• Pierwsze dostawy Autor: ~dovado [94.254.144.*]
    Nie oficialne źródła związane blisko z Aeroflot podają że dzisiaj odbędą siė pierwsze dostawy trzech A321 które ma leasingować Aviaam Chiny
    VP-BFA, VP-BFG, VP-BFE
  • Re: Pierwsze dostawy Autor: ~dovado [94.254.144.*]
    Pierwszy w Moskwie Szeremietiewo już oficjalnie wylądował Airbus A320 VP-BFE MSN 7593
  • Re: Pierwsze dostawy Autor: ~Andy [185.25.121.*]
    No wreszcie :)
  • Re: Pierwsze dostawy Autor: ~dovado [94.254.144.*]
    Na lotnisku Moskwa-Szeremietiewo wylądowały już następne dwa A320 MSN7561  VP-BFA  oraz MSN7646 VP-BFG .Obydwa przybyły z Tulizy (Francja )natomiast ten pierwszy ktøry wylądował VP-BFE przybył z Hamburga(Niemcy)
  • Re: Pierwsze dostawy Autor: ~nhyt [77.112.74.*]
    https://a320archive.com/?q=Aeroflot&type=airline

    może wreszcie kurs tez sie ruszy w góre
  • Re: Pierwsze dostawy Autor: ~dovado [94.254.144.*]
    Dzisiaj wróciły do Polski na sezon letni 2 Airbusy leasingowane przez Aviam Leasing
    Airbus A321 -211 2912  SP-HAY Small Planet Polska oraz
    A321 -211 2903  SP-HAX Small Planet Polska 01may17 Były w okresie zimowym w leasingu Nesma Aerlines Arabia Saudyjska.
  • Re: Pierwsze dostawy Autor: ~dovado [94.254.144.*]
    Dzisiaj został wysłany do malowania
    Airbus A321 -211  2342  SP-HAW Small Planet Polska 01may17 KTW-MST for paint Może to być związane ze zmianą leasigobiorcy lub sprzedażą według tej strony jest on już w leasingu SMBC
    http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a321-2342.htm
  • Re: Pierwsze dostawy Autor: ~dovado [94.254.144.*]
    Link do ostatniej wiadomości
    https://a320archive.com/msn/2342
  • Re: Pierwsze dostawy Autor: ~dovado [94.254.144.*]
    https://a320archive.com/msn/2912
    Link dowiadomości Powrót z King Abdulazis Arabia Saudyjska after winter-lease to Nesma Airlines
  • Re: Pierwsze dostawy Autor: ~dovado [94.254.144.*]
    4 Airbusy A 321 leasingowane do SPA Polska również ten wysłany do malowania do Mastricht należą wciąż do córki spółki Aviaam B10 Limited według polskiego rejestru a nie jak podają niektøre portale do Smbc
  • Re: Pierwsze dostawy Autor: ~dovado [94.254.144.*]
    https://www.aerotime.aero/en/aviation-finance/deals-and-transactions/18576-aviaam-financial-leasing-china-introduces-3-a320s-into-its-fleet
  • Re: dostawy Autor: ~dovado [94.254.144.*]
    3 maj 2017
    AviaAM Leasing, spółka  notowana na warszawskiej giełdzie ogłosił, że jego joint venture z Investment Company Henan Lotnictwa Cywilnego (HNCA) - AviaAM Financial Leasing Chiny - nabył trzy nowo zbudowany Airbus A320, które zostały dostarczone z zakładów Airbusa w Tuluzie i Hamburgu, Niemcy.

    Wszystkie trzy samoloty przyszły w gospodarce  8 i 150 konfiguracji foteli i w barwach swojego pierwszego operatora - Aeroflot - Russian Airlines. Samolot osiągnął już bazę rosyjskiej floty przewoźnika na moskiewskim lotnisku Szeremietiewo. Samoloty zostały dostarczone do linii lotniczych w ramach 12-letniej umowy dzierżawy długo operacyjnego.

    Nowo budowane samoloty zostały dostarczone jako część wcześniej podpisanego protokołu ustaleń między AviaAM Leasing finansowy Chin i Aeroflot - Russian Airlines, obejmujące sprzedaż i leasing zwrotny .
    Tades Goberis , Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny AviaAM Leasing

    „Po rozpoczęciu wdpółpracy w spółce joint venture w Chinach mniej niż rok temu, mamy przyjemność powitać pierwszy samolot i wydzierżawić je do jednego z największych na świecie linii lotniczych. Jesteśmy również zadowoleni z udanej współpracy z naszych partnerów joint venture - HNCA - który zapewnił finansowanie transakcji. Przewidujemy, że ten rok przyniesie nam kolejną porcję ambitnych transakcji i nowych samolotów,”shared Tadas Goberis , Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny AviaAM Leasing.
  • Re: dostawy Autor: ~darx [81.190.121.*]
    No to się zaczyna
  • Re: dostawy Autor: ~beny [83.22.216.*]
    Super info, tylko szkoda że kurs wogóle nie reaguje na te informacje.
    Dovado mam pytanie, czy jesteś w stanie podać najbardziej aktualny akcjonariat spółki ?( nie chodzi mi o info z Biznes radau)
    pozdrawiam
  • Re: dostawy Autor: ~terry [81.190.216.*]
    dovado, jakie Twoim zdaniem marże z leasingu może mieć avia przy założeniu, że wszystkie 16 samolotów trafi do aeroflotu i odjęciu kosztów kredytu oraz utraty wartości (odpisy aktualizujące po parę procent wartości floty rocznie). Mi wychodzi, że raptem kilka milionów zł z tego może być. Jak Ty liczysz?
  • Re: dostawy Autor: ~darx [81.190.121.*]
    Już napisał wcześniej

    Jak czytamy w komunikatach czy w artykule postu wyżej cenę którą płaci Aviaam leasing Chiny wynosi  801 mln Usd  
    Wynika z tego że spółce udało się zakupić po najniższej możliwej cenie dzięki temu możemy liczyć że spodziewany zysk powinien być w górnym zasięgu czyli trzy razy koszt obligacji co powinno dać nawet 7,5% zysku od kwoty zakupu . Niska cena zakapu będzie również odgrywała ważna rolę przy ewentualnej dalszej sprzedaży po 12 letnim okresie leasingu .
  • Re: dostawy Autor: ~darx [81.190.121.*]
    cd.
    > Ile będą płacić chińczykom za pożyczenie tych 800 mln USD rocznie i jak po okresie leasingu oddadzą pożyczane pieniądze?
    Ponieważ Aviaam leasing jest zarządzana przez Chińczyków i jest to JV z państwową firmą promująca rozwój branży lotniczej to zgodnie z zapowiedzią prezesa że Chińczycy zapewnią tanie kredytowanie sądze że to będzie koszt i oprecentowanie Amerykańskich obligacji czyli 2,4 % Przypomnę że w ROSJI przez straty spowodowane dewaluacją rubla koszt stawki oprocentowania kredytów wynosi 16 % w stosunku rocznym . Sama stopa procentowa w Rosji to 10,5 % i tu mamy już zysk związany z niskim kredytowaniem przez Chińczyków ,a wiemy że 95% lotów obsługiwanych jest zagranicznymi samolotami, które są w leasingu. Raty leasingowe muszą być opłacane w dolarach amerykańskich i to zmusiło Aeroflotę do szukania tańszych kredytów . Jeśli chodzi o drugą cześć pytania po 12 latach leasingu przy zakupie samolotów z upustem 50 % do ceny katalogowej dług będzie już spłacony a samoloty będą własnością Aviaam Leasing Chiny Przypomnę że leasing samolotów to perła w koronie a marże na leasingu są bardzo wysokie podawałem już że za 8 lat leasingu Polska mogła kupić samolot na własność a podane w artykule ceny samolotu Embraer ERJ 170-200 LR są cenami katalogowymi  
    http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/474587,wynajem-embraerow-dla-vipow-kosztuje-tyle-co-same-samoloty.html 
    Ale żeby odpowiedzieć na pytanie ile możemy zarobić z zainwestowanego kapitału 800 mln USD wydaje mi się że wystarczy sprawdzić ile zrabiają na tym inni lesingodawcy którzy mają swoje banki a wskażnikiem jaki powinniśmy wziąść pod uwagę w ich sprawozdaniach jest ROE, Jest stopa zwrotu kapitału lub rentowność  kapitału  który pokazuje wskażnik rentowności  oznaczający jak wiele zysku udało się wygospodarować spółce z wniesionych kapitałów link
    Są dane na luty 2017 rok
    AerCap Holdings NV 13.5% 
    Air Lease Corp USD 10.6% 
    CALC HKD 22.8% 
    BOC Aviation HDK 12.8% 
    CDB Financial Leasing HKD 9.4% 
    Srednia dla branży leasing 13 %  
    Jak widzimy 13 % jest to średni zysk z zainwestowanego kapitału po wszystkich kosztach Dla Aviiam Chiny dochodzą koszty otrzymania tego kapitału według mnie 2,5 %.  
     
  • Re: dostawy Autor: ~terry [81.190.216.*]
    dzięki za wyliczenia. Ale czy od tych 7,5%, nie trzeba odjąć jakieś 3-4 % utraty wartości aktywów rocznie (odpisy na koniec 4 kwartału) i to co zostanie pomnożyć razy 51%, bo tyle będzie zysku z avia chiny konsolidowane w avia aml?
    Wtedy wyjdzie jakieś 16 mln usd. To by było ładnie.

  • Re: dostawy Autor: ~Maniek [66.102.9.*]
    Minimalnie trzeba sobie zakładać 50 mln zł z dotychczasowej działalności i 50 mln zł z joint venture, czyli 100 mln zysku rocznego przy 260 mln obecnej kapitalizacji, c/z 2,60. Okazja inwestycyjna, po co inwestować w jakieś ryzykowne Agrotony jak można w bezpieczny aviaam.
  • Re: dostawy Autor: ~ra [37.8.236.*]
    cześć,... a podpowiesz skąd ta informacja ?:) niestety nie mogę odszukać źródła..

    z góry dzeki :)
  • Re: dostawy Autor: ~ra [37.8.236.*]
    przepraszm już doczytałem sorki za spam.

  • Re: pytanie do lepiej zorientowanych Autor: ~nhyt [192.68.51.*]
    Aerofłot kupił samoloty z 50% upustem od ceny katalogowej, nastepnie te samoloty sprzedał Avii Chiny i teraz Avia bedzie leasingować zwrotniee te samoloty Aerofłotowi przez 12 lat.

    Pytanie jest takie: po jakiej cenie samoloty zostąły sprzedane Avii Chiny przez Aerofłot, czy po tej samej cenie zakupu od Airbusa czy po innej, wyższej?

    jak ktoś wie, to można wtedy wyliczać ile Avia może zarobić, na razie to tylko przypuszczenia i chciejstwo, ale rynek tego optymizmu nie podziela, kurs niestety nisko. Z jakichs powodów jest nisko, z powodów których nie bierzemy pod uwagę.
  • Re: pytanie do lepiej zorientowanych Autor: ~dovado [94.254.144.*]
    Przeczytaj całe wiadomości do których podaję podane linki chińskie
    Stabilne zyski dwa lub nawet trzy razy wyższe zyski niż w papiery wartościowe To jest zysk po wszystkich kosztach także kredytu utrzymania i utraty wartości "Jeśli samolot jest odpowiednio nadzorowany, wybrano rzetelnego przewoźnika i partner finansowy, inwestycje te mogą generować dwa lub nawet trzy razy wyższe zyski niż, na przykład, poprzez inwestowanie w papiery wartościowe - komunikat prasowy cytowany Tadas Goberis http://vz.lt/rinkos/2016/12/16/ziemelis-su-kinais-rusams-zada-patiekti-800-mln-usd-vertes-orlaiviu#ixzz4a0LcZ3fc3 
    Współpraca z projektami Aeroflot obejmują 11 A320-214 i pieć A321-211 Airbus , w którym obie strony osiągnęły 16 samolotów Sale-leasing zwrotny intencje. JV Avia leasing Chiny  jest leasingodawca, dzierżawca jest Aeroflot, finansowanie CDB, dzierżawa 12 lat, terminy dostaw samolotów począwszy od lutego 2017 do grudnia każdego miesiąca, począwszy od liczby dostaw samolotów. W Aeroflot projekty krajowe miesięczne czynsz kilkanaście punktów wyższy niż samego samolotu .http://www.hnhtyxgs.com/htxx/_A__2513.htm
    Zyski na wiele lat Zaznajomieni z Chińczykami na wiele lat . "Oczywiście, wpływ cen ropy naftowej, kursu dolara. Jesteśmy w strefie euro, ale nasz rynek - dolara "- szczególne cechy rynku lotniczego, które można przyciąć dochodów, powiedział pan G. Ziemelis.Miniony 2016, nazywany jest zły. "Naszym głównym celem - aby się rozwijać" - podkreślił pan G. Ziemelis. W ubiegłym roku firma ASG Avia AM Leasing, wraz z chińską firmą lotnictwa HNCA utworzyła joint venture. Pan G. Ziemelis grupa ta inwestycja największa litewska z prywatnych inwestycji kapitałowych w Chinach. 15 mln. dolarów stanowiły inwestycje początkowe. Za to 850 mln. HNCA kontrakty na 16 samolotów. http://verslas.lrytas.lt/rinkos-pulsas/gedimino-ziemelio-verslo-dalis-rusijoje-traukiasi-zengia-kitur.htm?4 Olbrzymie możliwości pośrednictwa sprzedaży i leasingu pomiędzy Azją a Europą Wschodnią . Firma będzie w pełni korzystać ze swoich mocnych stron poprzez integrację zagranicznych udziałowców i doświadczenia w zarządzaniu w branży leasingu samolotów, zasoby chińskiego rynku udziałowców w dziedzinie lotnictwa, a zastosowanie zintegrowanego trybu finansowania wszystkich kanałów wewnątrz i na zewnątrz firmy w joint venture z profesjonalnych funkcji czołowych, dobrze znana grupa leasing samolotów, rynek kapitałowy i osiągnąć bezproblemową przemysłu lotniczego, Zhengzhou światem zewnętrznym, opracowanie nowej branży nowy impuls, zapewniając silne poparcie dla rozwoju przemysłu lotnictwa cywilnego w Henan, Henan "ołów w złoto " projekt na nowy poziom. http://www.hnhtyxgs.com/htxx/_A__2375.htm 
  • Re: pytanie do lepiej zorientowanych Autor: ~dovado [94.254.145.*]
    Kolego nhyt Hnca dała odpowiedź na twoje pytania Czas: 03.05.2017 Źródło: Henan Lotnictwa Cywilnego Development Investment Co., Ltd.


    Milczenie jest najlepszą odpowiedzią na wszystkie pytania. Uśmiecha jest najlepsza reakcja we wszystkich sytuacjach.
  • Re: pytanie do lepiej zorientowanych Autor: ~nhyt [192.68.51.*]
    dobra niech bedzie że JV Avii z Chińczykami kupowało te samoloty za 800 mln USD, bo taka kwaota jest podana i co istotne jest to w infie Avii a nie Aerofłotu, więc tu jest jasność

    ale to ciągle nie tłumaczy tak niskiej wyceny, C/Z jest 3,5 a ma być jeszcze niższy jesli kurs nie pójdzie, może nawet będzie w okolicy 2

    nam sie wydaje, że jest nisko, ale rynek wycenia to po swojemu, papier powinein chodzić po 10-15zł za akcję, ale nie chodzi i nie wiemy dlaczego
  • Re: pytanie do lepiej zorientowanych Autor: ~koń [83.4.228.*]
    HNA Group głównym udziałowcem Deutche Banku. Czy to nie spółka matka naszej HNCA ?
  • Re: pytanie do lepiej zorientowanych Autor: ~koń [83.4.228.*]
    I jeszcze jedno . W artykule z 03.05 jest mowa o 8 nowych Airbusach. Nie 16-tu ?
  • Re: pytanie do lepiej zorientowanych Autor: ~dovado [94.254.144.*]
    Nie ulega wątpliwości że za taką a nie inna wycenę Aviaam odpowiada OFE NN bo to nie rynek ale oni zbijali cenę Niby cena sprzedaży średnia 200 sesyjna ale dlaczego sprzedaż przed pierwszymi dostawami ,czyżby Aeroflot nie chciał aby po przejęciu OFE Rząd Polski nie miał za dużo głosu w spółce .Niestety nie wiem co kombinują a widać że kombinują aby wycena była niska .
  • Re: pytanie do lepiej zorientowanych Autor: ~dovado [94.254.144.*]
    Artykuł w prasie zachodniej chyba zorientowali się że nie mogą podawać upustów i dlatego zmienili zmienili narrację żeby wszystko się zgadzało wg wcześniejszej umowy wg cen fabrycznych na 8 samolotów.A wg cen fabrycznych za 800 mln$ można kupić tylko 8 samolotów .
[x]
AVIAAML -10,45% 4,20 2018-07-12 16:28:39
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.