• Metroidvania - to słowo klucz Autor: ~Smarekxy [37.31.53.*]
    Jak już pojawiła się zajawka Cyber Slasha, to pojawiły się głosy sceptycyzmu, czy aby na pewno bedzie to dobra gra, czy tylko sama siekanka.
    Odpowiedź na to pytanie podrzucilo samo OML juz dawno temu - przekazując, z jakim gatunkiem gry bedziemy mieli do czynienia, czyli grą z rodzaju metridvania.
    Co do definicji podgatunku, to udało mi sie znaleźć taka, że w uproszczeniu jest to rodzaj platformówki o charakterze labiryntu, gdzie dostęp do poszczególnych lokacji odblokowuje się rozwojem postaci, a pojedyńcze lokacje tworzą całą spójną mapę. Fabuła NIE jest liniowa, ponieważ poziomy można rozgrywać na przeróżne sposoby, za każdym razem inne.
    Takich gier było wiele i niektóre cieszyły sie ogromną grywalnością, a ostatni tytuł z tego gatunku to np Star Wars Jedi: The Fallen Order.

    Trzeba dodawać więcej? Oczywiście, nie jest to może najpopularniejszy gatunek gier, ale myślę, że może być hitem. Jeśli OML się postara przy tworzeniu i wydawaniu tej gry, to może to być światowy hit.

    I tego nam wszystkim życzę!
  • Re: Metroidvania - to słowo klucz Autor: ~Smarekxy [37.31.53.*]
    A czy ja się znam na grach? Nie wiem... gralem chyba w kazdy mozliwy gatunek gier jedynie od 1986r odkąd w domu miałem Atari 800XL z 0.5Mb RAMu
  • Re: Metroidvania - to słowo klucz Autor: ~anavrin [81.166.83.*]
    Dzięki za info. OML zawsze powtarza, że skupia się na tym, by gra była wymagająca. Oni na prawdę nie wypuszczą gowna, bo ta gra to ich być lub nie. Chyba mało kto widzi, że ten zespół na prawdę poważnie traktuje swoją pracę.
  • Re: Metroidvania - to słowo klucz Autor: ~Smarekxy [91.193.121.*]
    Dokładnie tak, OML mają ambicję być dobrym studiem, więc co do jakości gry to raczej jestem spokojny. Jedynie rodzaj rozgrywki może być nienajpopularniejszy, ale to akurat zależy wyłącznie od gustu, a z tym się nie dyskutuje ;)
    Natomiast oszalałbym, gdyby się okazało, że CS będzie podobny np do Dishonored 1 i 2, która też jest w perspektywie 1 osoby, też jest platformówką 3D, w której przechodzi się przez poszczególne lokacje, a można to robić na różne sposoby, też ma formę "bullet-time" jak w GR (choć pierwszy raz bullet-time wprowadziła gra Max Payne 1 ;)) i podobnie jak w Dishonored, fabułą będzie osadzona w alternatywnej rzeczywistości. No jak dla mnie bomba, tylko żeby wykonanie było na najwyższym poziomie.
  • Re: Metroidvania - to słowo klucz Autor: ~Dejw [217.153.200.*]
    jest zasadnicza różnica, dishonored to skradanka, cs ma byc soulslikiem i nie zgodze się że cs pozwoli OML stać się dobrym studiem,
    oni juz są dobrzy, ale chciał bym żeby w końcu byli dobrze zarabiającym studiem

    jako akcjonariusz ciesze się wiedząc, że mamy tylu doświadczonych graczy na pokładzie, to nie jest przypadek, że widzimy tutaj potencjał

  • Re: Metroidvania - to słowo klucz Autor: ~Smarekxy [37.31.53.*]
    Co do Dishonored to częściowo mamy oboje rację - to jest skradanka, chociaż można ją przejść na zasadzie hurrraaa, walimy kogo się da
  • Re: Metroidvania - to słowo klucz Autor: ~Smarekxy [37.31.53.*]
    Ucięło mi część posta...

    Więc Dishonored też da się przejść na zasadzie walki z każdym, choć jest to trudniejsze.
    A co do OML to masz rację, że to już jest dobre studio, teraz tylko walczy o światowy poziom.
  • Zapewne wyjdzie hicior Autor: ~Marek [185.186.152.*]
    Podstawy rozgrywki
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/64/Metroid-Logo.png/220px-Metroid-Logo.png
    Logo serii Metroid
    Poziomy metroidvanii są zaprojektowane podobnie jak gry typu side-scroller, gdzie postać gracza porusza się w dwóch osiach. W założeniach mapę bohater zwiedza więcej niż jeden raz. Nie wszystkie lokalizacje są od razu dostępne dla gracza, często by się do nich dostać, musi on pokonać odpowiedniego przeciwnika, bądź też zdobyć określony przedmiot lub umiejętność[5]. Gra zachęca do samodzielnego poszukiwania sposobów na przejście danego etapu lub rozwiązania zagadki. Zdecydowana większość mapy będzie wypełniona słabszymi przeciwnikami, próbującymi powstrzymać postęp gracza. Oponenci będą się odradzać za każdym razem, gdy gracz powróci do poprzednio odwiedzanego miejsca. Gatunek ten zawiera bardzo rozwinięty system nagród, w którym odblokowywanie wcześniej zamkniętych przejść pozwala graczowi na zdobycie wcześniej niedostępnych przedmiotów. Koji Igarashi opisując najważniejsze elementy rozgrywki, które muszą być zawarte w grze, by można byłą ją nazwać metroidvania, mówił o znaczeniu designu mapy[6].
    Gry z tego gatunku najczęściej renderowane są w 2D, jednak są produkcje, które budują świat w pełnym 3D. Przykładem takiej produkcji jest gra Dark Souls będąca trzecioosobową fabularną grą akcji, zawierającą pewne elementy metroidvanii w postaci otwartej mapy, wymagających bossów czy też nacisku na eksplorację i walkę w celu rozwoju postaci. Innym przykładem może być seria gier akcji Batman: Arkham, w której tytułowy bohater musi zdobywać nowe wyposażenie, aby się rozwijać[7].
[x]
ONEMORE -5,68% 2,58 2025-09-29 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.