• Wszystko ma swój czas Autor: ~Lu4xigi [23.237.210.*]
    1 listopada 2025
    https://i.ibb.co/zVnq3fYC/lamp.png

    https://www.youtube.com/watch?v=kZuYff81-Fc
    Wszystko ma swój czas

    by się spotkać, zrozumieć
    wspierać i kochać
    opuszczcić i wspominać...

    https://i.ibb.co/bgNz6fgv/11.png

    Wiosną 2024 roku ma hipoteza to był jakiś tam straszak dla wielu, do dziś pamiętam te kpiny że jak to tak, dokonać obniżenia z 50 zł na 5 nominału i jeszcze wydrukować 403 mln nowych akcji? to się niegodzi..No to już bezczelność by po straconym przez PKP Cargo z winy też Zarządcy sądowego pisać że potrzeba tego nie 403 mln akcji ale ponad 1,1 mld

    Wygodnym jest zapoznać się w Pudelku Biznesu z infografiką którą edukcyjnie przedstawiam

    https://i.ibb.co/RGLSdJqK/89f01544f451442c.jpg

    gdzie widać terminy i kwoty niby spłat ale nie widac tego co napisane jest pokrętnie ale właściwie:

    Grupa IX – obejmuje wierzycieli z wszystkich grup poza wierzycielami z grup I, VI i VIII, którzy zadeklarują chęć zamiany części bądź całości swoich wierzytelności na akcje nowej emisji w kapitale zakładowym PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji - proponowane zaspokojenie poprzez objęcie akcji nowej emisji PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji o wartości równej wartości nominalnej konwertowanego długu.

    w skrócie równanie:
    poprzez objęcie akcji nowej emisji = wartości długu

    gdzie wartości nominalnej nie oznacza wartości nominalnej akcji ale wartość długu u danego wierzyciela. Z grupy podmiotów które takiej konwersji nie mogłby skorzystać wyjęci są SP, ZUS i inne cash poolingi bo jest zakaz nabywania własnych akcji..

    Wszystko jest do przeczytania tu: Strona 11
    https://biznes.pap.pl/wiadomosci/firmy/pkp-cargo-sa-w-restrukturyzacji-raport-okresowy-polroczny-za-2025-psr..

    https://i.ibb.co/zVKrKS0K/uwazaj.png

    Ponad rok temu była ta myśl na forum i słowa
    słowa hipotezy stały się pierwotną tabelą o skali
    to było i jest nawykiem co ktoś na forum ładnie ale skrycie ujął oceniając mą osobę
    ten dość charakterystyczny model operacyjny w mym postrzeganiu stał się kolejny "przeznaczeniem"

    Mądrość sentencji z Talmundu dotyka nasz codziennie!

    Wszystko ma swój czas

    czyli w Dniu Zmarłych to droga spotkań - przeżyć - rozstań ale i wspomnień gdzie patrząc na pste miejsce ktoś zawsze jest, raz mocniej, raz słabiej..

    Również na forum, gdzie ostateczenie to co od tak długiego czasu było poruszane nagle czw. piątek nabrało nowej dynamiki...coś jakby zaistniało już na poważni...

    Będziemy się spierać, apelować ale w zamyśle propozycji jest grupa IX ale jej nie ma bo ona dopiero powstani z przejścia do niej z pozostałych grup i ona nie będzie nigdy istniała, tu jest po prostu błąd, konwertując dług na akcje staje się akcjonariuszem chyba że akcjonariusz to też wierzyciel kapitału zakładowego a nie obcego...

    https://www.youtube.com/watch?v=zZdN_THK17Y
    Mylène Farmer - Je te dis tout

    Na koniec pełna nostalgii ntka pt. "Powiem ci wszystko"

    https://i.ibb.co/hJYV8kcF/je-te-dis-tout-19.jpg

    PKP Cargo ani Zarządca nie precyzują emisji akcji, skali i czasu, reszta ich propozycji i umorzeń odsetek i płatności balonowej są bez zabezpieczeń nieakceptowalne...
  • Re: Wszystko ma swój czas Autor: ~XXX [188.33.8.*]
    Cargo miało w dniu debiutu!!!! Teraz to jak święto zmarłych
  • Re: Wszystko ma swój czas Autor: ~Żałobnik [91.150.202.*]
    Qgen, zapal świeczkę na grobie PKP Cargo.
  • Re: Wszystko ma swój czas Autor: ~Maszynista [79.163.172.*]
    Ciekawe, że większość pracowników sprzedawało swoje akcje.
    Intuicję, jakieś mieli, czy co?
  • Re: Wszystko ma swój czas Autor: ~Lu4xigi [23.237.210.*]
    Prawdziwy ruch na akcjach PKP Cargo miał miejsce jedynie w chwili złożenia wniosku wg pr. rest. o wszczęcie postępowania sanacyjnego, a otwarcie postępowania sanacyjnego czyli już okres ochronny był końcem marzeń...(patrz wykres interwał tyg)

    Od samego początku ostrzegałem was przed Marcinem W i jego kolegami jak Miłkem, że ich "mit" ugruntował się w tym bardzo krótkim czasie a forum , naganiacze są znani, jechali na "autorytecie insiderów" ,"Siatka rybek" jak i sama sanacja ostatecznie nie ma żadnego sensu, wręcz można powiedzieć że to czynności pozorowane w tylko jednym celu: pod ochroną prawa , tu pr. restr. i art np 300 co tłumaczyłem Realista korzystać w sanacji co do zasady tak samo jak w upadłości przez syndyka, by zwalniać pracowników i ignorować dodatkowe osłonowe zabzepieczenia...

    Akt. wysokość trójkąta to 10zł, a breakout dołem i odłożenie to nic innego jak zasięg mego pierwotnego zakresu skali i ceny emisji akcji..to z art 457 KSH np. 403 mln akcji o nominale 5zł i wtedy proponowanej cenie emisji/konwersji 6zł..a że wierzycieli też się jak Janosik łupi 2,80-3zł było targetem. Nieco się w grudniu 2024 zmieniło i dziś 1,1 mld akcji by było właściwe, bez łupania wierzycieli co cenowo w obu wersjach na to samo wychodzi..

    Modus operandii w obu wypadkach jak PKP Cargo albo wcześniej nielegalnie przejętej TVP i postawionej w stan likwidacji ale i PAP i radio wydaje się być podobny..Kodeks cywilny, tak tak, ta sama "księga" oparta o prawo 2000-letniego Imperium Romanum mówi wprost że czynności mające na celu omijanie prawa, pozrowane są nieważne! niezgodne z współżyciem społecznym...

    Czy rok temu nie można było udzielić pomocy publiznej i notyfikować UE, albo wprost dokonać tego co dziś po propozycjach wydaje się być nieuniknione, tj podwyższenia kapitału zakładowego po obniżeniu nominału? można było, ale potrzebna była właśnie osłona prawna, by wywalać kolejarzy na bruk w tym ZZ Solidarność w szczególności...

    Kto racjonalnie wytłumaczy że

    https://i.ibb.co/jkTXVYYm/25.png

    w 2023 roku Grupa PKP Cargo kończy rok wynikiem dodatnim by w 2024 zakończyć wynikiem 2,4 mld straty co daje spread r/r na 2,5 mld zł.

    Jak można było zatrudnić człowieka który podczas grudniowego 2023 przejęcia i to nielegalnego mediów publicznych opłacanych przez obywateli i dotowanych 2,5 mld z budżetu ugania się po ulicy niczym adlatus "grupy wejście" co już aurą przypomina stan wojenny?

    https://i.ibb.co/whqMjydh/adlatus.png

    Co to za podmiot którego ESPI zasypane jest 92x RB o jakiś transkacjach giełdowych, jakby to był broker

    https://i.ibb.co/W48WwV9z/rybki4.png

    https://i.ibb.co/7xtG2hJG/rybki44.png

    Może ci macherzy to prywatnie fajni ludzie, ale to co wyprawiają fajne nie jest i przez wybór na urząd Prezydenta K. Nawrockiego abolicji nie będzie...co oznacza że umorzy się postępowania albo w ogóle nie dokona się oceny owych czynów...

    Postępowanie sanacyjne czy zasadnie wszczęte czy nie, winno trwać 12 m-cy, nie wolno grać na zwłokę i bezzasadnie go wydłużać i żyć kosztem wierzycieli. a finałem ma być układ między dłużnikiem a wierzycielami...a jesteśmy na etapie że Rada Wierzycieli jest w konflikcie z Zarządcą sądowym i chce jego odwołania.

    W tej sanacji przez podjęte niby działania i finansowanie odpraw "złomem" PKP Cargo wygląda na podmiot który spełnia cele sanacji że bez starych długów wraca rentowność ale propozycje pokazują że:
    a. odsetek za dług płacić nie chce i
    b. za dekadę może oddać balonowo ponad 2 mld

    a to wprost przypomina cwaniakowanie Wiśniewskich na PBG, a jak się skończylo każdy chyba wie, na pewno Prezes Zarządu PKP Cargo wszak bywalcem na tym dworze była dość długo!

    Nie chowajcie PKP Cargo do grobu! "Martwi żyją dłużej a M. Twain by powiedział że "plotki o śmierci są przesadzone"

    Co powinno się stać.

    Wierzyciele nie mogą nawet jakby chcieli pozwolić na dekadę korzystania z ich kapitału darmowo, bo zmieni się władza i dostaną zarzuty karne. Opisywane scenariusze i żonglerka intermodalem z bazą w tym procentowy niby wpływ, na udział w masie pokazuje że Zarządca sądowy kompletnie nie czai bazy...

    Czy to w ramach sanacji czy jej umorzeniu gigantyczna emisja akcji, konwersja długów, a wcześniej uchwała NWZA o kapitale docelowym, sama emisja akcji i konwersja jest planowana co spółka opisała w sprawozdaniu za IH 2024, ale to jest tylko wymówka .
    Podaje się jasno warunki czego brak. By nie doprowadzić do rzeżi na parkiecie można budować:

    a. hybrydowe mechanizmy
    b. lockup np 6 miesięczny dla wierzycieli itd.

    Tu warto zwrócić uwagę na nowelizację prawa w sierpniu 2025 i przyjmijmy że prawo działa wstecz.

    tzw. Cross-class cram-down
    tylko żeby go zastosować konieczny jest test zaspokojenia wierzycieli też w czasie i koledzy

    taki test jest wyjątkowo trudny, skoro mamy takie klocki jak w IV kw. 2024 odpis amortyzacyjny na 2 mld i co przez dekadę amortyzacji majątku nie będzie a skoro w takim 2020 udział PKP Cargo wynosił 38% a po 5 latach niecałe 26% to ile tego będzie za dekadę..

    stąd nie dla jakiegoś własnego EGO, zaspokojenie wierzycieli akcjami , tej samej dla wszystkich cenie konwersji i czasie wydaje się być fair, wobec wierzycieli handlowych i nawet banków, niestety tylko ZUS nie może być tak obsłużony...

    Osobiście i tu widzę szansę że tak się stanie to osoba byłego Prezesa PKP Cargo czyli Min. MAP W. Balczuna jest tu "optymistyczna"
    wyjście z niewoli PKP SA i wejście pod bezpośredni nadzór SP zarządzanego przez MAP...

    Decydujcie sami i oceniajcie też o inne opinie, argumenty!

  • Re: Wszystko ma swój czas Autor: ~Lu4xigi [23.237.210.*]
    Dnia 2025-11-01 o godz. 17:45 ~Lu4xigi napisał(a):

    > Decydujcie sami i oceniajcie też o inne opinie, argumenty!

    https://i.ibb.co/wNkPdPkt/za-obnik.png

    a tu przykład kompletnego "odlotu"

    a. braku rozeznania w temacie bolączek transportu
    b. podszycia wypowiedzi argumentem politycznym czemu przeczy we wpisie wynik finansowy w chwili oddawania władzy w 2023 jako przykład, do od 13 grudnia 2023 jest tu kaastrofa

    c. PKP Cargo, w żadnym grobie nie leży, chce drgiej szansy ale nie jest nie do zastąpienia a sam argument o zdolności do transportów dla WP odpada, WP stać na samodzielną logistykę i trzeba to też wyjśnić ile wagonów wszelakich ma WP jako własność.
    Skazanie obronności kraju na zależność od jakiego truposza jest nieakceptowalna w żadnych warunkach, pokoju i wojny oby tej nie było....

    Po pierwszej kadencji PIS, Prezes PKP Cargo Warsewicz w latach 2019-20 widział konieczność szukania alternatywy do węgla i innych tow. masowych i to na jego idei w drugiej kandencji PIS taka osoba jak Zarządca sądowy w ogóle może mówić o przyszłości intermodalu ...Niestety Covid, wojna na UA ale i polityka UE doprowadziła rękoma nieudaczników jak jakaś Usula co rozwaliła armię niemiecką do katastrofy a PKP Cargo ponosi skutki transformacji i szaleństwa Green deal, fanatyzmu klimatycznego....

    Ufam że na forum są osoby które zechcą spierać się na argumenty,
    jeden tylko wymóg: dla dobra PKP Cargo a nie własnego.

[x]
PKPCARGO -1,52% 15,60 2025-11-07 11:32:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.