Za BDM:
Prognoza wyników na 4Q 2024 – oczekiwana poprawa wyniku EBITDA o 40% r/r, wzrost wykonanych
lotów r/r oscylujący w okolicach 4-5%.
Komentarz BDM:
W związku z występującą sezonowością, druga część 4Q podlega pod niski sezon, co wiąże się ze spadkiem aktywności
przewoźnika. Mając na uwadze dane prezentowane przez fligtradar24.com zakładamy wzrost liczby operacji w 4Q’24 na
poziomie 4-5% r/r. Uwzględniając m.in. zmiany cen paliwa lotniczego i walut względem PLN prognozujemy, że w omawianym
okresie spółka wypracowała 553,7 mln PLN przychodów (+2% r/r), z czego 96,6% stanowią usługi lotnicze (534,9 mln PLN, +2%
r/r), a za resztę odpowiada sprzedaż pokładowa (18,8 mln PLN, +2% r/r)
Przypominamy, iż 4Q jest kwartałem, w którym Enter dokonuje przeglądu swojej floty, co wiąże się z sezonowymi obciążeniami
kosztowymi w tym okresie. Pragniemy zauważyć, iż będę one prawdopodobnie rozłożone na trzy kwartały vs skumulowane
w dwóch w niskim sezonie 2023/24, co powinno mitygować efekt wzrostu floty r/r w tym obszarze (31 samolotów na koniec
2024 r. vs 26 w grudniu’23). Zakładamy, że w omawianym okresie delikatnie pozytywnie na marżę oddziaływały pierwsze
przeglądy wykonywane we własnym zakresie w niedawno uruchomionym hangarze na Węgrzech (5 samolotów). Dodatkowo
nie spodziewamy się większych zakupów uprawnień do emisji CO2 (vs ok. 30 tys. w 4Q’23). Z drugiej strony natomiast,
przypominamy, że wyniki 4Q’23 zostały wsparte spadającymi cenami paliwa lotniczego, podczas gdy 4Q’24 wykazywał się
względnie stabilnymi ruchami cen (ok. 700 USD za tonę).
Mając powyższe na uwadze liczymy, że spółce uda się poprawić wyniki r/r. Prognozujemy, że EBITDA sięgnie ok. 52,0 mln PLN
(+40% r/r). Oczekujmy neutralnego wypływu wyników z JV (Chair + Fly4) w 4Q’24 na odczyty całej grupy. Ponadto mając na
uwadze wzrost floty r/r zakładamy wyższy poziom kosztów odsetek z leasingów. W związku ze sporym negatywnym wpływem
różnic kursowych (ok. 120 mln PLN), szacujemy że spółka w 4Q’24 wygenerowała 133,0 mln PLN straty netto. Po oczyszczeniu
wyniku o różnice kursowe oczekujemy straty netto na poziomie ok. 12,0 mln PLN (vs 64,0 mln PLN straty w 4Q’23).
Zgodnie z naszymi prognozami, przewoźnik osiągnął poprawę wyników w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jednocześnie
poprawa odnotowana w 4Q, choć widoczna, ma mniejsze znaczenie dla wyników rocznych.