• Jedno pytanie - bez spekulacji Autor: ~Ykhm [89.71.194.*]
    ok, było pompowanie pod premierę, która się odbyła. Gra się zwróciła, w tej chwili zarabia. Dzis wieczorem juz jutro rano spółka poda ile sprzedała sztuk na steam = ile zarobiła do tej pory

    czy uwazacie, ze obecna wycena spolki pokrywa się ze sprzedaza czy w dalszym ciagu jest spekulacyjna?

    przypominam, ze cena zjechala z ~40 zł na 23 zł

    tylko normalana dyskusja tutaj.
  • Re: Jedno pytanie - bez spekulacji Autor: technik-at [85.221.146.*]
    cirka 50% wzorem innych spółek od szczytu się należy wiec dziś/jutro dołek będzie
  • Re: Jedno pytanie - bez spekulacji Autor: ~Ykhm [89.71.194.*]
    nawet tego nie rozumiesz? zapraszalem do dyskusji na argumenty = rozsadnej, a nie twoje zalosne spekulowanie
  • Re: Jedno pytanie - bez spekulacji Autor: technik-at [85.221.146.*]
    A Ty nie rozumiesz że na wykresie wszystko widać bez Waszych peaków, steamów itp.?

    I wuja Ci mów że dziś lub jutro dołek przy 21-22 na odbicie. Nie prognozuje co za pół roku bo mija się to z celem, wystarczy że putin, albo Iran albo coś jeszcze i wszystko leci na łeb na szyje.
  • (wiadomość usunięta przez moderatora) Autor: (usunięty) [89.71.194.*]
    (wiadomość usunięta przez moderatora)
  • Re: Jedno pytanie - bez spekulacji Autor: ~Rachunki [37.47.252.*]
    Moje zdanie znasz, ale najlepiej wziąć kalkulator i policzyć. Ponizszy scenariusz będzie optymistyczny . Sprzedaż za 7 dni 240tys.x 30 - 10%(zwroty) = ok.6.48mln zł + 2.7mln (przychody od Ultimategames i Heybox) = 9.28mln
    - revshare dla zespolu załóżmy 6% = ok.8.72mln - koszty juz poniesione , czyli 3 42mln = 5.3mln zł zysku brutto - podatek 10% (IP Box) =ok. 4.77mln zysku netto. Masz czarno na białym, że na dzień 18kwietnia nie zarobili by uzasadnić swoją wycenę. Rynek zakłada zprzy tej cenie co zwiększenie tego zysku co najmniej 3 krotnie do końca roku . Czy jest realne ....niech już każdy oceni... moje zdanie znacie. Pozdrawiam
  • (wiadomość usunięta przez moderatora) Autor: (usunięty) [31.60.99.*]
    (wiadomość usunięta przez moderatora)
  • Re: Jedno pytanie - bez spekulacji Autor: ~Ykhm [89.71.194.*]
    @shiro, spokojnie. GOP otrzymalo ode mnie wczoraj kolejne screeny z "tworczoscią" tego zaklamanego typa, ktory siedzi tu i obrzydza i maniupuluje (bez powodu ????? )

    pozdrawiam Cie
  • (wiadomość usunięta przez moderatora) Autor: (usunięty) [31.60.99.*]
    (wiadomość usunięta przez moderatora)
  • Re: Jedno pytanie - bez spekulacji Autor: ~Ykhm [89.71.194.*]
    tak, ciężki przypadek...

    z tego wszystkiego, najciekawsze jest to, że typek myśli że jest anonimowy :)
  • (wiadomość usunięta przez moderatora) Autor: (usunięty) [37.47.252.*]
    (wiadomość usunięta przez moderatora)
  • Re: Jedno pytanie - bez spekulacji Autor: ~Ykhm [89.71.194.*]
    widzisz jak zabolało?

    w tej chwili zaboli, a za jakiś czas dodatkowo strach obleci, bo Spółka wyczyści takich pajacyków szkalujących dobre oblicze długofalowego biznesu
  • (wiadomość usunięta przez moderatora) Autor: (usunięty) [37.47.252.*]
    (wiadomość usunięta przez moderatora)
  • Re: Jedno pytanie - bez spekulacji Autor: ~Ykhm [89.71.194.*]
    oj widzę, że już i strach dołączył.

    LUDZIE, UWAGA! NAGANIACZ BĘDZIE SKŁADAŁ ZAWIADOMIENIE NA GOP

    HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA
  • Re: Jedno pytanie - bez spekulacji Autor: ~Rachunki [37.47.252.*]
    Wszystko zależy od komunikatu. Już parę spoleczek z krętaczami a pokladzie wysłałem na dywanik. Buehehe
  • Re: Jedno pytanie - bez spekulacji Autor: ~otco [109.233.88.*]
    po 155 K mieli 10 MLN Przychodu ---- MINUS to co nalezy sie wydawcy na azje ( ok 800 K ) ---MINUs zwroty ( tu nie wiadomo ale jak juz to najwiecej pewnie w chinach te z ) ---minus pare procent dla zespołu.

    wiec tak czy siak zaniżasz ----szcegolnie przy 240 K spzredanych kopii ------

    PS. na steamie stawiam ze sprzedali blizej 200 K niz 240 K ---ale zobaczyny,

    P.S 2. Poza tym pomijasz jeden istotny fakt ---twoje Obliczenia ---odnoszą sie TYLKO DO KILKU DNI DEBIUTU( 7 DNI ) ---- i TYLKO do WYNIKÓW IFZ ----a jak doskonale sobie zdajesz sprawę P/.E liczy sie ROCZNIE ( chociaz ty w przypadku CRJ czy 11 bit lubisz sumowac zyski z kilku lat ) --- ponadto ze starych ger nadal GOP generuje kase .
  • Re: Jedno pytanie - bez spekulacji Autor: ~Rachunki [37.47.252.*]
    Oczywiście, ze sumuje się zyski z kilku lat ponieważ produkcja gry trwa kilka lat. Średnioroczny C/Z może być na poziomie ponad 20. C/ Z w roku premiery to inna bajka. 240k to łączny wolumen z kilku platform w szczególności 2.
  • Re: Jedno pytanie - bez spekulacji Autor: ~otco [109.233.88.*]
    No to jakbys był KONSEKWENTNY ---- to powiunienes poczekac KILKA LAT na ocene czy GOP jest przewartosciowany ---jersli mowimy o monetyzacji IFZ ---i sprawdzeniu ile w ciagu KILKU LAT IFZ wygeneruje kasy dla GOP -------- a nie ---po 7 DNIACH
  • Re: Jedno pytanie - bez spekulacji Autor: ~Rachunki [37.47.252.*]
    I jeszcze jedno: jaką kasę GOP generuje z backcatalogu to masz w raporcie za 2023. Jakie zyski? Hehehe
  • Re: Jedno pytanie - bez spekulacji Autor: ~otco [109.233.88.*]
    nie jakie zyski ---tylko Jakie przychody ----

    skoro z 112 911 Rustlera --tak przez ciebie wysmiewanego ---czyli Gier które miały PEAKI nie tęgie ----w ciagu KILKU lat wygenerowali 30 MLN PLN ---- to jak myślisz --- ile z IFZ bedą potrafili wyciagnac KASY ?? --w ciagu Kilkuy lat??

    Skoro w ciagu opstatgnich klilku lat wypłacili 5 MLn w dywidendach --z tych mocno nieszowych gier a na kotach na koniec roku mieli nadal 8 MLn PLN ---to ile z IFZ wyciagna kasy na duywidende i dalszy rozwój ??

    Faklt ze z IFZ dali ciała ---jesli chodzi o jakosć to ich najwiekszy " gzrech" bo jesli by IFZ mial takie opinie jak 112 czy 911 ---To wszyscy byliby w DOMU ---bo to by oznaczało ze moze sie tworzyć walsnie na naszych oczach DRUGI 11 BIT ------

    Przypomne ci ze 11 BIT miał w 2014 roku( roku debiutu TWOM ) 15 MLN przychopdów ---i 9 MLN zysku za cały rok ----GOP z samego IFZ po 3 DNIACH z gry miał ok 10 MLN przychodów z czego ze samej spzredaży gry pond 6 MLn przychodu ----TO czego GOP brakuje i IFZ vs TWOM i 11 bit ----to jakosci ---I nad tym mzona najbardziej boleć Bo ---- jakby była jakosc to i spzredaz byłaby DUZO WIEKSZA---ale i MARKA GOP BY MOCNO ROSŁĄ nie tylko w oczach inwestorów ale i GRACZY ---bo IFZ nie był NONAME GRĄ ----tylko BYŁA NA TAPECIE ---jesli byłaby jakosć TO BYAŁBY SZTOS....
  • Re: Jedno pytanie - bez spekulacji Autor: ~wawelski_smok [37.187.98.*]
    Struktura sprzedaży w podziale na platformy przedstawiała się następująco:
    Steam: 154,5 tys. sztuk
    Heybox: 14,8 tys. sztuk
    Strona Spółki / Xsolla: 5 tys. sztuk (formuła Super Early Access)
    Kistarter: 0,93 tys. sztuk
    Backerkit: 0,5 tys. sztuk

    Struktura przychodów w podziale na platformy przedstawiała się następująco (kwota netto po odjęciu prowizji platform):
    Steam: 6 113 tys. zł
    Heybox (bezzwrotna zaliczka „minimum guarantee”): 1 613 tys. zł
    Ultimate Games („minimum guarantee” z tytułu sprzedaży na konsole): 1 100 tys.
    Strona Spółki / Xsolla: 604,8 tys. zł
    Kistarter: 94,3 tys. zł
    Backerkit: 69,6 tys. zł

    Łączny koszt wytworzenia i marketingu Gry nie przekroczył 3 420 tys. zł. Dodatkowo Spółka wypłaca wydawcy Heybox 40% z wpływów netto z regionu Azji obejmujące kraje zgodnie z definicją Steam.
    Po odjęciu prowizji z tytułu umowy dystrybucyjnej koszty Gry zostały zwrócone w 260 % w przeciągu 72h od premiery Gry na Steam.
    Gra spotkała się z mieszanym odbiorem graczy, o czym świadczą wystawione przez nich w
    sklepie STEAM oceny na poziomie „mieszane”, tj. 67% pozytywnych recenzji.

    Na początku wrzuciłem dane, żeby opierać swoje wyliczenia o coś z czym nie trzeba się spierać także zaczynamy:
    Przychody ze Steam (biorę pod uwagę jako największy środek dystrybucji) 6113000 PLN za 154,5 sprzedanych sztuk, jak podzielimy te liczby przez siebie wychodzi 39,56 PLN za sztukę przychodu do GAMEOPS,
    Teraz trzeba założyć jakiś poziom sprzedaży osiągalny w danym roku. Tu mogą być największe spory. Przez 72h przez steam sprzedano 154,5 sztuk, po tygodniu (to już tylko moja estymacja) jest sprzedanych ok 250 tys. sztuk. Dlatego do końca roku (mamy jeszcze 8,5 miesiąca) sprzedaż na poziomie 750 tys. sztuk wydaje się możliwa. Ile to da przychodu?
    750000x39,56=29670000 PLN Teraz do tego dodamy to co już spółka dostała czyli 1613000PLN bezzwrotnej zaliczki od Heybox 1100000 PLN od Ultimate games. 604800 ze strony spółki wychodzi: 32987800 PLN przychodu z samego IFZ.
    Teraz odejmujemy koszty 3420000 PLN oraz 40% z wpływów z Azji (tu jest największy problem bo nie znamy geograficznego podziału sprzedaży) licząc 40 % udział Azji w sprzedaży 40% udział to będzie 5278048 PLN.
    Po odjęciu wychodzi zysk z samego IFZ:24289752 PLN
    Zysk na akcję 4,41 PLN Pomijam sprawę podatku dochodowego, bo ten liczy się od całej działalności spółki więc jest bardzo trudny do oszacowania.
    Przyjmij sobie C/Z takie jakie uważasz za odpowiednie i wyjdzie Ci "sprawiedliwa" cena akcji.
    Zwracam dodatkowo uwagę, że GameOps to spółka dywidendowa więc jakaś część tego zysku trafi zapewne do inwestorów w postaci dywidendy. Jaka? Nie wiem to na razie dzielenie skóry na niedźwiedziu.
    I tylko na marginesie jeszcze napiszę, że GOP to nie jest spółka jednej gry, sytuację finansową mają bardzo mocną, a dzięki IFZ zyskali dużą rozpoznawalność na rynku (liczba followers, co oczywiście trudno wycenić, ale warto brać pod uwagę)
    Z wad spółki to chyba tylko niski free float na giełdzie dlatego na kursie dzieje się to co się dzieje.

    Jeśli ktoś chciałby przedstawić swoje wyliczenia oparte na już istniejących danych liczbowych to zapraszam do dyskusji.

  • (wiadomość usunięta przez moderatora) Autor: (usunięty) [37.47.252.*]
    (wiadomość usunięta przez moderatora)
  • Re: Jedno pytanie - bez spekulacji Autor: ~otco [109.233.88.*]
    SMOKU ---wawelski ----- zapominasz o jednej bardzo istotnej kwestii----- O -----USD/PLN ---EURO/PLN ---

    te 40 PLN za sztuke odnosi sie do mniej wiecej 4 PLN za DOLARA ---- a kto wie ile bedzie kosztował doleć euro za jakis czas ----chyba mocno zbliza sie czas wzrostu kursów walutowych i DEFICYTÓW GOTÓWKI na swiecie --- wielu jest popakowanych w rozne aktywa od akcji poprzez Crypto ---a NAWIS PŁYNNOSCIOWY z czasów COVIDU już zniknął ------COŚ złoto wskazuje na to ze ---na rynkach ( roznego rodzaju ) moze byc zwala A KASA BEDZIE PORZADANA ---bo i OBLIGACJE WCAE NIE SA TANIE a ich koszt MOZE ROSNAĆ .

    Dlatego ja ---jednak patrzyłbym na spółki growe ---bo TO SĄ RASOWI EXPORTERZY ---oczywiscie te spolki ktore maja odpowiednia sprzedaż gier i potrafią robic gry ktore sie spzredaja--- szkoda że ejst tak mało spółkek ktore sa zdolen osiagac sukcesy growe ----

    dlatego TYM bardziej wielka wielka szkoda----ze GOP technicznie ---dał ciała z IFZ.
  • Re: Jedno pytanie - bez spekulacji Autor: ~wawelski_smok [37.187.98.*]
    Nie tyle zapominam co pomijam, bo jak się będzie kształtował kurs głównych walut przez cały rok to Bóg tylko wie.
    Jest to niepoliczalne więc nie biorę tego pod uwagę, ale prawdą jest, że istotne odchylenia od obecnych cen będą na ten wynik wpływać (raczej pozytywnie, bo ciężko na razie przewidywać jakieś znaczące umocnienie PLN, chyba, że przez KPO, ale naprawdę nijak tego policzyć się nie da).
[x]
GAMEOPS -0,26% 15,22 2025-10-10 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.