• I kwartał dla ENTER zawsze mocno UP. Autor: ~Verso [31.183.142.*]
    Tak od kilku lat. Czad promocji chyba już się kończy:)))
  • Re: I kwartał dla ENTER zawsze mocno UP. Autor: ~Karol [77.254.36.*]
    Zaraz ruszy Rainbow i za nim pójdzie Enter i do marca + 25 % min
  • Re: I kwartał dla ENTER zawsze mocno UP. Autor: ~Verso [31.183.143.*]
    Dokładnie. Jak koszyki się napełnią idziemy w górę. Wskaźnikowo jest Mega tanio. Pytanie kiedy start?
  • Re: I kwartał dla ENTER zawsze mocno UP. Autor: ~Trader [185.39.161.*]
    Za BDM:
    Prognoza wyników na 4Q 2024 – oczekiwana poprawa wyniku EBITDA o 40% r/r, wzrost wykonanych
    lotów r/r oscylujący w okolicach 4-5%.
    Komentarz BDM:
    W związku z występującą sezonowością, druga część 4Q podlega pod niski sezon, co wiąże się ze spadkiem aktywności
    przewoźnika. Mając na uwadze dane prezentowane przez fligtradar24.com zakładamy wzrost liczby operacji w 4Q’24 na
    poziomie 4-5% r/r. Uwzględniając m.in. zmiany cen paliwa lotniczego i walut względem PLN prognozujemy, że w omawianym
    okresie spółka wypracowała 553,7 mln PLN przychodów (+2% r/r), z czego 96,6% stanowią usługi lotnicze (534,9 mln PLN, +2%
    r/r), a za resztę odpowiada sprzedaż pokładowa (18,8 mln PLN, +2% r/r)
    Przypominamy, iż 4Q jest kwartałem, w którym Enter dokonuje przeglądu swojej floty, co wiąże się z sezonowymi obciążeniami
    kosztowymi w tym okresie. Pragniemy zauważyć, iż będę one prawdopodobnie rozłożone na trzy kwartały vs skumulowane
    w dwóch w niskim sezonie 2023/24, co powinno mitygować efekt wzrostu floty r/r w tym obszarze (31 samolotów na koniec
    2024 r. vs 26 w grudniu’23). Zakładamy, że w omawianym okresie delikatnie pozytywnie na marżę oddziaływały pierwsze
    przeglądy wykonywane we własnym zakresie w niedawno uruchomionym hangarze na Węgrzech (5 samolotów). Dodatkowo
    nie spodziewamy się większych zakupów uprawnień do emisji CO2 (vs ok. 30 tys. w 4Q’23). Z drugiej strony natomiast,
    przypominamy, że wyniki 4Q’23 zostały wsparte spadającymi cenami paliwa lotniczego, podczas gdy 4Q’24 wykazywał się
    względnie stabilnymi ruchami cen (ok. 700 USD za tonę).
    Mając powyższe na uwadze liczymy, że spółce uda się poprawić wyniki r/r. Prognozujemy, że EBITDA sięgnie ok. 52,0 mln PLN
    (+40% r/r). Oczekujmy neutralnego wypływu wyników z JV (Chair + Fly4) w 4Q’24 na odczyty całej grupy. Ponadto mając na
    uwadze wzrost floty r/r zakładamy wyższy poziom kosztów odsetek z leasingów. W związku ze sporym negatywnym wpływem
    różnic kursowych (ok. 120 mln PLN), szacujemy że spółka w 4Q’24 wygenerowała 133,0 mln PLN straty netto. Po oczyszczeniu
    wyniku o różnice kursowe oczekujemy straty netto na poziomie ok. 12,0 mln PLN (vs 64,0 mln PLN straty w 4Q’23).
    Zgodnie z naszymi prognozami, przewoźnik osiągnął poprawę wyników w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jednocześnie
    poprawa odnotowana w 4Q, choć widoczna, ma mniejsze znaczenie dla wyników rocznych.
  • Re: I kwartał dla ENTER zawsze mocno UP. Autor: ~Verso [31.183.143.*]
    Już w cenie moim zdaniem
  • Re: I kwartał dla ENTER zawsze mocno UP. Autor: ~aab [85.221.255.*]
    tylko ze cena stoi w miejscu od dawna :)
    jesli bedzie lepiej niz prognozy pewnie bedzie up.
[x]
ENTER 0,35% 56,90 2025-09-23 16:45:19
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.