myślę że dzisiaj wyprzedawali inwestorzy ktorzy raportu nie zrozumieli. panika sie zaczela gdy zobaczyli 77 mln straty wobec 9 mln w zeszłym roku. a tymczasem
Decydujący wpływ na prezentację wyniku Grupy miały „wirtualne” różnice kursowe, które nie mają charakteru gotówkowego i nie są skutkiem zawieranych transakcji. Grupa prowadzi swoją działalność w oparciu o waluty obce, w tym głównie w oparciu o dolara, jednak zgodnie z MSR raporty finansowe musi przeliczać na złote po kursie z końca danego okresu. Grupa musi więc przeliczać wszystkie aktywa, w tym wartości umów leasingowych, wyrażone w dolarach i euro na złote. Jest to księgowane na 31 grudnia 2019, a następnie jeszcze raz na 31 marca 2020. Jeśli złoty spada znacząco w tym okresie powoduje to duże wahania wyceny aktywów i w efekcie różnice wyników. W pierwszym kwartale mieliśmy do czynienia z poważnym umocnieniem się dolara wobec złotego, co negatywnie wpłynęło na przeliczoną na naszą walutę wartość księgową aktywów. Zmiany te mają charakter czysto księgowy i nie wpływają na bieżącą działalność spółki. Oczyszczając wyniki za I kw. z wpływu różnic kursowych Enter Air miał 40,3 mln zł dodatniej EBITDA i 2,6 mln zł zysku netto.
Tak. Jeśli raty leasingowe są w USD lub EUR i PLN długoterminowo się osłabił (a w tej walucie gros przychodów) to ma to znaczenie wyłącznie księgowe. Dobre :)
spolka dziala w USD. Przychody i koszty ma w USD. ale sprawozdania finansowe ma w PLN. jezli przeliczy wszystko na PLN to rowniez musi przeliczyc na PLN wartosc samolotow. Z powodu spadku kursu wartosc samolotow tez spadla i musza to pokazac w wyniku finansowym. Tak wiec w skrocie zarobili 2 mln ale wartosc samolotow w PLN spadla wiec wykazali strate -77 mln. to nie jest wydatek ale tylko ksiegowy zabieg. na koniec roku bedzie korekta tej kwoty. wiec jak w 4 kwartale zarobia 20 mln operacyjnie to w wyniku netto pokaza kilkadziesiat mln wiecej. tak w duzym uproszczeniu i skrocie
Różnice kursowe z MSSF16 nie maja żadnego wpływu na wynik . Są tylko statystyczne . Wynik jest operacyjnie dodatni czyli spółka zarobiła netto kasę w 1kw !!!!
Jak dla mnie wlasciciel nicku ar ma oczywiscie racje zysk za 1 kwartal wyniosl 2,6 mln netto !!!!! Jest to super wynik podczas pandemii. W drugim kwartale prosze sie rowniez nie spodziewac duzych strat bo raty lizingowe byly zawieszone !!!!!
Dobrze wiec tlumacze jak dla dziecka od 15 marca samoloty nie lataly a raty leasingowe zostaly zaplacone i wyplaty dla pracownikow. W 2 kwartale raty leasingowe zostaly zawieszone dzieki czemu koszty stale zmniejszyly sie o 90%.
dokładnie tak. sciecie kosztów duże więc nie zdziwie się jeśli strata na 2q nieprzekroczy 20mln. Jakieś przychodzi też były - około 20lotów wykonano w 2q tak na oko policzone bazując na flightradar.
Jak to jest? Na koniec marca dolar się wzmocnił, złotówka osłabła, czyli za dolara mieliśmy więcej złotych. Więc wycena samolotu wyrażona w złotych chyba powinna urosnąć, a nie zmaleć...?