Pozdrawiam również kupujących myślących logicznie . Napiszę to trzeci raz Strata jest tylko w księgoiwaniu w walucie kraju spółki czyli Euro ze względu na najniższą cenę Euro przypadająćą na 31 grudnia , kiedy kurs Euro akuratnie był najniższy i sięgnął dna . Strata jest tylko na papierze bo tyle kosztowałyby przeszacowane samoloty gdyby je ktoś chciał sprzedać w Euro w dniu 31.12 2016 . Nie ma to związku z rzeczywistym zyskiem spółki , dlatego zapłacony podatek od zysków Każdy normalny by się cieszył że spółka zarobiliła 25 mln USD . Kwota 12 mln USD ze sprzedaży samolotów i 13 mln USD z przeszacowań wartosci samolotów (.Boeinga 737 należącego do Dikkys Investment i 4 A321 należacych do matki Aviaam do wartości godziwej w dolarach )To nie jest wina avii że musi prowadzić księgowośc w walucie kraju w której ma siedzibę i wyszło na minus w Euro .
Jak ktoś ślepy i nie widzi że wartość tych samolotów w rzeczywistosci wzrosła a nie spadła wystarczy wejsc na rubrykę
Rzeczowe składniki majątku trwałego gdzie trzymane są samoloty http://www.biznesradar.pl/raporty-finansowe-bilans/AVIAAM,Q,0 i widać że wartość tych samolotów wzrosła o 90 mln PLN ( w tej cenie tylko 10 mlnPLN wciągniecie pozostałych 50 % wartości samolotu Embrarera CRJ 200 którego Avia posiadała wcześniej tylko 50 %) Gdyby było inaczej jakim cudem wzrosły by te rzeczowe skłądniki o 90 mln skoro przeszacowano na minus . To że inwestorzy patrza na wskażniki wynikające z prowadzenia księgowości w Euro ( dane w dolarach podane sa na dzień sporządzenia raportu a nie ze względu na księgowanie w tej walucie ) Dopiero w dodatkowych dochodach w dolarach wyszedł zysk wynikający z różnicy prowadzenia księgowośći w Euro . . Gdyby tak nie było jakim cudem w dolarach byłaby przychody do zaksięgoiwania a nie byłoby ich w Euro . Dla mnie wystarczy że spółka w walucie USD w której prowadzi dzialalność zwiększyła swój kapitał o 110 mln Ktoś pytał dlaczego w 4 Q 2015 roku tak nie było bo nie było takiego wahnięci kursu i najdroższe samoloty dopiero pojawiły sie w kwietniu . Jak ktoś nie widzi tego rozwoju biznesu niecz spojrzy właśnie na rubrykę rzeczowych slkładnikach majątku trwałego gdzie trzymane są samoloty przeznaczone do leasingu http://www.biznesradar.pl/raporty-finansowe-bilans/AVIAAM,Q,0 Na 4 Q 2014 warosć floty w PLN 134 mln , na 4 Q 2015 250 mln , na 4 Q 2016 roku 506 mln . Po dostrczeniu całej dostawy za 800 mln USD do Aerofloty 50 % Aviaam Chiny wartość floty wzrośnie do 2 mld PLN To nie Litwini są winni tylko polscy inwestorzy nie widzący róznicy pomiędzy księgowaniem in minus a wzrostem kapitałów spółki w 4 Q o 110 mln PLN