• Dlaczego PKP CARGO tra i udziały w rynku Autor: ~Maszynista [79.163.184.*]
    W tamtym i tym roku próbowałem. Wam, to powiedzieć, ale Wy fachowcy od kolei i PKP CARGO wiecie LEPIEJ.
    Tutaj, jeden z komentarzy pod artykułem o złomowaniu loków :

    "Zosia Kryś bo cargo jeździ nimi LUZEM. Potworna bolączka cargo. Ktoś powie luzem mało pali. Ale licznik kilometrów do napraw leci, naprawy kosztują a czas też jest cenny u pracowników obsługujących takiego luzaka i czas w którym lokomotywa nie zarabi. Oni w 12h zmiany przejeżdżają 70-170 kilometrów i wracają luzem. I tak z jednego zarabiającego składu na odcinku 150 nawet kilometrów np. lokomotywa pokonuje 600km!!!!. Najpierw go prowadzi, potem wraca luzem alby obsada sobie poszła i gdy ten skład wraca znowu przyszła pojechała luzem te 150km i wróciła z pustym też nie zarabiającym składem. Prywaciarze w 12h jadą 200-350km i nie wracają luzem. Oni jadą z składem w jedną stronę trasę, obsada na nocleg i po 12h po rozładunku formują i wracają i mogą ładować się na drugi kurs. W cargo nie dość że to wszystko trwa więcej niż 1 kurs jedna noc a jeden rozładunek jeden dzień to jeszcze jest główna bolączka nr.2. Jazda maszynista+pomocnik i do tego 3 osoba jest ustawiacz/rewident. W prywaciarzach jest sam maszynista, ewentualnie gdy trzeba to rewident. W życiu pomocnik maszynisty. I taka niegospodarność to jest dały ich problem. No i bolączka 3 to trasowanie na około, pociągi nadklądają na porządku dziennym 80km co najmniej, w standardzie nikogo nie dziwiącym jest do 150km nadkładania trasy. Ale osiągi maksymalnego wydłużenia trasy bez powodu to dużo więcej niż 150km. I oni jadą na około i podmieniają co te właśnie 70-170km. I każdemu maszyniście płacą za 12h, to samo pomocnikowi. To trwa, kosztuje i się nie opłaca."
  • Re: Dlaczego PKP CARGO tra i udziały w rynku Autor: ~Maszynista [79.163.184.*]
    To, co widzę od lat, też mógłbym dobrą książkę napisać.
    Nie, ma służby, żeby nie bylo problemów i kosztów z tym związanych.
    Co do, do powyższego, to pomocnik już normalnie nie jeździ.
    Ewentualnie, jakieś zdawki, czy obsługa bocznic spalinowką, gdzie trzeba ma manewrować.
    Koło mnie jest taki zakład, że trzeba dwa Gagariny i pięcioro ludzi do obsługi.
  • Re: Dlaczego PKP CARGO tra i udziały w rynku Autor: ~Stary_Nowicjusz [188.146.44.*]
    Chyba juz 18ty raz to tutaj napisales. I czytaj dane ze zrozumieniem - Cargo udzialy ostatnio (w sierpniu na przyklad) zyskuje.

    Poza tym opisana sytuacja nie ma zadnego zwiazku z udzialami - co najwyzej z rentownoscia.

    Wiecej wloz wysilku w to, co chcesz przekazac w tym trolingu
[x]
PKPCARGO -1,81% 16,82 2025-10-03 17:04:17
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.