II. KOMENTARZ ZARZĄDU NA TEMAT CZYNNIKÓW I ZDARZEŃ MAJĄCYCH WPŁYW NA
OSIĄGNIĘTE WYNIKI FINANSOWE
W pierwszym kwartale 2011 roku Spółka osiągnęła 1 904 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży, co
stanowiło blisko siedmiokrotny wzrost w stosunku do przychodów uzyskanych w pierwszym kwartale
2010 roku oraz 69% przychodów uzyskanych w całym 2010 roku. W I kwartale 2011 roku Spółka
osiągnęła wysoki poziom rentowności zysku netto – 18,3%. Zysk netto wyniósł 349 tys. zł. W
analogicznym okresie roku poprzedniego, Spółka wygenerowała 55 tys. zł straty netto.
Zwielokrotniony w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, poziom przychodów był
efektem realizowanej przez Spółkę strategii, zakładającej zintensyfikowaną promocję oferty Spółki,
wśród potencjalnych reklamodawców, a także dynamiczny wzrost liczby monitorów, dzięki którym
przekaz reklamowy trafia do większego grona klientów sieci handlowych. Zgodnie z powyższym,
Spółka rozpoczęła współpracę z nowymi reklamodawcami, co z kolei pozytywnie przełożyło się na
wyniki finansowe.
Liczba posiadanych przez Spółkę monitorów, składających się na infrastrukturę POS TV, na dzień
Reklamodawcy poszukują dziś nowych form dotarcia do konsumentów, efektu zaskoczenia i wejścia w interakcję z odbiorcą. Takie możliwości daje im telewizja docierająca do widza poza domem (Out of Home TV). Call2Action to spółka oferująca dedykowaną formę OOH TV w Polsce. Call2Action specjalizuje się w dostarczaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych dla rynku reklamy oraz w sprzedaży przestrzeni reklamowej na ekranach multimedialnych wykorzystujących technologię Digital Signage. Digital Signage ma szereg zalet, które coraz częściej są dostrzegane przez reklamodawców:
• Możliwość regionalizacji lub dywersyfikacji przekazu reklamowego
• Szybkie rozpoczęcie lub przerwanie emisji kampanii reklamowej
• Wysoka skuteczność przyciągania uwagi odbiorców
• Atrakcyjny sposób prezentowania informacji
• Możliwość szybkiej aktualizacji treści
• Oszczędność kosztów
Call2ActionTV pozwala prowadzić ogólnopolskie kampanie, oferując swoim klientom możliwość komunikacji marketingowej z wykorzystaniem nowoczesnych
nośników. Ekrany Call2Action są montowane w strefach zwiększonej percepcji klientów w sieciach handlowych, obiektach rozrywkowych czy też ciągach
komunikacyjnych. Strategiczne ulokowanie monitorów przy kasie bądź w innych miejscach sprzedaży pozwala na efektywne dotarcie z wybranym komunikatem
do wielu odbiorców. Jego atrakcyjność podnosi dodatkowo estetyka wykonania ekranów oraz kontent programowy, który zawiera takie informacje, jak: wydarzenia z Polski i ze świata, wskaźniki giełdowe, kursy walut, imieniny czy informacje pogodowe. Wykorzystanie ruchomego obrazu jest bardziej efektywne od klasycznych nośników. Oznacza to, że Call2ActionTV jest atrakcyjnym medium dla każdego reklamodawcy, który chce wyjść poza tzw. szum reklamowy i dotrzeć
do klienta w okolicznościach, kiedy jest on zdecydowanie bardziej skoncentrowany na przekazie reklamowym, który dodatkowo stanowi istotny element informacji
o produkcie. Poza sprzedażą czasu reklamowego Call2Action zapewnia pełen zakres usług pozwalających zaprojektować i zbudować sieć OOH TV. Uwzględniając
indywidualne potrzeby klienta, gwarantuje rozwój, utrzymanie i kompleksową usługę zarządzania powstałą siecią. Rynek Digital Signage jest obecnie w fazie wzrostu i poprzez analogię do rynków zagranicznych, w tym amerykańskiego oraz brytyjskiego, prognozowany jest jego intensywny rozwój. Według raportu przygotowanego przez CR Media Consulting*, również w Polsce, rynek ten będzie się w najbliższych latach dynamicznie rozwijał. Zdecydowanie najszybszy
wzrost osiągnie w przyszłym roku segment „Sklepy FMCG”, w których ilość nośników wzrośnie o 240%. Według specjalistów z CR Media Consulting zdobędzie
on także pozycję lidera z 38% udziałem pod względem liczby generowanych kontaktów. Ten sam raport szacuje, że przez najbliższe 4 lata przychody
reklamowe rynku Digital Signage będą średnio rosły o 64% rocznie i osiągną pułap 166,7 mln zł w 2012 roku. W Polsce perspektywy rozwoju rynku OOH TV są
obiecujące i wszystko wskazuje na to, że będzie się on dynamicznie rozwijał. Efektywność tradycyjnych mediów maleje, zainteresowanie nowoczesną technologią Digital Signage – stale rośnie
Call2Action jest spółką akcyjną powstałą w 2008 roku, specjalizującą się w dostarczaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych dla rynku reklamy. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom tego rynku i myśląc o jego przyszłości, Call2Action oferuje reklamę na nośnikach elektronicznych wykorzystujących technologię Digital Signage. Poza usługami reklamowymi Call2Action zapewnia pełen zakres usług pozwalających zaprojektować i zbudować sieć Out of Home (OOH) TV. Uwzględniając indywidualne zapotrzebowanie klienta Call2Action gwarantuje również rozwój, utrzymanie i kompleksową usługę zarządzania powstałą siecią.
Call2Action zakłada instalację około 2,5 tysiąca dodatkowych monitorów LCD do końca 2010 r., dalsza perspektywa obejmuje posiadanie sieci 3800 monitorów do 2012 roku, które zostaną zainstalowane w nowych sieciach handlowych, z którymi Call2Action prowadzi obecnie bardzo zaawansowane negocjacje.
Spółka wiąże plany z programem inwestycyjnym, który zakłada, że do 2012 roku przeznaczy na rozbudowę sieci monitorów 6,3 mln zł. 336 monitorów firmy znajduje się w sklepach Piotr i Paweł, 200 zamówił Kolporter. Trwają negocjacje z kolejną firmą w sprawie 504 urządzeń. Do końca 2012 roku Call2Action chce mieć 3800 monitorów.
Głównym akcjonariuszem Call2Action jest Szymon Pikula , skupiający 76,8% kapitału oraz firma technologiczna M4B dysponująca 15,2 % udziałów w spółce. Na NewConnect trafi 22% kapitału spółki.
Zapis Czata Giełdowego IPO.pl z dnia 19.08.2009:
Moderator: Witam Państwa na czacie. Dziś naszym gościem będzie Prezes Zarządu Call2Action Pan Szymon Pikula. Zachęcam wszystkich do zadawania pytań.
Gelbo: Jaka jest skuteczność kampanii prowadzonych w centrach handlowych za pośrednictwem Call2Action?
Szymon Pikula: Skuteczność jest na bardzo wysokim poziomie , według badań wynosi ona ponad 90% zauważalności reklamy.
JJ: Jaki jest strategiczny cel spółki w przeciągu 3 lat?
Szymon Pikula:: Celem strategicznym spółki w okresie najbliższych kilku lat jest osiągniecie pozycji lidera w segmencie rynku Out of Home TV. Pozycję lidera zamierzamy osiągnąć poprzez instalację ok. 4000 nośników multimedialnych do końca roku 2012.
Agent: Na co dokładnie zostaną przeznaczone środki z emisji?
Szymon Pikula: Pozyskany kapitał zostanie przeznaczony na dalszą budowę infrastruktury ekranów multimedialnych.
Googler: Jakie przychody planują Państwo w 2010r.?
Szymon Pikula: W 2010 zakładamy osiągnięcie przychodów na poziomie 3,9 mln PLN
Obywatel: Czy mają Państwo bezpośrednią konkurencję w swojej branży?
Szymon Pikula: Naturalnie tak. Z racji tego, że jest to obiecujący rynek , zaangażowały się czołowe grupy kapitałowe z rynku mediowego. Z racji tego, ze jesteśmy obecni od początku kształtowania się tego rynku, jesteśmy spokojni o osiągniecie przewagi rynkowej, która określona będzie poprzez ilość posiadanych nośników.
Gazeta: Jakie są perspektywy rozwoju rynku uwzględniając aktualną sytuację rynkową?
Szymon Pikula: Rynek Out of Home TV jest obecnie w fazie rozwoju i wzrostu i poprzez analogię do rynków zagranicznych , w tym amerykańskiego i brytyjskiego, prognozowany jest jego intensywny rozwój. Według raportu przygotowanego przez CR Media, również w Polsce, rynek ten będzie się w najbliższych latach dynamicznie rozwijał. Zdecydowanie najszybszy wzrost osiągnie w przyszłym roku segment FMCG, w którym rynek nośników wzrośnie o co najmniej 240% . Dokładnie w tym segmencie jest i chce być obecne Call2Action TV. Jesteśmy przekonani, że w fazie budowy rynku OOH TV rynek reklamy w Polsce się ustabilizuje.
Interesant: Czy planują Państwo ekspansję na inne kraje Europy Środkowo- Wschodniej ?
Szymon Pikula: W okresie najbliższych 3 lat chcemy skupić się na budowie swojej pozycji na rynku polskim. Z racji dużego zainteresowania naszym projektem z krajów sąsiednich nie wykluczamy obecności na rynkach zagranicznych.
Gazeta: Czy będziecie jeszcze w przeciągu 3-4 lat pozyskiwać kapitał z giełdy bądź innych źródeł , czy tez debiut zaspokoi wasze potrzeby kapitałowe ?
Szymon Pikula: Nasze zaangażowanie kapitałowe i operacyjne w spółce jest wyrazem woli intensywnego rozwijania tego biznesu w perspektywie kilkuletniej. Osiągnięcie zakładanego poziomu rozwoju w perspektywie nie krótszej niż 3 letnia pozwoli na decyzje o dalszej ścieżce rozwoju kapitałowego, czy też przez giełdę parkiet główny, czy też wyjście do inwestora strategicznego.
Maciej 1961: Na jaki okres czasu podpisywana jest umowa z klientami? Np. Piotr i Paweł , kolporter
Szymon Pikula: Są to umowy wieloletnie , szczegóły są informacjami poufnymi.
Gelbo: Ilu reklamodawców emituje reklamy w Waszym systemie?
Szymon Pikula: Do dnia dzisiejszego pozyskaliśmy już ponad 20 reklamodawców takich jak: Henkel, Pizza Hut, Lotto, Vision Film, Axel Springer i wielu innych.
Akcjonariusz: Czy prognozy przedstawione na stronie internetowej są realne ?
Szymon Pikula: Zakładane prognozy są jak najbardziej realne, zakładają wręcz minimum jakie chcemy osiągnąć w najbliższych latach .
JJ: Jakie są główne ryzyka związane z działalnością C2A?
Szymon Pikula: Call2Action jest na etapie bardzo intensywnego rozwoju infrastruktury biznesu, która pozwoli zaoferować reklamodawcom niezwykle atrakcyjne i efektywne medium. Uwzględniając stan zaawansowania rozmów z sieciami handlowymi, w tym zakresie nie upatruję praktycznie żadnych ryzyk. Podstawową zatem kwestią jest dynamika tempa wzrostu rynku reklamy w segmencie OOH TV, gdyż fakt, że segment ten będzie rozwijał się nie budzi moich żadnych wątpliwości.
Piotr: Czy odczuli Państwo nadejście tzw. Kryzysu?
Szymon Pikula: Naturalnie, że tak. Na całe szczęście jesteśmy dopiero na etapie budowy Call2ActionTV i zakładamy, że analogicznie, kiedy zbudujemy zakładaną ilość nośników rynek reklamy znacznie się ożywi.
Inwestujący: Czy planują Państwo rozwój sieci o inne punkty niż super i hipermarkety?
Szymon Pikula: Tak, chociażby wspomniana wcześniej sieć Kolporter
MB: Czy planuje Pan sprzedać akcje inwestorowi strategicznemu?
Szymon Pikula: Wyjście do inwestora strategicznego, podobnie jak ścieżka wejścia na parkiet główny giełdy jest możliwe w perspektywie 3-4 letniej , po zrealizowaniu strategii rozwoju przyjętej na ten okres.
Agent: Kiedy konkretnie przewidywany jest debiut ?
Szymon Pikula: Debiut planujemy na przyszły tydzień.
Paweł: Czy planujecie zwiększyć zatrudnienie związane z rozwojem ?
Szymon Pikula: Już to robimy.
Ebro: Dlaczego mam włożyć pieniądze w Pana firmę?
Szymon Pikula: W moim przekonaniu spółka oferuje ponadprzeciętną stopę zwrotu z inwestycji. Rynek się rozwija a my wraz z nim. Planowane wyniki wyrażają konserwatywne podejście do możliwości rozwoju. Istotny jest również fakt zajmowania przez Spółkę odpowiedniej pozycji na rynku w początkowej fazie rozwoju tego segmentu.
Dommak: jakie konkurencyjne rozwiązania istnieją obecnie na rynku? Spodziewacie się konkurencji ze strony firm zagranicznych?
Szymon Pikula: Spodziewamy się. Nie mniej jednak rozwiązania technologiczne , którymi dysponujemy są absolutnie w ścisłej światowej czołówce, co powoduje, ze nie mamy żadnych obaw co do działań konkurencji.
Eryk: czy oferowana forma reklamy jest skuteczna tylko w dużych miastach czy również w mniejszych miastach.
Szymon Pikula: Jest skuteczna w każdym miejscu sprzedaży , a zatem również w mniejszych miastach. Co więcej , rozwiązanie jakim dysponujemy umożliwia dywersyfikację i regionalizację przekazu. Dzięki temu lokalny reklamodawca może emitować swoje treści tylko w zasięgu swojego działania.
Szymon Pikula: Serdecznie dziękuje za udział w naszym czacie. Zapraszam serdecznie do zapoznania się informacjami zamieszczonymi na stronie internetowej
Osiągnięte w 2010 roku wyniki finansowe Spółki były zgodne z planami Zarządu i
przekraczały założenia poczynione przez założycieli Spółki. Poziom przychodów netto
ze sprzedaży wynosił 2.729 tys. zł, czyli był ponad siedmiokrotnie wyższy od
przychodów uzyskanych przez Spółkę w 2009 roku. Spółka osiągnęła dodatnią
rentowność na poziomie zysku netto w kwocie 46 tys. zł (1,5% rentowność zysku
netto). Niemniej jednak symboliczny wynik finansowy pokazuje kierunek pozytywnych
zmian i pewności obrania właściwego kierunku rozwoju działalności. Dla przykładu, w
I kwartale 2011 roku zysk netto wyniósł 348,9 tys. zł przy przychodach nieznacznie
przekraczających 1,9 mln zł (18% rentowność zysku netto).
Główną przyczyną znacznej poprawy wyników finansowych Call2Action w 2010 roku,
były działania Zarządu, polegające z jednej strony na aktywnym pozyskiwaniu nowych
klientów poprzez rozpowszechnianie korzyści dla reklamodawców płynących z emisji
KOMENTARZ ZARZĄDU NA TEMAT CZYNNIKÓW I ZDARZEŃ MAJĄCYCH WPŁYW NA
OSIĄGNIĘTE WYNIKI FINANSOWE
W drugim kwartale 2011 roku Spółka osiągnęła 3 003 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży, co
stanowiło istotny, siedemnastokrotny wzrost w stosunku do przychodów netto uzyskanych w drugim
kwartale 2010 roku i znaczące zwiększenie w stosunku do poziomu przychodów netto
wygenerowanych w pierwszym kwartale 2011 roku, którego wartość wyniosła 1 904 tys. zł.
Dynamiczny wzrost przychodów w raportowanym okresie jest efektem konsekwentnie realizowanej
przez Spółkę strategii, zakładającej zintensyfikowaną promocję oferty Spółki wśród potencjalnych
reklamodawców, a także dynamiczny wzrost liczby nośników reklamowych, dzięki którym przekaz
reklamowy trafia do większego grona klientów sieci handlowych.
nie ma gpw i new conect drugiej takiej spółki - jest zarządzana perfekcyjnie - bez złośliowości to drugie LPP 2 zł to zasięg naprawdę minimalny bez uwzględnienia planów na 2012r. a co do spowolnienia to wydaki na tą formę reklamy stanowią ledwie 0,5% wydatków ogółem dlatego potencjał do wzrostu jest olbrzymi , na uwagę zasługuje fakt ,że Call2action jest w tym segmencie liderem rynku
co do ceny to zawsze jest tak, że czym dłużej kurs stoi w miejscu to tym mocniej wybija się w górę , a najwięcej mają szansę zarobić inwestorzy którzy weszli na dole w tym przypadku poniżej 0,70zł pozdr.