Patrzecie jak ruszyli followersi i WL, już 635. Czegos takiego nie bylo ani w przypadku Rally ani MMS21. Wygląda to dobrze na 1.5 miesiąca przed premierą. Toplitz robi robotę.
Polecam ten link do obserwacji przyrostów, ma mniejsze opóźnienia niż steam db
Ja tam nie patrze na kurs w tym momencie. Jeżeli premiera wyjdzie dobrze to kurs odpowiednio zareaguje, jeżeli nie wyjdzie to też to odzwierciedli. Patrze tylko na przyrosty gry i wg mnie ma szansę wyjść z tego coś fajnego
To nie jest spółka na zakup i szybką sprzedaż, tu czasu potrzeba i gry, która da szanse rozwoju dla spółki. Ja od zawsze patrze na nią analogicznie jak na Movie Games, tam Diler wysłał ją w kosmos i takiej gry potrzeba tutaj. Oczywiście jak piszą koledzy udział w Specerocet 20% przy załóżmy po udanej premierze Permafrost i przykładowej japitaluzacji 200mln bo taki potencjał widzę w tej grze to 20 mln jest P2C, jak Pionierzy wyjdą a orzykładowa kapitalizacja 20mln to 4 są P2C, ze strony wyczytałem 56% Froga i robota za 1,3mln netto dla Małp. 20 baniek kapitalizacji? No powinno być 60.
Ale ostrzegam daytraderów, to nie spółka dla was, to długoterminowy projekt, nie kupujcie bo jak spadnie na 5 a obrót dzienny będzie 2k pln to szkoda waszych nerwów i zaśmiecania forum. Resztę zapraszam na 67, tam jest docelowy poziom sprzedaży.
Aztec chyba wreszcie łapie wiatr w żagle. Te skoki góra-dół były prawdopodobnje związane z wprowadzaniem nowej kategorii stat. na Steam. 620 WL i czuję, że przyspieszy. Średnio coraz więcej oglądaczy streamu. Na screenach pokazali więcej budynków i ich ulepszenia. Zaczyna żreć.
Dla nich to jeszcze odległy termin. Rzeczywiście miło by było gdyby gracze czekali na grę, wishlista była poniżej 100. Tu główną robotę zrobi Toplitz więc tam trzeba szukać śladów startu marketingu. Narazie o grze nie ma nic nigdzie, a promowanie zbyt wcześnie też nie jest dobre.
Jak sam powiedziałeś na razie o grze jest całkowita cisza a premiera niemal za rogiem. Holstin jeszcze z nieogłoszoną datą premiery a już wszędzie o nim głośno. Jasne, rok przed premierą nie byłoby sensu robić czegokolwiek, ale tu mówimy o niecałym miesiącu. Już powinniśmy być zasypywani reklamami.
Tak jak mówię, boję się, że potwierdzą się moje obawy i będzie powtórka z Unholy. "Spokojnie wydawca wie co robi", no i klapa po całości, 4 lata pracy zmarnowane a Duality do dziś się nie podniosło z tej porażki.
Na wczesnym etapie promocja idzie przez devlogi, artykuły w mediach i festiwale na Steamie. W jaki inny sposób zainteresować potencjalnego gracza? Liczą się tylko zasięgi a Toplitz ma ich na pewno więcej. Potem wchodzą youtuberzy i premiera. 9 tyś folowersów to przyzwoity wynik ale przede wszystkim gra musi być dobra. 25 tyś kopii to około 800 tyś przychodu oczywiście po zwrocie Toplitz czyli 20 tyś kopii. I teraz pytanie ile mogą sprzedać? Czy gra ma potencjał. Przed aferą była poniżej 400 miejsca na wishlist, po akcji wystartowała od nowa a dobry wynik był, bo było Steamfest. Ja tam potrzymam, dobry wynik w raporcie dobrze wpłynie na kurs, no chyba, że dobry nie będzie.
Myślę, że nie bez powodu duże firmy, kampanie zaczynają dużo wcześniej a im bliżej premiery tym działania coraz bardziej intensywne. Fajne pokazuje to wspomniany już Holstin. Co rusz jakieś materiały. Kurs kursem, fajnie jakby spółka zwyczajnie wypuszczała dobre gry i potrafiła je dobrze sprzedać. Niestety ale naoglądałem się już firm które robią gdy same dla siebie i garstki inwestorów.
No niby tak, długie i drogie kampanie mają sens jak robisz grę za 200mln, co do Holstin to ją można porównać do Unholy. To bardzo podobna gra a Unholy jest świetnie wyglądającą produkcją a sprzedała się w kilku sztukach, Duality chce ją puścić na konsole na pudełka, może to podciągnie sprzedaż na PC. Co do Holstin to wysoko na wishlist, niby 5 mln budżetu ale wiadomo kiedy wyjdzie i czy się sprzeda? Teraz nic już nie wiadomo.
Ja jestem zdania, że kampania krótka i intensywna ma sens, chyba wiedzą co robią, bo firma potrzebuje kasy. Na pewno w drę włożyli dużo pracy i jest potencjał, każde 30 tyś sztuk po oddaniu Toplitz, czyli pierwszych 20 tyś sztuk to 1 mln dla spółki a jak będzie to się okaże, czekam na ostry efekt wow i duży przyrost wishlisty.
Spójrzcie np na Stronghold Crusader, są to gry w które się gra, poza tym mają wyśmienitą bazę pod kolejne produkcję, pisałem o tym dawno, zanim ogłosili Wild West, że mogą być kowboje, rzymianie czy II wojna światowa, mogą być kosmici, światy podmorskie, mogą zrobić wszystko.
Owszem ale czy tak będzie, nie wiadomo. To samo, myślałem o Motorcycle Mechanic Simulator. Gra wyszła już ładne kilka lat temu, mają całą bazę gotową, czemuby co kilka lat nie wypuszczać poprawionej i rozbudowanej wersji? No a jednak tego nie robią.
Ja tam jestem cierpliwy. Szkoda tylko, że średnio jest co śledzić bo i komunikacja u nich raczej na miernym poziomie.