Niby na pozór pozytywny raport, że dynamika sprzedaży segmentu Data Enrichment to +98%, a wg raportu kwartalnego za Q1'2020 ten segment zrobił 1,3 mln sprzedaży - czyli teraz w Q1'2021 ma szacowane 2,6 mln przychodu, a w Q4'2020 miał 5,7 mln, czyli Q/Q mamy spadek o ponad 50%. Słabiutko
----------- Dlaczego wskaźnik prezentowany jest w ujęciu rok do roku? Rynek reklamy internetowej cechuje się zmiennością wynikającą z sezonowości, dlatego do oceny sytuacji spółki i kondycji rynku należy porównywać dane finansowe w ujęciu rok do roku. Ponieważ analiza danych finansowych w ujęciu miesiąc do miesiąca może być niemiarodajna to spółka nie przekazuje tego typu informacji. ------------- Także - albo Ty źle interpretujesz dane albo spółka źle ocenia biznes - nie jest sezonowy?
No dobra, coś w tym może jest. Ale popatrzmy jeszcze na te wykresy dynamiki:
lipiec +50% sierpień + 132% i od października około +100%
Czy nie oznacza to, że oni w lipcu pozyskali sporo nowych klientów, w sierpniu kolejnych, a potem już żadnych nowych (bo liczby nie rosną dalej? Ale Ci pozyskani w lipcu i sierpniu zostali z firmą i dalej generują swoje stabilne +100%, które przestanie być widoczne od lipca/sierpnia tego roku, bo było już w poprzednim?
Dnia 2021-03-29 o godz. 20:18 ~Hencz napisał(a): > Niby na pozór pozytywny raport, że dynamika sprzedaży segmentu Data Enrichment to +98%, a wg raportu kwartalnego za Q1'2020 ten segment zrobił 1,3 mln sprzedaży - czyli teraz w Q1'2021 ma szacowane 2,6 mln przychodu, a w Q4'2020 miał 5,7 mln, czyli Q/Q mamy spadek o ponad 50%. Słabiutko
No pokonałeś mie... umów się ze mną na pakietówkę po 15 zł. Wezmę 10.000 sztuk. OK?
co dla mnie widac po tym raporcie: - po pierwsze dynamika styczen jest dwa razy wieksza niz w zeszlym roku - od marca do maja 2020 bylo zalamanie sprzedazy (jednorazowe?) - od sierpnia sprzedaz bardzo przyspieszyla - rynek jest sezonowy wiec spadek w I kwartale chyba oczywisty kontra IV kwartal: zobacz sobie jak historycznie spadla sprzedaz danych w tym okresie (tak 30-50%); tyle ze jesli w IV kwartale przychody z danych byly rekordowe, to nawet po spadku powinno byc duzo lepiej niz rok temu - jak wskaznik bedzie mial sie do wynikow w raporcie kwartalnym? to chyba najwazniejsze pytanie