Na podstawie podanych danych, można spróbować oszacować sprzedaż gry *Silent Hill 2 Remake*.
1. **Liczba recenzji**:
Z 9300 recenzji, przyjmując, że około 2-5% graczy zostawia recenzję, można oszacować liczbę graczy, którzy kupili grę. Przyjmując, że 4% graczy pisze recenzje (średnia), mamy:
\[
\text{Sprzedaż} = \frac{9300}{0.04} = 232500
\]
2. **Peak graczy**:
Z danych wynika, że maksymalna liczba graczy wynosiła 24000. Mnożąc przez średni czas spędzony w grze, przyjmując, że przeciętny gracz grałby np. 10 godzin, można próbować oszacować liczbę graczy:
Przy założeniu, że 10% graczy gra regularnie, to:
\[
\text{Sprzedaż} \approx 24000 \times 10 = 240000
\]
3. **Liczba osób w społeczności**:
Z 90000 osób w społeczności, można przyjąć, że część z nich to potencjalni nabywcy. Szacując, że 20% osób z społeczności mogło kupić grę:
\[
\text{Sprzedaż} = 90000 \times 0.2 = 18000
\]
4. **Obserwacja rynkowa**:
Biorąc pod uwagę, że gra znajduje się w top 3 global best sellers na Steam oraz że ma wysoką ocenę (96% pozytywnych recenzji), można przypuszczać, że sprzedaż jest na poziomie wysokim.
### Podsumowanie:
Mając na uwadze te różne oszacowania, najbardziej prawdopodobny zakres sprzedaży może wynosić od około 180000 do 240000 kopii.
Podczas gdy dane o recenzjach sugerują, że sprzedaż może być bliska 232500, peak graczy i popularność na liście bestsellerów mogą wskazywać, że sprzedaż może być jeszcze wyższa, a faktyczna liczba może być bliżej górnej granicy, czyli 240000.
Na pewno jednak gra cieszy się dużym zainteresowaniem i sprzedaż wydaje się być bardzo solidna.
To ciekawa analiza sprzedaży na PC, który odpowiada za max.30-35% sprzedaży ogółem . Zwrócilbym uwagę na to, że od momentu premiery liczba osób w społecznosci gwałtownie rośnie, co sugeruje dobrą sprzedaż, ale i ppkazuje duży wzrost wishlisty, która bedzie sie aktywować przy obnizkach. Frostpunk 2 po blisko 3 tygodniach ma 10% wzrost społecznosci. Tu mamy wzrost o 10% dziennie. 4.2k recenzji na PS5 może świadczyć o duzo wyższej sprzedaży na PS5 niz na PC. Przelicznik nierzadko sięga 100. Dla przykładu GH od Creepy ma tyle samo recenzji i sprzedaz ok.600tys.sztuk na PS4/PS5. O pudelkach nie ma co się rozpisywac. W wielu krajach sie skonczyły. Moglo pójść 100tys., a moglo i 250 tys. Ja przyjmuję 150k. 1mln w kazdym razie jest w zasiegu jeszcze w tym tygodniu.
Skoro bezposrednia konkurencja RE2 i RE3 remake sprzedaly w tydzien 6.5 oraz 2 mln kopii, to biorac pod uwage oceny czemu SH2 nie moze sprzedac 5 mln w 3 miesiace?
https://store.steampowered.com/search/?filter=globaltopsellers&os=win kompletnie od 20h nie przybywa ocen... jak bylo w okolicach 6800 tak jest dalej...
Przecież ci wyraźnie napisałem, że musisz przescrollować w dół żeby zobaczyć opinie, bo na górze się nie odświeżąją na bieżąco. https://i.imgur.com/RjzwDlY.png
Do KONAMI, ale przy zalozeniu, ze bloober ma chociaz te 5% od sprzedanej kopii i sprzeda sie do konca roku 5 mln sztuk. Daje to spółce 75mln zl zysku, plus zalegla kasa za milestony, plus dofinansowanie, plus kasa z backcatalogu, daje nam 90 mln zysku. I premiere projektu C za rogiem XD. 90 mln przy zakladanym zawsze c/z 20 w gamedecue daje nam 92zl za akcje, ale ze to bloober to zakladamy tylko c/z 10 i 46zl za akcje. Tam mnie dawac kurs!! :P
Chyba, ze lecimy z tak czesto przytaczanym i porownywanym tytaj 11bit i przyjmujemy obecne c/z 11bit czyli 170 albo ich niedawne c/z przed spadkami czyli 400 hahahah