Dane z YT kanał IGN
Pierwszy trailer.
Ghostrunner 1 po 5 latach kontent z 06 maja 2020r - 940tys wyświetleń i 19tys polubień
VM po 4 dniach od wyświetlenia kontentu - 600tys wyświetleń i 21tys polubień.
Widzicie to zainteresowanie i hype społeczności gamingowej? Jestem z OML od 2020roku i wierzę, że starają się robić wartościowe gry, ale obecna przebiła chyba oczekiwania wielu osób. Wiadomo, nie mów hop, zanim nie przeskoczysz, ale na tą chwilę jestem mega zadowolony. Na razie można napisać, że ekipa rozbiła bank na Gamescom.
Tylko wyczujmy tym razem górkę bo przy GR2 się nie udało, byłą złudna nadzieja, że po premierze GR2 będzie kurs bez zmian lub w górę tam solidny zjazd zaliczyliśmy.
W przypadku GR2, to nie kwestia wyczucia. Tam było 0 marketingu. Wydawca myślał, że jak mają sequel hitu, to po co wydawać kasę. Wystarczy wrzucić trailer, kilka postów na swoich socialach i fajrant, "pora na CSa". Dzisiaj wieczorem VM może mieć tyle followersów, co GR2 miesiąc przed premierą... Widziałem wiele komentarzy, ludzi zaskoczonych, że jest takie coś jak GR2... rok po premierze. Do tego wydawca zgarniał większość kasy z gry.
To, że doszło do 4 zł + na takich słabych fundamentach, to jak się okazało klasyczna pompka. Jak potem zrobiło podwójny szczyt, to już był sygnał z analizy technicznej (wiadomo analiza wsteczna, sam się poddałem dopiero przy 3.30, ale byłem bardziej chciwy i naiwny i miałem cień nadzei, że marketing jeszcze jednak odpali).
Przy VM może być różnie. Przed premierą ważne będą liczby na SteamDB, wyświetlenia trailerów, kto będzie streamować na Twitchu/YT, itp. Jakiś potencjał sprzedażowy będzie można z tego oszacować. Wtedy albo inwestorzy niedoszacują, albo przeszacują i wtedy lepiej uciekać, albo trafią. Nawet jak dobrze oszacujemy potencjał to i tak na premierę jest loteria :)
Ja się zapisałem na playtesty i każdemu, kto grał w GR lub soulslike polecam zrobić to samo.