przeprowadzonego w 2021 r. oraz z kredytu bankowego.
MailerLite to globalny dostawca narzędzi do komunikacji e-mail dla klientów biznesowych. Głównymi rynkami jego działalności są Stany Zjednoczone oraz Europa Zachodnia, które łącznie odpowiadają za ponad 70 proc. przychodów grupy.
Vercom poinformował dziś również o zawarciu ze swoim głównym akcjonariuszem, grupą R22 porozumienia dotyczącego warunków nabycia spółki Oxylion. Strony zobowiązały się do zawarcia umowy przeniesienia 100 proc. akcji Oxylionu przez R22 na rzecz Vercomu jako wkładu niepieniężngo tytułem pokrycia akcji w podwyższonym kapitale zakładowym.