• Konsensus uwzględniał (pochopnie) gamepass Autor: ~Conan [31.61.180.*]
    Przez co metryka konsensusu w tych szacunkach jest zupełnie niemiarodajna.

    Keep calm, niebawem info o playstestach co op - można się domyślać tego po wpisach na X. Będzie się działo

    https://x.com/starrupture/status/1986147570935042248?s=46
  • Re: Konsensus uwzględniał (pochopnie) gamepass Autor: ~Dokładnie [31.0.65.*]
    O 3 mln trzeba to skorygować i wyjdzie wszystko zgodnie z konsensusem.
  • Re: Konsensus uwzględniał (pochopnie) gamepass Autor: ~xyz [46.205.193.*]
    Co ma Shrek z posta na X do playtestow?
  • Re: Konsensus uwzględniał (pochopnie) gamepass Autor: ~Szczery [31.179.102.*]
    Bo z wami, naganiacze, to od lat jest zawsze to samo - jak pojawia się info o udziale gry w programie abonamentowym (lub cokolwiek pod co można dmuchać balony) to piszecie wołami, krzyczycie gdzie popadnie, oprawiacie w ramki, powielacie i spieszycie z wmawianiem wszystkim jak to dobrze się w spółce dzieje. A gdy wychodzą konsensusy + faktyczne raporty to tonujecie, że właściwie abonament to jednak bez znaczenia, konsensus pewnie napisał jakiś bezrozumny tudzież pochopny w osądach jegomość (nie to co wy - bo wy to ekstraklasa analizy jesteście !), a tak w ogóle to już za chwile są playtesty.

    Deja vu z 11bit.

  • Re: Konsensus uwzględniał (pochopnie) gamepass Autor: ~En [86.31.0.*]
    O czym ty gadasz? Nie widzialem zeby ktokolwiek za bardzo podniecal sie umowa z PS One. Bedzie pewnie pare milionów z tego, no i git, ale Green Hell zrobil przychodowo juz ponad 320 mln zlotych, i istnieje szansa na to, ze Starrupture zarobi podobnie jezeli nie lepiej. Wiec te pare milionów to kropla w morzu. Nikt sie za bardzo tym nie podniecal wiec ochlon facet. Pare osób po prostu stwierdzilo fakt, ze bedzie pare milionów (które beda pokazane w przychodach i zyskach tak czy siak, tylko w nastepnych kwartalach, wiec tutaj tez nie rozumiem o co ci chodzi za bardzo, bo ta kasa nie zniknela).
  • Re: Konsensus uwzględniał (pochopnie) gamepass Autor: ~Szczery [31.179.102.*]
    Te 320 mln to chyba brutto. Przychody z gry wyniosły około 238 mln netto z czego spora porcja przypadła za czasów COVID, gdzie wszystkich pozamykano w domach, a rynek gier miał mniejszą konkurencję sektorową. Jak na spółkę wycenianą pod 300 mln jest to wynik mizerny i te konsensusy mimo wszystko są bardzo łagodne. Koszty Starrupture już teraz są olbrzymie i nadal będą rosły. Wishlista praktycznie od 3 miesięcy stoi w miejscu. Sytuacja rynkowa jest znacznie trudniejsza. Poza tym klasyczne pytanie - skoro jest tak dobrze to dlaczego fundusz zszedł poniżej progu przed premierą ? Absolutnie nic nie wskazuje na jakie szczególne przewagi rynkowe tego tytułu w kontekście kapitalizacji spółki.

    A bo my tutaj mamy panie światowego hita i będziemy rośli po premierze. Piosenka grana na okrągło we wszystkich stacjach. Dziw człowieka ogarnia, że ta płyta się jeszcze nie starła.
  • Re: Konsensus uwzględniał (pochopnie) gamepass Autor: ~Pongponk [94.172.67.*]
    Dobre, produkuj się dalej, zawsze parę akcji ci wpadnie do koszyka, ostatni moment na zakupy, także rozumiem determinację
  • Re: Konsensus uwzględniał (pochopnie) gamepass Autor: ~En [86.31.0.*]
    No tak, brutto, tyle wyniosla sprzedaz GH, czy ja mowiilem o przychodach CRJ? Nie chodzi o dokładne liczby, mowilem o sile gry i jej sprzedazy - to jest kosmiczny wynik, i gorszy w Polskim gamedevie tylko od hitów od wielomilardowych CD-Projekt i Techland ( tu masz ranking x.com/JohnnyCash11B/status/1978140707723358581?s=20)

    To gadanie o tym ze Green Hell sprzedal sie tylko przez covid to jest dopiero zgrana plyta naganiaczy na spadki - w 2020 kiedy wszystkich pozamykano w domach przychod Creepy Jar wyniosl 37 mln zl, przez nastepne 4 lata 2021-24 - 169 mln zl (srednio 42 mln rocznie).

    Jakbys rozumial gaming i znal historie podobnych tytulow indie, to bys wiedzial ze stojaca wishlista nie ma znaczenia - nie ma na razie playtestów/influencerów, to nie ma wzrostu WL, to nie CIG zeby wydawac lekką ręką miliony na głupie banery na Times Square. Wishlista Starrupture idzie podobną drogą (w jednych wypadkach trochę gorszą, w innych o wiele lepszą) do masy podobnych gatunkowo gier które potem były hitami. To nie gra AAA żebyś miał od 3 miesięcy trąbienie o niej wszędzie.
  • Re: Konsensus uwzględniał (pochopnie) gamepass Autor: ~En [92.40.213.*]
    A do do pytania dlaczego fundusz zszedł poniżej progu przed premierą, odpowiedź jest taka sama jak do pytania dlaczego fundusze łykały akcje za kilkadziesiąt milionów złotych w ABB po 900 zł po premierze coopa GH - bo w funduszach są ludzie którzy często nie rozumieją gamingu, oraz którzy również popełniają duże błędy.
  • Re: Konsensus uwzględniał (pochopnie) gamepass Autor: ~xyz [46.205.193.*]
    1) Nie patrz na przychód tylko na zysk, ta spółka ma bardzo niskie koszta i jest rentowna no i wydaje sama bez wydawców

    2) Koszta Starrupture są tak potężne, że staruszek Green Hell pokrywa je na bieżąco z naddatkiem 10 baniek rocznie. 50-60 milinów to mało patrząc na to, że 70 mają na koncie (czyli kolejna gre mogą sobie zrobić nawet jezeli SR sprzeda 0 sztuk)

    3) Potencjał gry ludzie starają się wycenić na podstawie innych tytułów z gatunku oraz wynikach playtestów. Nikt się nie napina na premierę, gdyby tak było, to nie było by 400 zł tylko dużo wiecej. To, że spółka nie jest pompowana pod premiere nie oznacza, że nie warto się nią interesować, bo jeżeli wszystko pojdzie ok to dwa-trzy kolejne lata będą generowac duże zyski
  • Re: Konsensus uwzględniał (pochopnie) gamepass Autor: ~Szczery [31.179.102.*]
    @En
    Green Hell około 230-240 mln netto na samym Steam według Gamaytic ?? Przecież to są kompletne brednie. Jak w ogóle można poważnie traktować ten portal skoro wszystko jest w raportach spółki ?

    Podobna historia z Frostpunk 2, który nigdy tyle nie sprzedał na Steam co tam jest podane. Łączna sprzedaż tytułu do końca II kwartału 2025 wyniosła około 82 mln netto razem z Game Pass. Gdzie tam jest 70 mln netto wpływów z samego Steam za FP2 w raportach 11bit ?? Microsoft zapłacił tylko 12 mln ?? Na Epic Store to nic się nie sprzedało ? 11bit komunikował, że Steam odpowiadał za więcej aniżeli 50% przychodów w 2024 roku - czyli w domyśle nie powyżej 60%. To samo z The Alters i innymi tytułami. Totalnie przestrzelone szacunki.

    Równie dobrze ktoś może wyskoczyć z szacunkami ChatGPT albo Groka. Taka sama skala absurdu. Podobne głupoty znajdziesz na VG Insights, Playtracker, Alinea, Steaminsights i wielu innych tego typu pierdołowatych algorytmach. Od groma tego jest i wszystko nie warte uwagi.

    @xyz
    Niskie koszty w segmencie AA to masz w Far From Home, a nie tutaj.
[x]
CREEPYJAR 1,24% 409,00 2025-12-19 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.