Za BDM: Prognoza wyników na 4Q 2024 – oczekiwana poprawa wyniku EBITDA o 40% r/r, wzrost wykonanych lotów r/r oscylujący w okolicach 4-5%. Komentarz BDM: W związku z występującą sezonowością, druga część 4Q podlega pod niski sezon, co wiąże się ze spadkiem aktywności przewoźnika. Mając na uwadze dane prezentowane przez fligtradar24.com zakładamy wzrost liczby operacji w 4Q’24 na poziomie 4-5% r/r. Uwzględniając m.in. zmiany cen paliwa lotniczego i walut względem PLN prognozujemy, że w omawianym okresie spółka wypracowała 553,7 mln PLN przychodów (+2% r/r), z czego 96,6% stanowią usługi lotnicze (534,9 mln PLN, +2% r/r), a za resztę odpowiada sprzedaż pokładowa (18,8 mln PLN, +2% r/r) Przypominamy, iż 4Q jest kwartałem, w którym Enter dokonuje przeglądu swojej floty, co wiąże się z sezonowymi obciążeniami kosztowymi w tym okresie. Pragniemy zauważyć, iż będę one prawdopodobnie rozłożone na trzy kwartały vs skumulowane w dwóch w niskim sezonie 2023/24, co powinno mitygować efekt wzrostu floty r/r w tym obszarze (31 samolotów na koniec 2024 r. vs 26 w grudniu’23). Zakładamy, że w omawianym okresie delikatnie pozytywnie na marżę oddziaływały pierwsze przeglądy wykonywane we własnym zakresie w niedawno uruchomionym hangarze na Węgrzech (5 samolotów). Dodatkowo nie spodziewamy się większych zakupów uprawnień do emisji CO2 (vs ok. 30 tys. w 4Q’23). Z drugiej strony natomiast, przypominamy, że wyniki 4Q’23 zostały wsparte spadającymi cenami paliwa lotniczego, podczas gdy 4Q’24 wykazywał się względnie stabilnymi ruchami cen (ok. 700 USD za tonę). Mając powyższe na uwadze liczymy, że spółce uda się poprawić wyniki r/r. Prognozujemy, że EBITDA sięgnie ok. 52,0 mln PLN (+40% r/r). Oczekujmy neutralnego wypływu wyników z JV (Chair + Fly4) w 4Q’24 na odczyty całej grupy. Ponadto mając na uwadze wzrost floty r/r zakładamy wyższy poziom kosztów odsetek z leasingów. W związku ze sporym negatywnym wpływem różnic kursowych (ok. 120 mln PLN), szacujemy że spółka w 4Q’24 wygenerowała 133,0 mln PLN straty netto. Po oczyszczeniu wyniku o różnice kursowe oczekujemy straty netto na poziomie ok. 12,0 mln PLN (vs 64,0 mln PLN straty w 4Q’23). Zgodnie z naszymi prognozami, przewoźnik osiągnął poprawę wyników w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jednocześnie poprawa odnotowana w 4Q, choć widoczna, ma mniejsze znaczenie dla wyników rocznych.