• Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: neuromachine [178.43.74.*]
    Co mamy finansowo za 2020:
    Wzrost przychodów r/r na poziomie 138%. Wzrost zysku netto r/r na poziomie 565%. Według danych z raportu Q3 2020, zysk netto stanowił 6.6% przychodów netto. Według danych z raportu Q4 2019, zysk netto stanowił 1.6% przychodów netto.

    Jak może to wyglądać finansowo za 2021:
    • W 2020 przychody netto: 197 383 229 zł. Zakładając w 2021 wzrost r/r 30% mamy 256 mln przychodów netto co powinno dać 16.9 mln zysku netto.
    • Zakładając w 2021 wzrost r/r 38% mamy 272 mln przychodów netto co powinno dać 18 mln zysku netto. Kapitalizacja dla kursu 4.1 = 173 mln czyli c/z = 9.61.
    • Zakładając dodatkowy przychód netto z alldeynn ostrożnie na poziomie 2 mln miesięcznie mamy 296 mln przychodu netto i 19.5 mln zysku netto. Kapitalizacja dla kursu 4.1 = 173 mln czyli c/z = 8.87.

    Kanały sprzedaży:
    Własny sklep internetowy, allegro, e-bay, decathlon, sklepy stacjonarne (w tym franczyza), hurtownie, apteki, desertcart (indie - desertcart.in/brands/allnutrition)

    Promocja:
    Własne forum SFD (duże i popularne), Sponsor Fame MMA (wielu potencjalnych klientów), Współpraca z influencerami (w tym ostatnio z Deynn (1.6 mln followersów)) 

    Dlaczego moim zdaniem nie ma jeszcze ceny dwucyfrowej:
    • Kapitalizacja na bankierze źle policzona (nie uwzględnili wykupu akcji własnych, zamiast 45 mln akcji powinno być 42 mln) co pokazuje błędnie większą wartość wskaźnika c/z.
    • Spółka mało popularna i jeszcze nie znana w porównaniu do innych. Nikt nie nagania na sfd. Np taki Present24 jest dużo wyżej w rankingach popularności gdzie spółka jest rząd wielkości mniejsza. Jest dość mały wolumen dzienny jeszcze i nawet jedna osoba, która chce się z jakichś powodów pozbyć akcji może zaniżyć znacznie kurs.
    • NewConnect a nie GPW (informacja o przejściu na główny rynek moim zdaniem przeskoczylibyśmy na inne poziomy cenowe)
    • Ludzie myślą - produkują odżywki, siłownie zamknięte więc nie warto inwestować, a jak wiemy po wynikach w przypadku sfd jest dokładnie odwrotnie.

    Porównanie z innymi spółkami e-commerce:

    Dadelo:
    Kapitalizacja 217 mln, przychody netto za 2020 wyniosły 64.5 mln (32.7% przychodów SFD a wycena 125% wyceny sfd). Wyceniając po przychodach sfd powinno mieć wycenę: 664 mln. Akcji sfd mamy 42 190 910 czyli akcje powinny kosztować 15.74zł. Na podstawie zysku netto (dadelo w 2020 miało 4.15 mln zł) powinno być 681 mln zł czyli 16.14 zł za akcje. A i taka uwaga, że do wyniku dadelo na pewno przyczynił się skokowy wzrost zapotrzebowania na rowery z powodu covid (ludzie przesiadali się z komunikacji miejskiej na rowery i odkryli wycieczki rowerowe), a to się nie powtórzy raczej.

    Answear.com:
    Przychody 2020  408 mln, kapitalizacja 507 mln. Wyceniając analogicznie sfd powinno mieć wycenę 245 mln czyli 5.81 zł za akcje. Zysk netto: do 3Q mieli 4.35 mln przy 263.4 mln przychodów. Za cały rok 2020 mieli 408 mln więc szacuję zysk netto na poziomie 6.74 mln. Przyrównując to do sfd powinno być wycenione na 977.9 mln czyli 23.18 zł za akcje.

    Średnia z tych szacunków wychodzi 15.22 zł za akcje.

    Jeszcze taka ciekawostka:Present24 przy przychodach za 2020 na poziomie 0.76mln jest wyceniane na 13 mln. Porównując to z sfd to wycena sfd powinna być na poziomie 3375 mln czyli 80zł. Zysku netto nie porównuję bo jadą na stracie. Ale to dodaję jako ciekawostkę i nie biorę pod uwagę.

    Wydarzenia 2020:
    • Znaczny wzrost przychodów i zysków netto.
    • Wejście do Decathlon
    • Skup akcji własnych
    • Dywidenda + Uchwała o wypłacie minimum 20% zysku w dywidendzie (polityka dywidend na lata 2020-2022)
    • Pierwsze zamówienie od dystrybutora w Rosji
    • Rozmowy z dystrybutorem w Indiach
    • Przechodzenie z działalności dystrybucyjnej na produkcyjno dystrybucyjną, czyli zaczną produkować marki własne u siebie. Domyślam się, że już jakaś część jest produkowana u siebie.

    Wydarzenia 2021:
    • alldeyn - z informacji twitterowych 25000 zamówień w ciągu kilku dni. Przyjmując ostrożnie 30 000 zamówień w styczniu i 200zł na zamówienie mamy 6 mln przychodu (przy 14.8mln przychodu za styczeń 2020 samo alldeyn powinno dać wzrost 40% r/r). To się wydaje aż zbyt piękne. Jak to się potwierdzi w raporcie za styczeń to wchodzimy na nowe poziomy cenowe moim zdaniem.
    • desertcart (indie - desertcart.in/brands/allnutrition)

    Zagrożenia:
    Zagrożenie znacznego spadku kursu jest jak dla mnie tylko jedno - spółka musiałaby przestać się rozwijać i zacząć zwijać pod względem przychodów i zysków. Wydaje mi się to mało prawdopodobne. Mogą być chwilowe małe korekty spowodowane małym wolumenem dziennym, więc nawet jedna osoba z małym pakietem akcji (w odniesieniu do free float) może spowodować krótkotrwały spadek ceny.

    Więcej będzie można pewnie napisać po raporcie za styczeń (może się okazać, że sprzedaż alldeynn okaże się najważniejszym wydarzeniem 2021) i po raporcie za Q4 2020 (pewnie zamieszczą tam jakieś plany na 2021).

    To są takie moje luźne notatki i przemyślenia więc na pewno wielu rzeczy tu brakuje także byłbym wdzięczny za dopisanie w komentarzach (szczególnie jakie wydarzenia widzicie w 2021).

  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: ~Miki [83.6.22.*]
    Powiem tylko „amen (i awoman)
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: ~DorianYatesMrOlympia [83.5.156.*]
    Wycena i handel akcjami sfd są zdumiewające, najprostsza analiza mnożnikowa (europejskie społki e-commerce z marżą operacyjną 3,5% handlowane są po siedmiokrotność przychodów). Brak płynności i obroty sprawiają, że każdy nowy szczyt jest zasypywany (ruch z 4,58 na 3,92). Mimo imponującego wzrostu kursu i zdrowych fundamentów, sfd nie należy do grona gorących spółek newconnect, przydałby się nam Albert Longterm Rokicki i jego rekomendacja, chociaż i bez niego czeka nas dorównanie kursu do mnożników. Natomiast przeniósłbym akcent z tego desertcart na niemiecki amazon. Ten czas wysyłki +15 dni na desertcart nie bardzo mi się podoba, podejrzewam, że sprzedaż z tego kanału jest pomijalna. Natomiast na niemieckim amazonie można popatrzeć jak allnutrition się sprawuje na trudniejszym i dojrzalszym rynku odżywek i zdrowej żywności. Ja osobiście widzę przychody w 2021 bliższe 240 mln, ale przy marży operacyjnej bliższej 9% ze względu na efekt skali, wprowadzeniu marki premium i wzrost udziału produkcji własnej w całkowitej sprzedaży.
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: ~Martinez [185.179.58.*]
    Ile po raporcie?
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: ~DorianYatesMrOlympia [83.5.156.*]
    Nie mam pojęcia. Jednak biorąc pod uwagę jak długo trwa niedoszacowanie (wskaźnikowo kapitalizacja poniżej przychodów za ostatnie 12 miesięcy), to bez napływu nowego kapitału nawet publikacja raportu nie zda się na zbyt wiele. Rynek potrafi być dłużej nieefektywny niż to się wydaje, co jest tym bardziej zadziwiające, biorąc pod uwagę takie perełki NewConnect jak 4mass, Innogene, Lauren-Peso itd. Możemy wymieniać się szacunkami, prognozami, omawiać nowe produkty, kanały sprzedaży, ale najpewniej wiedza ta trafia do kilkudziesięciu osób, które i tak już mają sfd pod korek. Ostatnio na strefie inwestorów był artykuł o 20 spółkach, które w tym roku przenoszą się na rynek regulowany. Wśród nich ani mowy o sfd. Ta spółka nie istnieje w mediach wokół giełdowych/inwestycyjnych, mamy póki co bardzo merytoryczne i kulturalne forum na bankierze, co jest zasługą naszego zaangażowania, ale to za mało.
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: ~Martinez [185.179.58.*]
    No tak to jest ten minus. Mamy rozwój, przychody, zyski, ale nie ma fabryki espi, Covidowych super produktów to i nie ma milionowych obrotów. Jakby weszli w sprzedaż płynów czy czegoś to i 300 mln qap by było. Trzeba cierpliwie czekać, zdrowa rozwojowa spółka sama się obroni
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: ~Insider [31.0.51.*]
    Poziom obrotów rzeczywiście jest zdumiewająco niski
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: neuromachine [178.43.74.*]
    Ja bym się skłaniał do tego, że na razie jednak względnie wąskie grono "odkryło" tę spółkę i są to w większości inwestorzy, którzy kupili i trzymają bo widzą wyniki i rozwój spółki, a dopływ nowych inwestorów jest na tę chwile zbyt mały żeby ruszyć kurs. Ja bym upatrywał raportu za styczeń jako możliwego wybicia (jeśli raport będzie bardzo dobry). Rynek może ignorować dobre wyniki długo ale nie w nieskończoność. Mieliśmy ciekawą anomalię wczoraj ponieważ SFD spadło w rankingu popularności bankiera z 251 pozycji na 332, a dzisiaj jest z powrotem na 260. Tu już były dziwne momenty. Po pierwszym wybiciu powyżej 2 zł (okolice 2.26 jak dobrze pamiętam), kurs długo powoli spadał (uważam że powodem była zbyt mała popularność). Cały czas sobie dokupowałem, aż najtaniej kupiłem za 1.35 zł :).
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: ~Longterm [83.22.99.*]
    Gdzie można sprawdzić ten ranking na bankierze?
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: neuromachine [178.43.74.*]
    W lewym górnym rogu profilu spółki (pod jej nazwą) jest "Miejsce w rankingu". Po kliknięciu można przejść do strony ze wszystkimi spółkami. Niestety nie ma historycznych danych tam i trzeba sobie samemu śledzić.
  • zysk będzie rósł szybciej niż przychody Autor: ~inwestor [31.178.215.*]
    To akurat oczywiste. Praktycznie pewne jest też, że wraz z kolejnymi miesiącami będzie zwiększał się wskaźnik C/Z. To niemożliwe, żeby na takiej spółce wynosił ok. 10. Kolejny impuls wzrostowy może być po raporcie 4q albo za styczeń. Chyba, że nauczeni doświadczeniem inwestorzy zaczną zakupy wcześniej, tj. pod raporty. Chłodna głowa i będzie dobrze.
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: ~Longterm [85.14.70.*]
    Jak oceniacie KFD w sensie konkurencji i potencjalnych ryzyk dla SFD? Widzę, że też mają ciekawe produkty w swojej ofercie. Czy ktoś im się przyglądał?
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: ~DorianYatesMrOlympia [83.5.156.*]
    Wg trendów google sfd wyprzedziło w popularności wyszukiwania kfd w marcu 2020.
    https://trends.google.pl/trends/explore?date=today%205-y&geo=PL&q=Sfd,Kfd

    Obie firmy są do siebie bardzo podobne. Na sklepie kfd są produkty allnutrition, i przeciwnie. Ceny i asortyment są prawie takie same. Oferta sfd na allegro jest o wiele szersza, ponad 600 produktów, kfd poniżej 100. Komunikacja w mediach społecznościowych jest zbliżona, czyli memy, modelki, koksy. Obie firmy patrzą sobie na ręce, reagują na siebie, natomiast ekspansja sfd jest widoczna w cyfrach, a na temat kfd możemy tylko snuć domysły. Czy kfd wysyła za granicę? Czy kfd robi hurt? Kto ma wyższą marżę? Kto lepiej znosi lockdown?
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: ~Longterm [85.14.70.*]
    Dziękibza Twoje obserwacje i przemyślenia, tak mi się też wydawało. Trzeba obserwować, ale dużych obaw raczej nie ma, a może kiedyś fuzja
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: ~Longterm [85.14.70.*]
    Z moich obserwacji wynika, że nie mają swoich produktów wzajemnie w swoich sklepach, ale może się mylę.
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: ~DorianYatesMrOlympia [83.5.156.*]
    Zgadza się, błąd po mój stronie. Pomyliłem kfd z 7nutrition, czyli marką własną 7fit. Na sfd jest 7n, a na stronie triceps.pl (7fit) jest allnutrition. Natomiast nie widzę jakoś procesu m&a między kfd i sfd. Prędzej sfd wykorzysta pozycję lidera, by zdusić kfd. Przykładowo 7fit się potknęło w trakcie wiosennego lockdownu, dla sfd tymczasem były to żniwa. Wiadomo, że lider ma łatwiej i może więcej. Pazdan nie zwalnia, a w tym roku ma szansę zabłysnąć na giełdzie.
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: neuromachine [178.43.88.*]
    7 lutego 2021 będzie pierwsza konferencja prasowa przed FAME MMA 9. Pierwszą konferencję przed ostatnią galą obejrzano ponad 2.5mln razy, a przypominam, że SFD jest jednym z głównych sponsorów, logo SFD jest tam w wielu miejscach prezentowane i lecą reklamy. Gala będzie 6 marca 2021 i odbędzie się jeszcze przed nią druga konferencja.
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: ~asdf [82.177.176.*]
    Niestety nie mamy narzędzi, które mogłyby oszacować wpływ tej reklamy na sprzedaż. Dodatkowo ciekawi jakich metryk używa jako kryterium sukcesu tej kampanii. Wiadomo, że ROI ze sprzedaży przy użyciu kodu rabatowego FAMEMMA jednak to nie wyłapie 100% konwersji zainicjowanych przez kontakt z marką oglądając w nocy na laptopie streama jak Youtuberzy walą się po modrach
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: neuromachine [178.43.88.*]
    Masz rację, danych do policzenia skuteczności reklamy nie mamy ale moim zdaniem to nie o to chodzi. Skuteczność wszelkich działań marketingowych można jedynie szacować na podstawie przychodów ale tam jest tak wiele innych czynników, że to nie ma sensu. Ja to widzę tak, że jest to po prostu świetny sposób na pozyskanie klientów nie mających do tej pory styczności z marką SFD. Podejrzewam, że rozpoznawalność marki SFD wśród ludzi ćwiczących na siłowni przynajmniej kilka miesięcy jest bliska 100%, więc tej grupie docelowej wystarczy tylko co jakiś czas przypominać o SFD. Zauważyłem, że SFD sponsoruje twórców internetowych których oglądają zapewne nie tylko ludzie już ćwiczący i znający SFD, np. zauważyłem że kanał Podróże wojownika Sponsoruje SFD, a oglądają to pewnie również osoby które zaczną dopiero ćwiczyć. O jakiej marce pomyślą jak zechcą kupić suplementy? Fame MMA to z kolei dużo dzieci i młodzieży pewnie ogląda, a hype Fame MMA na pewno przyczynia się do propagowania zdrowego stylu życia i tak samo, jakie suplementy będą jednym z pierwszych wyborów tych ludzi zaczynających ćwiczyć, a no SFD.
    Tak na marginesie wczorajsza konferencja ma do tej pory ponad 1.3 mln wyświetleń (wszędzie logo sfd i reklamy), a wywiady po konferencji na tle ścianki z prezentowanym m.in. logo SFD również mają ponad 100k wyświetleń. Dla tego ja uważam, że współpraca z Deynn to strzał w dziesiątkę ponieważ ma ona wielu fanów którzy do tej pory nie słyszeli o SFD i jak kupią suplementy z serii alldeynn przez sklep SFD to jest duża szansa, że wrócą po więcej i skorzystają np. z oferty zdrowej żywności czy innych suplementów.
    Podsumowując ja nie próbuję szacować jak to wszystko się przekłada na sprzedaż bo nie mam danych dostępnych ale po prostu oceniam kierunek działań marketingowych, który jest moim zdaniem trafiony.
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: ~Xrt [77.88.140.*]
    Powiem wam szczerze, że wolę Systematyczne Finansowe Dokapitalizowanie mojego portfela nawet rzędu 5/10% miesięcznie niż miałoby to skakać tak jak np. Dziś na serinusie a pewnie niedługo na brasterze. Rano -8 teraz +17%. Po co nam takie emocje. Duży + tej spółki jest taki że każdy kto przejmuje akcje to zarabia co widać po wykresie. Myślę, że tylko spokój nas uratuje. Wolę tak niż czytać jakieś płacze i żale o pozwach zbiorowych, bo ktoś spadł z rowerka.
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: spokojnyoswoje [83.26.174.*]
    Popieram w 100%
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: neuromachine [217.96.177.*]
    No to wyniki styczniowe potwierdzone. Ostrożnie liczyłem na przebicie 20 mln przychodu, a mamy około 21 mln. Wprowadzenie marki alldeynn dało dużo. Do wydarzeń w 2021 można doliczyć dzisiejsze nowe ATH 4.94, które mam nadzieję długo się nie utrzyma i nastąpi przebicie 5 zł
  • Re: Podsumowanie 2020, pod co gra w 2021 Autor: neuromachine [217.96.177.*]
    Nowa ciekawostka odnośnie FAME MMA gdzie jednym z głównych sponsorów jest SFD. W artykule na mma pl jest przytoczona wypowiedź Wojciecha Goli (jednej z głównych medialnych postaci tam), że sprzedażą PPV przebili KSW kilkukrotnie. To pokazuje jaki zasięg ma reklama tam.
[x]
SFD 1,56% 3,26 2025-10-03 16:43:44
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.