Nie mam jakis zamknietych ram, ale imo gra ma potencjal zeby przebic The Alters i FP2 w dłuzszym horyzoncie czasowym. Imo to bedzie kolejny dobry longseller w portfolio 11bit.
No to, żeby tak było to gra musiałby albo w najbliższych dniach wykręcić zbliżone/lepsze wyniki od The Alters (tj. peak między 15k a 20k), albo przebicie wyników zajmie dużo czasu, co za tym idzie pozostanie bez wpływu na kurs w krótkim i średnim terminie. Określenie „hit” moim zdaniem jest w tej drugiej sytuacji na wyrost. Ale to się okaże w ciągu kilku dni jak opublikują liczbę graczy.
Jedyne większe zagrożenie jakie widze to negatywne recenzje pisane przez ludzi, którym nie bedzie sie podobało zmiana z 2D na 3D.
Poza tym w porównaniu do The Alters i FP2 ta gra jest duzo bardziej przystepna dla casualowego gracza. Gry wewnetrzne studia bardzo czesto wygladaja na takie co mają grupe docelową 25-35 lat. Moonlighter to gra dla małego i dużego. Ma mechaniki rougelitowe, ciekawy system zbierania przedmiotów ( a ten co interesuje sie grami wie jak gracze reaguje na zbieranie przedmiotów), design ktory pasuje i na telewizor i na komputer i na steam deck. Jesli nie zawalą wczesnego dostepu to Moonlighter 2 bedzie kamieniem milowym dla Digital Sun.
Nie wiem w jakim świecie żyjesz, ale zrobienie przez ML2 nawet wyniku Alters jest nieprawdopodobne biorąc pod uwagę miejsce na WL i zainteresowanie grą. To jest gra pokroju Traumy także peak na Steam niskie kilka tysięcy graczy to jest cel. Pierwszy ML miał peak 6300 także jeśli uda się to powtórzyć to będzie wielki sukces.
Podzielam zdanie xxx, że przebicie wyniku pierwszej części to będzie sukces. Ale czy się to uda? Na razie trudno zwąchać, bo w tej chwili jest 1.4k, ale rośnie coraz wolniej.
Widze, ze zapominacie o jednym waznym czynniku. Gra rownolegle wychodzi w early access na game pass pc i steam. Moonlighter 1 nie byl dostepny na GP. Jakas czesc graczy siedzi tam i sobie gra, a jakie z tego beda pieniadze tego nie wiadomo. Warto zasnaczyc, ze to ostatnia gra, ktora obejmuje umowa z 11b i Microsoft.
Zaangażowanie i utrzymanie: Szczytowa liczba 1696 jednoczesnych użytkowników (CCU) stanowi bardzo dobry wynik w porównaniu z zainteresowaniem przed premierą. Przy około 20 700 obserwujących przed premierą, przekształcenie ponad 8% tej grupy odbiorców w graczy w pierwszym dniu jest bardzo dobrym wynikiem. Zazwyczaj oczekuje się współczynnika konwersji na poziomie 5–10%; osiągnięcie górnej granicy tego przedziału sugeruje, że „listy życzeń” były aktywne i wysokiej jakości, a nie „przestarzałym” zainteresowaniem gromadzonym przez lata. Ten poziom zaangażowania potwierdza, że podstawowy gameloop rezonuje z pierwszą falą użytkowników.
@pozycja_na_WL: ale skąd taki wniosek? Gra pojawia się wśród 30 najlepiej sprzedających się tytułów (w tej chwili 21 miejsce). To źle jak na niszowy tytuł?
To miejsce na Steam moim zdaniem jest dużo wyższe niż by wskazywało miejsce na WL. Liczbę grających to nie wiem jak interpretować - na razie wszystko wskazuje na to, że szczyt nie został jeszcze osiągnięty. Tak jak któryś z przedmówców wspominał może wypadnie w weekend, co moim zdaniem ma o tyle sens, że odnoszę wrażenie, że tytuł może być kupowany przez rodziców dla dzieci. Czyli naturalnym byłoby gdyby wypadło to w dni wolne od szkoły.
Dzisiaj peak graczy powinien dotrzec gdzies w okolice 2900-3000, biorac pod uwage, ze gra wyszla w formie EA z jednoczesna premiera na steam i xbox game pass, to calkiem niezly wynik. Deweloper wrzucil wczoraj pierwszego hotfixa, ktory glownie skupial sie na wydajnosci gry na Steam Deck. Gra cieszy sie najwieksza popularnoscia wlasnie na steam decku (okolo 5 mln uzytkownikow). Wiekszosc ludzi grajacych na PC, uzywa do gry kontrolera, a gra jest stworzona do podrecznych platform i gry na konsoli.
Tutaj warto przypomniec o sukcesie Moonlightera 1, ktory uzyskal najwieksze przychody z platformy Nintendo Switch, a Steam Deck jeszcze wtedy nie istnial. Gdyby podobna konwersja pojawila sie przy premierze na Nintendo to bedxie bardzo ciekawie (150-160 mln uzytkownikow).
Pierwszy Moonlighter mial jednoczesna premiere na ps4, xbox i pc bez game passa. Premiera na wszystkie platformy jednoczesnie daje wieksza widocznosc.mysle, ze Digital Sun niedowazyl zainteresowania dla podrecznych konsol, ktorych uzytkownicy zachlannie poszukuja gier z tego gatunku (roguelike, zelda, dungeon, shopkeeping).
Po usunieciu bugow i problemow z plynnoscia, gra jest w stanie wyciagnac oceny na steam w rejon 80-85%.