Prawdziwy ruch na akcjach PKP Cargo miał miejsce jedynie w chwili złożenia wniosku wg pr. rest. o wszczęcie postępowania sanacyjnego, a otwarcie postępowania sanacyjnego czyli już okres ochronny był końcem marzeń...(patrz wykres interwał tyg)
Od samego początku ostrzegałem was przed Marcinem W i jego kolegami jak Miłkem, że ich "mit" ugruntował się w tym bardzo krótkim czasie a forum , naganiacze są znani, jechali na "autorytecie insiderów" ,"Siatka rybek" jak i sama sanacja ostatecznie nie ma żadnego sensu, wręcz można powiedzieć że to czynności pozorowane w tylko jednym celu: pod ochroną prawa , tu pr. restr. i art np 300 co tłumaczyłem Realista korzystać w sanacji co do zasady tak samo jak w upadłości przez syndyka, by zwalniać pracowników i ignorować dodatkowe osłonowe zabzepieczenia...
Akt. wysokość trójkąta to 10zł, a breakout dołem i odłożenie to nic innego jak zasięg mego pierwotnego zakresu skali i ceny emisji akcji..to z art 457 KSH np. 403 mln akcji o nominale 5zł i wtedy proponowanej cenie emisji/konwersji 6zł..a że wierzycieli też się jak Janosik łupi 2,80-3zł było targetem. Nieco się w grudniu 2024 zmieniło i dziś 1,1 mld akcji by było właściwe, bez łupania wierzycieli co cenowo w obu wersjach na to samo wychodzi..
Modus operandii w obu wypadkach jak PKP Cargo albo wcześniej nielegalnie przejętej TVP i postawionej w stan likwidacji ale i PAP i radio wydaje się być podobny..Kodeks cywilny, tak tak, ta sama "księga" oparta o prawo 2000-letniego Imperium Romanum mówi wprost że czynności mające na celu omijanie prawa, pozrowane są nieważne! niezgodne z współżyciem społecznym...
Czy rok temu nie można było udzielić pomocy publiznej i notyfikować UE, albo wprost dokonać tego co dziś po propozycjach wydaje się być nieuniknione, tj podwyższenia kapitału zakładowego po obniżeniu nominału? można było, ale potrzebna była właśnie osłona prawna, by wywalać kolejarzy na bruk w tym ZZ Solidarność w szczególności...
Kto racjonalnie wytłumaczy że
https://i.ibb.co/jkTXVYYm/25.pngw 2023 roku Grupa PKP Cargo kończy rok wynikiem dodatnim by w 2024 zakończyć wynikiem 2,4 mld straty co daje spread r/r na 2,5 mld zł.
Jak można było zatrudnić człowieka który podczas grudniowego 2023 przejęcia i to nielegalnego mediów publicznych opłacanych przez obywateli i dotowanych 2,5 mld z budżetu ugania się po ulicy niczym adlatus "grupy wejście" co już aurą przypomina stan wojenny?
https://i.ibb.co/whqMjydh/adlatus.pngCo to za podmiot którego ESPI zasypane jest 92x RB o jakiś transkacjach giełdowych, jakby to był broker
https://i.ibb.co/W48WwV9z/rybki4.pnghttps://i.ibb.co/7xtG2hJG/rybki44.pngMoże ci macherzy to prywatnie fajni ludzie, ale to co wyprawiają fajne nie jest i przez wybór na urząd Prezydenta K. Nawrockiego abolicji nie będzie...co oznacza że umorzy się postępowania albo w ogóle nie dokona się oceny owych czynów...
Postępowanie sanacyjne czy zasadnie wszczęte czy nie, winno trwać 12 m-cy, nie wolno grać na zwłokę i bezzasadnie go wydłużać i żyć kosztem wierzycieli. a finałem ma być układ między dłużnikiem a wierzycielami...a jesteśmy na etapie że Rada Wierzycieli jest w konflikcie z Zarządcą sądowym i chce jego odwołania.
W tej sanacji przez podjęte niby działania i finansowanie odpraw "złomem" PKP Cargo wygląda na podmiot który spełnia cele sanacji że bez starych długów wraca rentowność ale propozycje pokazują że:
a. odsetek za dług płacić nie chce i
b. za dekadę może oddać balonowo ponad 2 mld
a to wprost przypomina cwaniakowanie Wiśniewskich na PBG, a jak się skończylo każdy chyba wie, na pewno Prezes Zarządu PKP Cargo wszak bywalcem na tym dworze była dość długo!
Nie chowajcie PKP Cargo do grobu! "Martwi żyją dłużej a M. Twain by powiedział że "plotki o śmierci są przesadzone"Co powinno się stać.
Wierzyciele nie mogą nawet jakby chcieli pozwolić na dekadę korzystania z ich kapitału darmowo, bo zmieni się władza i dostaną zarzuty karne. Opisywane scenariusze i żonglerka intermodalem z bazą w tym procentowy niby wpływ, na udział w masie pokazuje że Zarządca sądowy kompletnie nie czai bazy...
Czy to w ramach sanacji czy jej umorzeniu gigantyczna emisja akcji, konwersja długów, a wcześniej uchwała NWZA o kapitale docelowym, sama emisja akcji i konwersja jest planowana co spółka opisała w sprawozdaniu za IH 2024, ale to jest tylko wymówka .
Podaje się jasno warunki czego brak. By nie doprowadzić do rzeżi na parkiecie można budować:
a. hybrydowe mechanizmy
b. lockup np 6 miesięczny dla wierzycieli itd.
Tu warto zwrócić uwagę na nowelizację prawa w sierpniu 2025 i przyjmijmy że prawo działa wstecz.
tzw. Cross-class cram-downtylko żeby go zastosować konieczny jest test zaspokojenia wierzycieli też w czasie i koledzy
taki test jest wyjątkowo trudny, skoro mamy takie klocki jak w IV kw. 2024 odpis amortyzacyjny na 2 mld i co przez dekadę amortyzacji majątku nie będzie a skoro w takim 2020 udział PKP Cargo wynosił 38% a po 5 latach niecałe 26% to ile tego będzie za dekadę..
stąd nie dla jakiegoś własnego EGO, zaspokojenie wierzycieli akcjami , tej samej dla wszystkich cenie konwersji i czasie wydaje się być fair, wobec wierzycieli handlowych i nawet banków, niestety tylko ZUS nie może być tak obsłużony...
Osobiście i tu widzę szansę że tak się stanie to osoba byłego Prezesa PKP Cargo czyli Min. MAP W. Balczuna jest tu "optymistyczna"
wyjście z niewoli PKP SA i wejście pod bezpośredni nadzór SP zarządzanego przez MAP...
Decydujcie sami i oceniajcie też o inne opinie, argumenty!