• Czerwony wodospad Autor: ~Gracz [83.11.246.*]
    Podbitka i zwała jak to zwykle bywa na GPW. Mimo bardzo dobrych ocen gry. Tyle z marzeń naganów.
  • Re: Czerwony wodospad Autor: ~fakty [89.64.63.*]
    Najgorsze jest to, ze tu nawet nagonów nie było, w sumie to tu były najbardziej rzeczywiste i uzasadnione oczekiwania w historii polskiego gamdevu na gieldzie.
  • Re: Czerwony wodospad Autor: ~Suwmiarka [37.47.254.*]
    Jutro też jest sesja..
  • Re: Czerwony wodospad Autor: ~Tyle [89.64.9.*]
    No nie wiem czy to dobrze czy źle.
  • Re: Czerwony wodospad Autor: ~Gracz [83.11.246.*]
    W porównaniu do innych spółek gamingowych typu Moviegames, gdzie nawet na Orlenie naganiali na DDS2, to w sumie masz rację. Nagonów było mało. Ale Ci co byli, to liczyli że kurs nie zachowa się jak na 99% innych spółek gamingowych. Marzyciele po prostu. Czy jak kto tam woli optymiści.

    Nie zmienia to faktu, że kurs zachowuje się tak samo jak zwykle.

    Ostatni raz po premierze jakiejś gry AA/AAA rosło chyba w 2018 z okazji premiery FP1 studia 11bit. Co niektórzy liczyli, że na Blooberze będzie podobnie, ale jak widać chyba jednak nie.

    Chyba, że najbliższe dni nas pozytywnie zaskoczą, w co jednak wątpię.
  • Re: Czerwony wodospad Autor: ~Prezes [193.238.201.*]
    Spokojnie ktoś to odbiera
  • Re: Czerwony wodospad Autor: ~dss [77.253.244.*]
    Impuls wzrostowy dopiero przy pokazaniu co kryje się pod projektem C do tego czasu trend boczny 21-23
  • Re: Czerwony wodospad Autor: ~fakty [89.64.63.*]
    Czyli 2 lata czekania na marne, i całe przedsięwzięcie związane z SH z punktu widzenia inwestora to czas stracony? Problem z tą spółką polega na tym, że ludzie nauczeni juz są, że normalne zasady panujące na każdej innej spółce z sektora gamedev tutaj niestety nie obowiązują, czyli o spektakularnych wzrostach i rajdach mozna zapomniec, co za tym idzie jak przyjdzie taki reveal projektu C i kurs jakims cudem zostanie pod to info podbity chociaz te 5-8% to zaraz sie zacznie realizacja tych malych zysków i ucieczka z pokladu bo wiadomo bedzie ze na wiecej nie bedzie co liczyc, pozniej tylko zjazd do bazy i boczniak az pod premiere. Spółki gamedev dlatego sa i byly zawsze takie ciekawe dla potencjalnych inwestorów, ponieważ ryzyko bylo wysokie ale take potencjalne zyski jak sie potrafilo w odpowiednim momencie wyjsc. Tutaj niestety ryzyko wysokie jak na calym gamedevie tylko bez zadnych szans na zyski rzedu 500-700% w skali roku jak na innych spółkach.

    Wyobraźcie sobie co by było jak by SH sie okazał tylko grą dobrą powiedzmy 8/10 i 80% pozytywów na STEAM. Jak po sukcesie jakościowym którego sie nawet chyba samo KONAMI nie spodziewalo a juz napewno nie inwestorzy z ulicy, kurs tak naprawde wrocil do bazy i sredniej z kilku ostatnich miesiecy (na jeden dzien) a pozniej dostalismy w d...pę 6%. Taka nagroda za jedna z najlepszych premier 2024 i potencjal na gre roku na golden joysticks. To tylko pokazuje jakie tutaj jest ryzyko bo na papierze nie ma sily przebicia poprostu. Niech projekt C sie okaze sredniakiem albo gra o mniejszej skali niz rynek mysli i jestesmy tutaj udu..ieni na kolejne 2 lata.
  • Re: Czerwony wodospad Autor: ~TakaPrawda [83.22.114.*]
    Frostpunk2 sprzedaje się kiepsko ale 11 bit inkasuje 100 % że sprzedaży, odliczając marże steam oczywiście
  • Re: Czerwony wodospad Autor: ~Max [37.47.124.*]
    Przy tej cenie gry, może się okazać że Bloober jest blisko tego co dostaje 11bit za F2
  • Re: Czerwony wodospad Autor: ~TakaPrawda [83.22.114.*]
    Nie narzekajcie jest 19:37 wtorek a peak prawie 22k musicie poczekać do soboty,Frostpunk1 też miał premierę we wtorek a największy peak miał w nadchodzący weekend
  • Re: Czerwony wodospad Autor: ~Gracz [83.11.246.*]
    Ale tu nie chodzi o to czy gra dobra, czy nie dobra, popularna czy nie, tylko o to że kurs zdycha i będzie zdychał jak to ma miejsce po premierze 99.9% gier na GPW. Takie są niestety fakty.

    Prędzej tu zobaczymy 19 zł niż 30 zł.
  • Re: Czerwony wodospad Autor: ~Analitykk [31.61.251.*]
    Przede wszystkim łączna sprzedaż SH 2 mierzona przyxhodami bedzie ok.5x wyzsza niż FP2. To raz. Dwa , że FP2 wpierw musiał pokryć niemałe koszty , które poniósł a dopiero teraz zarabia,ale xo to za zarobek na 80 pozycji na steam i bez perspektywy dobrej sprzedazy na konsolach? Obrazowo to ujmujamąc:
    Fp2: Gamepass i 350 k sprzedaży dopiero pokryły koszty . Teraz mają 100% z ok.70tysięcy sztuk po 160zł brutto, czyli ok. 5-6mln zł netto.
    SH2: Bloober zarobił ok.20 mln na samym dewelopmencie gry, teraz czekamy na recoup na dniach albo nawet już (exclusive Sony mógł dać już 50% pokrycia kosztów Konami) i Bloober będzie miał ok.20% z paru milionów sztuk po 300zł, czyli ok. 40 zł netto ze sztuki . Zakładając 20%. Przy 1mln sztuk powyzej recoupu jest to 40mln zł, przy 2mln sztuk jest to 80mln zł. I myślę, że takiej sprzedaży należy sie spodziewać w rok. 2mln powyzej recoupu, ktory z racji exclusive'a Sony mógł wynieść 0.5mln sztuk.
    Przede wszystkim gra wchodzi do kanonu jak W3 czy Elden Ring i jakkolwiek sprzedaż nie przebije szybko 10mln sztuk, to w perspektywie 4-5lat jest pewna. To z kolei oznacza dla Konami ponad 1mld zł zysku z tej gry w takiej perspektywie, a dla Bloobera prawdopodobnie 1/4tego przy udziale 20%
[x]
BLOOBER -0,39% 25,60 2025-11-07 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.