HBP miała wybudować wraz z innymi odcinek A4 za: 1 750 408 749,72 PLN
Po wykonaniu 48% robót zrezygnowała
http://www.a4tarnow-rzeszow.pl/odcinek-1
Obecnie wybrano następców na dokończenie tego odcinka autostrady za: 981 mln
http://logistyka.pb.pl/3058117,60098,podkarpacie-wybrano-oferte-na-dokonczenie-autostrady-a4
Policzmy
100% - 1.750.408.750
48% - X
48 x 1.750.408.750 : 100 = 840.196.200 zł
Teraz od kwoty 1.750.408.750 odejmiemy 840.196.200 i wychodzi w zaokrągleniu 910 mln zł
Tyle otrzymałaby HBP za resztę roboty.
Jakie kary?
Ja policzyłem na czysto
Jeśli masz jakieś inne wyliczenia to je ujmij na swój sposób
Jeszcze dodam inne debilne tłumaczenia GDDKiA
Najpierw jednak dokończę bo widzę, że jest kłopot z wyliczeniami
HBP i inni chcieli dodatkowe 200 mln zł a licząc pobieżnie jeśli za połowę roboty następca dostanie o 70 mln zł więcej to znaczy, że za całość wychodzi około 140 mln zł więcej
Nadmieniam, że teraz projekt z całą pewnością został już dopracowany i to za pieniądze HBP ale to tak na marginesie.
Teraz o GDDKiA
Ta tłumaczy się, że wykonawca powinien przed złożeniem oferty dowiedzieć się o pogodzie jaka może się przydarzyć na danym terenie podczas wykonywania kontraktu.
Przypominam, że kontrakt miał być wykonany w ciągu 24 m-cy
Dyrekcja zaleca aby wykonawca zasięgnął opinii kontaktując się ze służbami meteorologicznymi.
Moim zdaniem lepiej było skontaktować się ze szamanem bo meteorolodzy nie potrafią przewidzieć pogody na jutro a co dopiero na kilka lat. Z resztą w/g opinii uczonych następuje globalne ocieplenie.
http://posbud.com.pl/start/index.php?option=com_content&view=article&id=2065:poradnik-wykonawcy-drogowego&catid=1:najnowsze&Itemid=68
Dalej GDDKiA zaleca konieczność wkalkulowania w koszty ryzyka wzrostu cen materiałów budowlanych, paliw czy choćby oceny możliwości dostępności materiałów do budowy dróg.
No więc w takim razie HBP zawyżyła cenę bo Tusk mówił, że będzie systematycznie obniżać podatki i kto by pomyślał, że zmieni po wyborach zdanie i na odwrót zacznie podwyższać a zwłaszcza na kopaliny, paliwo i inne.
Jest jedno ale..... Musisz Sobie uświadomić że to od samego początku był przekręt,który stał się już zbyt "popularny".Dostawcy i podwykonawcy podobnie jak fundusze i akcjonariusze mniejszościowi zorientowal sie że są mięsem armatnim .Dzisiaj żadna firma nie wejdzie na budowe bez forsy, i prawo jest troche inne.Jakaś tam marża na kontrakcie ich nigdy nie interesowała,tym bardziej że musieli by ją oddać banką .
Błąd tkwił gdzie indziej. Że banki i obligatariusze dali finansowanie osobom o podejrzanej reputacji a taką był niewątpliwie prezes hb (upadłość maxera, potem prokurator, wojna z Jakubasem) a potem likwidacje każdego podmiotu połkniętego przez hb (hb włocławek, hb śląsk). Inna sprawa że dużo kasy poszło transferem przez PBG i nie było bezpośrednio widać że się przekręt szykuje. Ostatni moment żeby to przerwać to było jak hb zaczęła wygrywać projekty po dumpingowych budżetach. Potem już była tylko kreatywna księgowość i gra na czas. Oczywiście pewnie sporo kasy poszło bokiem do kierownictwa grupy, na co nie ma śladów ale wielu podwykonawców się podobno skarżyło, że dużo chcą. W skali całej katastrofy z niedoszacowanymi budżetami to niewiele ale tłumaczy dlaczego w zasadzie do samego końca ta ekipa trzymała sie stołków a dwie panie Wiśniewskie są we władzach nawet teraz jeszcze.
Jedno mnie zastanawia czemu teraz nagle pojawilo sie tylu expertow i jeden wie wiecej od drugiego (ja tez wtopilem) gdzie byliscie wtedy !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dnia 2013-04-04 o godz. 12:41 ~ads napisał(a):
> http://archiwum.rp.pl/artykul/1185155-Akcjonariusze-PBG-mog
> a-chciec-wyzszych-odszkodowan.html
Zarząd był
> ubezpieczony, może ktoś ogarniety zorganizuje pozew
> zbiorowy akcjonariuszy
Działalność (zaznaczam odpowiedzialna) piszą, że była ubezpieczona
Ale czy działanie na szkodę spółki też ? Niemożliwe
Nie ma ubezpieczenia od popełnienia przestępstwa