Przed pandemią z poprzednim rządem mieli cenę w granicach 12. Z innym rządem mieliby więcej.
Pandemia zabrała im dochody z kin i one jeszcze nie w pełni wróciły. Ale powoli wracają. Do tego zmiana rządu dokłada mim kilka pln do kursu. Musimy tez uwzględnić inflację.
Uwzględniają inflację poziom "zero" to 12 * 1,33 czyli 16 pln. Tyle papier powinien kosztować po powrocie do normalnej frekwencji w kinach a bez zmiany rządu. A przecież rząd się zmienił stąd prognoza 20.
Moja prognoza nie uwzględnia posiadania Zetki i związanej z tym synergii. Nie wiem na ile będzie to korzyść a na ile balast. Zakładam że w dłuższej perspektywie będzie to jednak korzyść bo klient dostaje bardziej kompleksową reklamę: radio + prasa + internet.
Wartość giełdowa spółki jest odporna na inflację. Jeśli spółka jest warta X, a mamy 10% inflacji to po roku ta spółka jest warta X + 10%.
To oczywiste bo przecież wartość majątku rośnie o inflację, a z drugiej strony dla inwestora zagranicznego ta spółka jest warta Y dolarów, albo Z jenów.
To częsty błąd młodych inwestorów którzy się cieszą że zarobili nominalnie 5% podczas inflacji 10%. Oni w rzeczywistości stracili.
Dlatego jeśli odsuniemy na chwilę wszystkie wydarzenia zewnętrzne wpływające na kurs i zostawimy tylko inflację to od 2020 do 2024 kurs Agory powinien wzrosnąć o około 1/3. Czyli z 12 na 16.
Ale mieliśmy wydarzenie zewnętrzne - pandemię która bardzo ograniczyła głównie źródło przychodu spółki czyli kina. Ten czynnik powoli mija więc kurs w sposób naturalny wraca do swojego naturalnego poziomu czyli obecnie 16zł.
Mamy teraz drugie zdarzenie zewnętrzne tym razem pozytywne dla spółki - zmianę władzy - to daje nadzieję na koniec szykanowania rynku reklamy w tej spółce przez państwowe firmy. A poza kinami to właśnie reklama jest głównym źródłem przychodów.
No i na koniec. Z powodu decyzji politycznych prenumerata GW została zabroniona w wielu instytucjach gdzie była obecna. Należy przypuszczać że tam wróci. Oczywiście w skali tysięcy prywatnych prenumeratorów nie jest to istotna zmiana ilościowa, ale olbrzymia zmiana wizerunkowa.
Nie kwestionuję Twojego wywodu, tylko nie rozumiem, jak biura maklerskie wyceniły AGO na raptem 10,50:) Jak oni zabrali się za wycenę, gdy sama WK dochodzi do 16 zł, bez dywidend i efektu synergii z EUROZET w następnych latach. A na plus należy również uwzględnić restrukturyzację zarządzania spółką dokonaną w tym roku.
A giełda kieruje się sentymentem. Przecież w tym tygodniu jeszcze nic się nie stało - zmiana rządu nie spowodowało przypływu nowych reklamodawców - ale już jest nadzieja że to nastąpi i stąd wzrost.
Ludzie do kin jeszcze nie wrócili i tak naprawdę nie wiadomo czy wrócą w takiej ilości jak przed pandemią więc tutaj też ostrożne szacunki analityków mogą być bardziej pesymistyczne od moich.
Ja patrzę w długiej perspektywie. Czy ludzie do kin wrócą teraz czy za trzy miesiące czy za rok to mi nie robi różnicy, bo wierze, że kiedyś wrócą. To czy reklamodawcy publiczni wrócą za miesiąc czy za rok to też mi nie robi różnicy, bo kiedyś wrócą.