• Marketingowa padaka Autor: ~realista [89.64.50.*]
    Wiem, że mówienie źle o spółce w którą się inwestuje jest na tym forum mało popularne, ale trzeba spojrzeć prawdzie w oczy. Ta spółka nie potrafi reklamować swoich gier. Marketing polegajacy na wrzuceniu co 4 miesiące traileru na youtube to jakaś żenada. Jestem mocno uzbrojony w ich akcje bo wierzę w VR i te gry, ale jestem strasznie zniechęcony ich strategia. To frustruje i zniechęca, że ktoś nie potrafi zatrudnić marketingowca albo firmy do reklamowania swoich produktów.
  • Re: Marketingowa padaka Autor: ~John [5.173.40.*]
    Marketing 200tys zl nie ida w marketing ale gry umieja sprzedawac
  • Re: Marketingowa padaka Autor: ~Wu [62.122.236.*]
    Biadolić każdy potrafi. Masz mnóstwo świetnych pomysłów na marketing przekaż je spółce. Jeśli będą tak dobre jak Twoje narzekanie na pewno je wykorzystają tylko zmieść się w budżecie. Do premiery co najmniej 3 miechy i dobrze wiedzą co mają robić. Ale najlepiej to zawsze się zarządza cudzymi pieniędzmi.
  • Re: Marketingowa padaka Autor: ~Znudzony [89.64.41.*]
    Średniej klasy marketingowiec to jest płaca ok 6-7tys zł miesięcznie, co w skali pół roku daje ok 40tys... przy całościowym budżecie 200tys zł na reklamę to już 20%. Faktycznie cudów nie ma się co spodziewać. Są to faktycznie mizerne środki na ten obszar działania. Widziałem jakieś posty od CS na rededicie, plus te rzadkie wstawki na kontach społecznościowych. Cieszy fakt, że sporo mediów branżowych odnotowało premierę WAoST i może tymi kanałami dotrą do szerokiej grupy odbiorców. Pewnie będzie sponsoring na vblogach jak w przypadku Wizardsów pokazujących gameplay. Nie sposób określić, jak promują się na chińskim rynku.

    Trochę martwi mnie fakt, że nie pojawiła się choćby wzmianka na portalach/stronach Games Workshop, którzy mieli promować tą grę swoimi kanałami. No chyba, że coś przeoczyłem. Także podsumowując, też najbardziej mnie drażni cisza na społeczniówkach, bo to jest darmowy kanał promocji. Wrzucasz od ciula materiałów, zajawek itp. budując napięcie i chęć oczekiwania na grę. Ostatnio na YT pod trailerem widziałem komentarz jakiegoś portalu branżowego, który pytał czy mają konto na fb xD To pokazuje poziom braku istnienia firmy w tej sferze. Statystyka na steamdb również nie wystrzeliła.

    Oczywiście wszyscy którzy tu komentują "czas, spokój, cierpliwość, longi" mają rację, ale tylko pod warunkiem, że ostatecznie gra odniesie sukces. Jeśli nie odniesie, to okaże się, że wszyscy tylko przykisili kasę na rok/dwa i wyjdą. A dobrze byłoby też grać pod premierę, a z taką promocją o dobrym zarobku w tym krótkim okresie nie ma mowy.
  • Re: Marketingowa padaka Autor: ~realista [89.64.50.*]
    Sorry, ale nie potrzeba nawet 100 zł żeby rozpocząć promocję strony na fb. Tu po pół roku strona ma 90 lajków ( zobaczcie ich stronę na fb Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall, nie da się linka wkleić) Przecież to jest jakiś żart. Sam prowadzę lokaltną firmę, która zatrudnia 30 osób i mam kilka stron. Jak otwieramy nowe miejsce i otwieramy profil na fb to każdy pracownik udostępnia stronę firmy zaprasza znajomych do polubienia i w tydzien mamy ponad 1000 osobową społeczność w LOKALNEJ FIRMIE. Jak ktoś nie potrafi zrobić takich najprostszych czynności i zmotywować swoich ludzi do promowania własnej pracy jaką jest nowa gra, to sorry, ale po prostu nie zna się na zarządzaniu ludźmi i mediami społecznościowymi. I owszem napisałem to kilka miesięcy temu na mail Carbon Studio, w momencie kiedy profil miał 40 lajków i nic się na nim nie działo. Efekt? Nie odpisali i działań nie podjęli. Po prostu nie ogarniają tego. Nie wiem jak wy ale mnie by było wstyd reklamować nową największą produkcję takimi mediami ze społecznością mniejszą niż osiedlowa kwiaciarnia.. I nie widzę tutaj żadnych wytłumaczeń typu mały budzet 200 tyś zł. Gdybym miał taki budżet reklamowy w swojej firmie, to docierałbym każdego roku do około miliona osób. Wystarczy podstawowa znajomość facebooka i jego narzędzi..Rozumiem tez, że ten budżet przeznaczony jest na bardziej wysublimowane kanały jak te związane z VR, ale to nie usprawiedliwia tego co się dzieje w innych kanałach.
  • Re: Marketingowa padaka Autor: ~Wu [62.122.236.*]
    Realista jeśli rzeczywiście tak było jak mówisz to uderzam się przepraszająco w pierś i zwracam honor. W pierwszym poście zamieściłeś typowe narzekanie bez podania najmniejszych konkretów. Uważam że 3 miechy do premiery to jeszcze sporo czasu i aby utrzymać efekt świeżości nie rzucałbym wszystkich armat już teraz na front. Jak na razie wszystkich obietnic dotrzymali i mam nadzieję że tak dalej będzie.
  • Re: Marketingowa padaka Autor: ~Tomek [5.173.241.*]
    Jest jeden szkopul. Nikt z nas nie zna pisemnej umowy pomiedzy spolka a GW. Wiec wszystkie dobre rady sobie mozemy wsadzic.
    Napisz maila do spolki po co zamieszczasz na forum. Beda chcieli to skorzystaja. Nie beda to nie i na pewno beda miec powody podjetej decyzji na tak badz nie
  • Re: Marketingowa padaka Autor: ~Tomek [5.173.241.*]
    Cisza i spokoj. Czekanie jest najtrudniejsze zaraz po wyborze spolki. Juz do premiery blizej niz dalej, 80% za nami wiec zacytuje Johna: „spokoj i cierpliwosc”.
    A jak ktos nie ma albo nie wierzy w spolke to wiadomo co robic. Ktos akcje odkupi.
  • Re: Marketingowa padaka Autor: ~Nurek [95.160.157.*]
    Realista nie jest tak źle, przez rok ładnie zarobiliśmy. Też liczyłem na premierę na przełomie roku ale przesunęli, no coż trudno trzeba trochę poczekać. Na pewno w tym roku ruszymy do przodu a potem będzie tylko lepiej. Więc cierpliwości życzę
  • Re: Marketingowa padaka Autor: ~Wowa [37.47.15.*]
    Wejście na GPW otworzy szerzej drzwi,ale w tej kwestii też zapadła cisza.
  • (wiadomość usunięta przez moderatora) Autor: (usunięty) [83.23.219.*]
    (wiadomość usunięta przez moderatora)
  • Re: Marketingowa padaka Autor: ~gr [94.246.130.*]
    Skoro nie reklamują, to znaczy że nie chcą sprzedać tej gry, albo tylko ograniczoną ilość - gra dla wybranych? Zrobimy grę ale nie będziemy tego rozgłaszać aby czasem za dużo się nie sprzedało, bo po co?
  • Re: Marketingowa padaka Autor: ~Tomek [5.173.241.*]
    Znowu teorie spiskowe.
    Przeciez my o polowie rzeczy nie wiemy co sie w spolce dzieje. Oni na pewno maja plan i go realizuja.
    Powtarzam: ja ske ciesze ze nie ma dzidy.
    Widac ze kurs jeszcze sie pomieli bo na pokladzie nadal czesc akcjonariatu z przypadku.
  • Re: Marketingowa padaka Autor: ~Kubek [195.136.92.*]
    Nie mają tyle hajsu na marketing co inni, cierpliwości..
  • Re: Marketingowa padaka Autor: ~Cbr [88.156.138.*]
    https://youtu.be/U4EUDlvKQJg
  • Re: Marketingowa padaka Autor: ~John [5.173.40.*]
    Pragne przypomnieć koszty wizard dt na marketing w porównaniu do WHTF przeznaczyli jakies grosze a jednak gra sie zwróciła w 1 miesiąc a WH ma większą baze graczy spokój I cierpliwość
  • Re: Marketingowa padaka Autor: ~beka [185.191.206.*]
    Nie ma co mnożyć kosztów!
    Jaka kasa poszła na mkt CP2077, a jaka na W3? Ostatecznie dla długoterminowej sprzedaży liczy się jakość gry, szczególnie dla studia na dorobku. I niech nad tym pracują. Byle badziewny youtuber krzyczy 1k $ za product placement - a jak gra będzie dobra, content zrobią sami za free.

    Na koniec - nie porównujmy reklamy na FB z contentem typowo dla graczy, który leci worldwide w TY, Twitchu itp. Sorry ale to kompletnie inna bajka i medium niż jakiś lokalny biznes na 30 osób. Z całym szacunkiem.
  • Re: Marketingowa padaka Autor: ~beka [185.191.206.*]
    TY = YT oczywiście
  • Re: Marketingowa padaka Autor: ~trzymacz [89.64.46.*]
    Ty wez napisz do zarzadu, moze cie wezma taki madry jestes.
    Jesli nie pokazywali nic od zapowiedzi gry to musza miec dobry powod, to nie sa ludzie ktorzy robia gry od wczoraj. W zeszlym tygodniu pokazali gifa z walka, a do "letniej" premiery jeszcze zostalo troche czasu, sporo sie moze wydarzyc
[x]
CARBONSTU -2,91% 5,34 2025-11-18 15:53:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.