Struktura sprzedaży w podziale na platformy przedstawiała się następująco:
Steam: 154,5 tys. sztuk
Heybox: 14,8 tys. sztuk
Strona Spółki / Xsolla: 5 tys. sztuk (formuła Super Early Access)
Kistarter: 0,93 tys. sztuk
Backerkit: 0,5 tys. sztuk
Struktura przychodów w podziale na platformy przedstawiała się następująco (kwota netto po odjęciu prowizji platform):
Steam: 6 113 tys. zł
Heybox (bezzwrotna zaliczka „minimum guarantee”): 1 613 tys. zł
Ultimate Games („minimum guarantee” z tytułu sprzedaży na konsole): 1 100 tys.
Strona Spółki / Xsolla: 604,8 tys. zł
Kistarter: 94,3 tys. zł
Backerkit: 69,6 tys. zł
Łączny koszt wytworzenia i marketingu Gry nie przekroczył 3 420 tys. zł. Dodatkowo Spółka wypłaca wydawcy Heybox 40% z wpływów netto z regionu Azji obejmujące kraje zgodnie z definicją Steam.
Po odjęciu prowizji z tytułu umowy dystrybucyjnej koszty Gry zostały zwrócone w 260 % w przeciągu 72h od premiery Gry na Steam.
Gra spotkała się z mieszanym odbiorem graczy, o czym świadczą wystawione przez nich w
sklepie STEAM oceny na poziomie „mieszane”, tj. 67% pozytywnych recenzji.
Na początku wrzuciłem dane, żeby opierać swoje wyliczenia o coś z czym nie trzeba się spierać także zaczynamy:
Przychody ze Steam (biorę pod uwagę jako największy środek dystrybucji) 6113000 PLN za 154,5 sprzedanych sztuk, jak podzielimy te liczby przez siebie wychodzi 39,56 PLN za sztukę przychodu do GAMEOPS,
Teraz trzeba założyć jakiś poziom sprzedaży osiągalny w danym roku. Tu mogą być największe spory. Przez 72h przez steam sprzedano 154,5 sztuk, po tygodniu (to już tylko moja estymacja) jest sprzedanych ok 250 tys. sztuk. Dlatego do końca roku (mamy jeszcze 8,5 miesiąca) sprzedaż na poziomie 750 tys. sztuk wydaje się możliwa. Ile to da przychodu?
750000x39,56=29670000 PLN Teraz do tego dodamy to co już spółka dostała czyli 1613000PLN bezzwrotnej zaliczki od Heybox 1100000 PLN od Ultimate games. 604800 ze strony spółki wychodzi: 32987800 PLN przychodu z samego IFZ.
Teraz odejmujemy koszty 3420000 PLN oraz 40% z wpływów z Azji (tu jest największy problem bo nie znamy geograficznego podziału sprzedaży) licząc 40 % udział Azji w sprzedaży 40% udział to będzie 5278048 PLN.
Po odjęciu wychodzi zysk z samego IFZ:24289752 PLN
Zysk na akcję 4,41 PLN Pomijam sprawę podatku dochodowego, bo ten liczy się od całej działalności spółki więc jest bardzo trudny do oszacowania.
Przyjmij sobie C/Z takie jakie uważasz za odpowiednie i wyjdzie Ci "sprawiedliwa" cena akcji.
Zwracam dodatkowo uwagę, że GameOps to spółka dywidendowa więc jakaś część tego zysku trafi zapewne do inwestorów w postaci dywidendy. Jaka? Nie wiem to na razie dzielenie skóry na niedźwiedziu.
I tylko na marginesie jeszcze napiszę, że GOP to nie jest spółka jednej gry, sytuację finansową mają bardzo mocną, a dzięki IFZ zyskali dużą rozpoznawalność na rynku (liczba followers, co oczywiście trudno wycenić, ale warto brać pod uwagę)
Z wad spółki to chyba tylko niski free float na giełdzie dlatego na kursie dzieje się to co się dzieje.
Jeśli ktoś chciałby przedstawić swoje wyliczenia oparte na już istniejących danych liczbowych to zapraszam do dyskusji.