• Wielki problem z technologią w CDPR Autor: ~DevNull [91.189.61.*]
    Wuchang: Fallen Feathers Is Another aUE5 Mess: What’s In Store For The Witcher 4?

    Branża zauważa, że wywalenie własnej techonologii przez firmę (na którą wydano setki mln zł) i przejście na Unreala 5 przy problemach jaki ten silnik ma z dużymi grami to jak strzał w kolano.

    Firma ma też gotowy silnik do Cyberpunka ale zdecydowała się WSZYSTKO wyrzucić do kosza i zacząć robić grę od zera (wszystkie systemy gameplayowe, otwartego świata, sytemy do narracji, questów) na Unrealu - to tylko pokazuje skalę niegospodarności zarządu.
  • Re: Wielki problem z technologią w CDPR Autor: ~grafik [37.31.128.*]
    Co ty wiesz o życiu pszczół !
  • Re: Wielki problem z technologią w CDPR Autor: ~hugo [31.60.117.*]
    Jeśli przeszli na inny silnik to znaczy, że plusów było więcej niż minusów. Widocznie ich silnik całkiem nie ogarnął by tak rozbudowanych efektów.
  • Re: Wielki problem z technologią w CDPR Autor: ~LJC [31.182.219.*]
    Ten temat był już wałkowany kilkukrotnie na tym forum. Sprawdź sobie kiedy ten artykuł się ukazał i jak się zmienił kurs akcji po tym czasie - albo nie, to może być za trudne dla trola, nie sprawdzaj :)
  • Re: Wielki problem z technologią w CDPR Autor: ~lol [89.185.82.*]
    Artykuł ukazał się... wczoraj?
  • Żaden problem z technologią w CD Projekcie Autor: ~nagan [78.30.73.*]
    Dnia 2025-07-29 o godz. 16:35 ~DevNull napisał(a):
    >Wuchang: Fallen Feathers Is Another aUE5 Mess: What’s In Store For The Witcher 4?
    > Branża zauważa, że wywalenie własnej techonologii przez firmę (na którą wydano setki mln zł) i przejście na Unreala 5 przy problemach jaki ten silnik ma z dużymi grami to jak strzał w kolano.
    > Firma ma też gotowy silnik do Cyberpunka ale zdecydowała się WSZYSTKO wyrzucić do kosza i zacząć robić grę od zera (wszystkie systemy gameplayowe, otwartego świata, sytemy do narracji, questów) na Unrealu - to tylko pokazuje skalę niegospodarności zarządu.

    Drogi nullu.. xDD
    Po pierwsze silnik - to nie jest WSZYSTKO bo cały kontent pozostał - a to jest ponad 60% zasobów koniecznych do stworzenia gry..
    Po drugie - główną wadą silnika RedEngine.. Byli (paradoksalnie) sami twórcy tego silnika..
    Nie zauważyliście, że wielkie i doskonałe silniki chętnie znajdują zewnętrznych użytkowników w innych zespołach?
    Ale jakoś RedEngine'a (poza Redami) nigdy nikt nie zastosował..?
    Wiadomo z grubsza, że w każdym zespole twórczym (film, muzyka, teatr itd..) jest podział na pion techniczny i artystyczny .
    Plotki mówią, że w jakimś momencie w CDR zaczęło być dziwnie, gdy programiści zorientowali się, że tworząc niewystandaryzowane i niestabilne narzędzia - stali się „kapłanami" nie do zastąpienia.. Oczywiście między tymi pionami pożądana jest bardzo dobra współpraca.. ale próby agresywnego wpływania na efekty artystyczne i próby dublowania czy przejmowania kompetencji artystycznych lub reżyserskich, nie wpływają pozytywnie na relacje oraz proces twórczy.
    Podobno dochodziło do dziwacznych sytuacji, gdzie pion techniczny zaczynał mieć pretensje, że artyści zmieniają scenariusze, zastępują, postacie czy lokacje innymi, bo każda taka zmiana powodowała konieczność pisania niemal na nowo, dużych sekwencji silnika.. czyli dodatkową robotę...
    Jeżeli można sobie nawet wyobrazić indywidualnego artystę, który jak magik, żongluje dziwacznym i jedynym w swoim rodzaju unikalnym narzędziem, tworząc swoje dzieła..
    To przecież narzędzia twórcze dla wielkich zespołów, muszą mieć walor uniwersalny, wystandaryzowany i niezależny od warsztatu, który je wykonał.. Na dodatek ich użytkowanie nie powinno wymagać ukończenia specjalnych studiów - tylko zastosowania wrodzonego talentu.. xDDD
    Takie walory ma właśnie UE..

  • Re: Żaden problem z technologią w CD Projekcie Autor: ~lol [45.140.146.*]
    "pion techniczny zaczynał mieć pretensje, że artyści zmieniają scenariusze, zastępują, postacie czy lokacje innymi, bo każda taka zmiana powodowała konieczność pisania niemal na nowo, dużych sekwencji silnika"

    "Sekwencje silnika" pisali... Buahaha!
    Klaun nagan wskakuje na nowe poziomy autoparodii.
  • "Sekwencje silnika" pisali... Buahaha! Autor: ~nagan [37.109.149.*]
    Dnia 2025-07-29 o godz. 19:21 ~lol napisał(a):
    > "pion techniczny zaczynał mieć pretensje, że artyści zmieniają scenariusze, zastępują, postacie czy lokacje innymi, bo każda taka zmiana powodowała konieczność pisania niemal na nowo, dużych sekwencji silnika"
    > > "Sekwencje silnika" pisali... Buahaha!
    > > Klaun nagan wskakuje na nowe poziomy autoparodii.

    Lola..! Droga znawczyni loczków i koczków..!! xDD
    „Jenzyka polska to być cienszka jemzyka".. xDD
    A już zastosowanie w nim obcojęzycznych - terminów - może wywołać zbędne zmarszczki na twoim niezmąconym myśleniem liczku.. xD
    Wiem że w twoim przypadku.. to zadanie daremne.. ale wyjaśniam:
    • Nie chodzi o silnik jako urządzenie, przekształcające energię z jednej formy na np energię mechaniczną.. ale o silnik jako główna część kodu gry (wraz ze zintegrowanym środowiskiem programistycznym) umożliwiającym pracę zespołowi twórczemu.
    • Natomiast SEKWENCJA - jest to uporządkowany ciąg elementów, informacji a nawet zdarzeń, które następują po sobie w określonym porządku. Może to być sekwencja znaków, symboli, zdarzeń w grze, czy też w kolejność ciągów w kodzie. W każdym przypadku, sekwencja charakteryzuje się logicznym następstwem elementów, które są ze sobą powiązane i tworzą pewną całość. 
    • Wreszcie pisanie silnika gry - to proces tworzenia oprogramowania, umożliwiającego stworzenie gry i nie chodzi o to, żebyś wzięła długopis i zaczęła pisać liściki.

    Dlatego Lolu.. wytrzyj i przypudruj nosek, i pozwól ludziom (dysponującym intelektem) w spokoju wymieniać poglądy..
    xD

  • Re: Wielki problem z technologią w CDPR Autor: ~grabarzTfe [45.134.212.*]
    Dzisiaj pogrzeb na blooberze ,a jutro na cdr
  • Re: Wielki problem z technologią w CDPR Autor: ~M84ck [37.31.31.*]
    Oho 80 groszy przytulone.
[x]
CDPROJEKT 1,76% 259,50 2025-09-22 17:01:28
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.