ciekawe co Plesiaki kombinują. Wnoszą o dematerializację 100 tys. akcji. Obecnie dysponują już 220 tys. zdematerializowanych akcji. Po tej operacji będą mieli łącznie 320 tys. akcji zdematerializowanych. Daje to równe 10% w kapitale zakładowym. Jakiś cel ta operacja zapewne ma. Jaki? nie mam pojęcia
z raportu za 1Q można wyczytać, że Plesiaki mają 1,82 mln akcji. Z projektu uchwały, czy Prospektu można przeczytać, że uprzywilejowanych jest 1,6 mln akcji seri A należących do Plesiaków. Zatem skoro mają 1,82 mln, a 1,6 mln to uprzywilejowane, to oznacza, że 0,22 mln to akcje zwykłe na okaziciela. Jeśli dojdzie im po uchwale 0,1 mln akcji zwykłych, to łącznie będą mieli równe 10% akcji zwykłych zdematerializowanych.
320k akcji na okaziciela, w rynek to nie może pójść (płynność). Obstawiam, że pójdzie to dla inwestora, którego przedstawiciel wejdzie do RN. Dodatkowo cały czas możliwa jest emisja 1,2mln akcji - może dla tego samego podmiotu?
Pożyjemy, zobaczymy. Czas, chyba mimo wszystko, nie gra na nie naszą korzyść.
Podobno wyniki za kwiecień i maj były super, pierwszy raz od wielu lat, więc może w końcu mamy owoce restrukturyzacji. Oczywiście II kwartał zawsze jest super w tej branzy ale podobno zaczeła hulać sprzedaż przez neta i to ma bardzo pozytywny wplyw na wyniki. Patrząc na to jak dynamiczna jest sprzedaż internetowa ogolnie w handlu jeszcze okaże się ze po tym gównie w jakim była Prima Moda to było mistrzowskie posuniecie z tym zamkaniem sklepów w centrach handlowych i pojsciem w internet. Swoją drogą wiecie ile kosztuje najem kilkudziesiecio metrowej powierzchni w średnim centrum handlowym ? kilkanascie tysiecy złotych miesiecznie + personel + logistyka a w Prima Modzie teraz mamy to zminimalizowane. Jeszcze okaże się żę to będzie drugie Monnari a może tym inwestorem o którym się mówi jest Monnari ?
skąd wiesz, że kwiecień i maj byly super? zastanawiam się w sumie w jaki sposób kwiecień np. miał być super skoro spółka w tym czasie była jeszcze niezbyt dobrze zatowarowana (wystarczyło spojrzeć na stronie na ilość obuwia z nowej kolekcji i przejść się do kilku sklepów)? W maju faktycznie dość przyzwoicie jak na siebie się dotowarowali kolekcją wiosna lato. Pytanie czy to nie za późno skoro w kwietniu uzyskuje się najwyższe marże. Na dziś PMA ma niestety wciąż bardzo wysokie koszty sprzedaży (pewnie głównie koszty najmu). Widać po rodzaju obuwia (materiału) z kolekcji wiosna lato, że chcą zwiększyć marże na poziomie brutto ratując się przed wysokimi kosztami sprzedaży. Natomiast czy to wystarczy do sukcesu? czas pokaże. Na dziś kluczowe jest, aby mieli towar, by generować możliwie największy przychód na metr.
Odnośnie sprzedaży w necie, to w 1Q wygenerowali z tego kanału około 8-9% przychodu, czyli tyle ile generują średnio 3 obiekty. Zatem na pewno jest to dobry kierunek rozwoju.