Wychodzi na to, ze projekt image games utknął w martwym punkcie i wszyscy nabrali wody w usta. Dobrze, ze Platige zmniejszyl zaangazowanie, bo movie games to cyrk na kolkach
Podejrzewam, że tam się tzn w IG nic się nie dzieje. Ciągle ten sam komunikat, wszystko przebieg zgodnie z planem, że Vertical Slide gotowy i że przedstawiają go potencjalnym inwestorom tylko, że wg prezentacji w lutym 2024 powinni już robić patchowanie Rookie. A tu nawet kasy na produkcję nie ma. Osobiście nie wiążę z IG wielkich nadziei choć takowe jakiś czas temu miałem...
A przecież w prezentacji podkreślali, że chcą także zrobić całe Universum ( 3 gry) ,a potem przenieść je na ekran kinowy, komiks albo serial telewizyjny....
Zgadzam sie. Rowniez mialem duze nadzieje, a tutaj miernota.
Osobiscie uwazam, ze po prostu Movie Games to ,,dziady". Duzo szumu, malo efektow. Obsuwy w game devie to norma, ale tutaj od roku doslownie nic sie nie dzieje. Innymi slowy, slabo to wyglada
Odsprzedał Anshar połowę swoich akcji, ale i tak procentowo ma najwięcej. Swoje zrobi jak przyjdzie odp chwila, zresztą porządne gry robi się ze 3 lata...
Co do MOV to faktycznie fundamentami i wiarygodnością do Pli nie pasuje, a jednak nasz pokrętny rynek preferuje takie sztrucle - w ostatnim czasie Movie podwoiło kapitalizację na fali...no właśnie na jakiej?
Polecam poczytać o sukcesie MOV na ostatnim Gamescom.... Zrozumiesz FanPli pod co jest gra. U nas możesz pograć pod filmik dokumentalny bo z IG zero wiadomości. Szukają i szukają kasy i wydawcy, teraz pewnie już na kolejnych planetach Układu Słonecznego skoro nie znaleźli na Ziemi xd
gra to specyficzny produkt bo nie tylko trzeba ją z wysiłkiem nie tylko finansowym stworzyć w dość długim terminie ale trzeba jeszcze sprzedać z dobrym zyskiem i tu zaczyna się ryzyko przecież to nie artykuł pierwszej potrzeby i niewymierny produkt bo zaspokoić gusta klientów wcale nie jest prosto i można nie tylko nie zarobić ale ponieść kompletne fiasko i stracić te młodsze spółki gamedev z reguły mają jeden, dwa produkty i na nich wszystko się opiera te starsze nijako na zakładkę produkują gry, ale często są przestoje pomiędzy skeszowaniem debiutu a pojawieniem się nowego hitu wszelkiej maści analitycy do rosnących kursów podchodzą witalnie i dorabiają teorie na zasadzi - jak tak rośnie to będzie... hehe, czy sukces wydawniczy z góry można przewidzieć? otóż nie można, choć analitycy to robią >> pamiętam jak liczyli ile to kopii cyberpunka sprzeda cdr i ile kasy sklepie? doprowadzili swoimi nagonkami do wyceny ponad 450 zeta za akcje, ale ok redsi to jednak inna półka niż mov, które wiarygodności biznesowej może się uczyć od pli co w takim razie zakłada tzw rynek podnosząc w krótkim czasie kap spółki razy 2? b-cz wypocin analityków w stylu mov drugim ci games nie zamierzam czytać....
Trochę rozumie i dlatego jest załamany. Co prawda PLI nie komunikuje o potencjalnych one-offie z IP i nie podkręca emocji - co daje paliwo spekulantom. Jednak systematyczną pracą, spółka już coś udowodniła, i nie trzeba pisać żadnych elaboratów tylko spojrzeć do sprawozdania finansowego. Złośliwy komentator powie jednak co mi po sprawozdaniu, jak nie wiedzę tego po kursie, a to jest esencja giełdy :) i znowu cierpliwy powie, że żółwi aspekt inwestowania to sprawozdanie finansowe, cash flow operacyjny, a potem cash flow do inwestora (czyli dywidenda) - i to jest tak naprawdę jedyny aspekt inwestowania -> spółka jest warta tyle ile suma cash flowów jakie wygeneruje (oczywiście przyszłe cash flowy należy odpowiednio dyskontować). Niestety to zajęczy aspekt inwestowania zdominował umysły inwestorów indywidualnych i prawie nie interesują ich żółwie elementy inwestowania, i jest szukanie newsów, one-offów, robienie hype, itp. I dlatego inwestora zająca (nawet schowanego w skorupie żółwia) denerwuje żółwi temperament Platige. Zresztą widać to po forum spółki - jest tu trzech piszących co jakiś czas, trzech z doskoku i kilku natrząsających się z tych trzech pierwszych. I 300 miejsce w rankingu popularności...
No właśnie szkoda, że nie daje paliwa do gry. Przy większych obrotach a takie pojawiłyby się mógłby tu zawitać grubszy kapitał. Raporty tak jak najbardziej, ale warto dorzucić bardzo dobre RI. O ile mogę się zgodzić, że spora część drobnych nie umie w raporty to jednak zarządzający już tak a i tych jakoś brak. Co i kto ma tu pisać jak tu tylko 4 razy w roku jest o czym podyskutować. No może 6 razy bo pojawiają jeszcze dwa komunikaty o zleceniach. Po za tym cisza....
hehe, raczej jestem rozczarowany najbardziej zdrowym wzrostem jaki jest trend oparty na polepszających się cały czas fundamentach kurs był taki sam kiedy nie można było wyliczyć c/z, które dziś jest 8 do tego rating ocierał się o spekulacyjny kiedy obecnie mamy mocne A
Trzeba byłoby męczyc Piotr Gnyp na Twitterze, a ze nabral wody w usta, to juz tak ochoczo nie udziela info odnosnie tego projektu, jak jeszcze ponad rok temu. Niestety Movie Games to rak i dobrze PLI zrobilo zmniejszajac udzialy w tej spolce z 50 do 25 procent. Movie duzo gada, malo robi
Dla mnie kompletny brak komunikacji w tym zakresie nie wróży nic pozytywnego dla tego projektu. Co prawda rynek jest teraz namiastką tego co było kilka lat temu, trudno o wydawcę, pozyskanie finansowania. To jest fakt z którym należy sie mierzyć. Producenci muszą zamrażać projekty albo je zupełnie umarzac. Trudno spekulować co sie dzieje, byc może odlozony na półkę bądź jakieś prace trwają, ale przy zupelnie marginalnych nakładach, czekając na lepsze czasy.
@Jozue Widzisz mistrzuniu, sam nie mogłem być na walnym ale FanPli był i dzięki temu wiem to i owo i to już któryś raz! Ja nie narzekam i bardzo się cieszę że gość chce ze mną podzielić się tym co usłyszał i zapytał o to o co go prosiłem. Ty nadal pisz te swoje bzdety o naganianiu skoro nie masz nic ciekawszego do powiedzenia. FanPli dzięki!
Tak, tak wiem, że siedzimy biurko w biurko i się nudzimy więc piszemy tu na forum xD
W takim wypadku pozostaniecie tą dwójką wtajemniczonych mniejszościowych, na pewno pozwoli to na zwiększenie zainteresowania spółką. Żbiku jak raz zrobił webinar na GPW Innovation Day, to tak słabo wypadł, że nie zgodził się na wrzucenie go publicznie. Ale akcje z motywacyjnego przytulić to już bardzo chętnie, bardzo proszę, gdzie podpisać...? Cała nadzieja w osobie której 300 akcji protestowało przeciwko temu na ostatnim walnym :D
No widzisz, ktoś na walnym był przeciwko i pewnie jakaś dyskusja była w tym temacie (i pewnie inne tematy były - jak zawsze na walnych) - więc nie ma tylko spijania sobie z dzióbków i same ach'y i och'y. Tylko ciężko to potem przenosić na grunt forum - bo tu jest takie okopanie się po dwóch stronach: pli jest super vs pli to syf :)
Jak trudny to jest obecnie rynek, przykłady widać na każdym kroku. Całe spektrum bolączek, nieważne jak duża jest firma czy przedsięwzięcie.I tak na przykład Intermarum zamraża projekty, koncentruje się tylko na tym co daje obecnie przychody, Road Studio liczyło, że premiera ostatniego tytułu zapewni olbrzymi strumien pieneidzy, a obecnie raczej koncentruje sie na walce o pokrycie kosztów produkcji i marketingu. Podobnie CI Games z produkcją AAA, miało byc zwiększenie kapitalizacji kilkukrotnie a mogą byc problemy na lata, przy kosztach 250-300 mln zł, tak naprawdę wg analityków nadchodzący raport to wielka niewiadoma i kurs to odzwierciedla.
Bardzo łatwo duży potencjał zamienić na balast, okoliczności mają znaczenie.W tym sensie, z tej ogólnej perspektywy, dobrze się stało, że te ryzyka rozproszono na tyle, ze nie zaczynają teraz wyraznie ciążyc.