Jeszcze jedno. Early Access byl najbardziej prawdopodobnym scenariuszem od samego początku. Jeśli ktoś twierdzi inaczej to mija się z prawdą i raczej świadczy to o bardzo małej wiedzy niż złych intencjach.
Early Access tak, jak było to komunikowane od roku. Zwrócę uwagę na jeden mały "szczegół"Mając EA Coop plus FR Coop mają 2 ważne uderzenia sprzedażowe na PC. Przy GH było tylko jedno : Coop w 2020. Oczywiście czynnik casualowy w grze odegra kluczową rolę. GH ze względu na swoją specyfikę nie mógł pełni konkurować z grami dla midcorowych graczy jak The Forest czy Raft , a i tak poradził i radzi sobie nieźle, czyli da 300- 400mln przychodu w cyklu życia produktu i bardzo mocne IP na przyszłość. Juz za 3 tygodnie i parę dni zobaczymy na co mniej wiecej będzie stać Chimerę. Cel ponad 250 k wishlisty do końca roku i grubo ponad 500k do premiery co przy dobrej jakości dałoby grze multiplayer peak ponad 50k i w konsekwencji wyniki wolumenowe GH x minimum 2.5 w pierwszym roku sprzedaży. GH IMO pokryje wszystkie koszty bieżace , produkcji i podatków, a przychody z Chimery będą czystym zyskiem netto.
Dziękuję za odpowiedź. Z tego co pamiętam to na początku była mowa o FR potem rzeczywiście FR jakby zanikło, tak trochę po cichu, nieoficjalnie. IMHO to mowa o EA wynika z tego, że produkcja idzie nieśpiesznie. Więcej będzie można przeczytać w raporcie za Q1 2023. O ile sobie przypominam to chyba na ostatniej konferencji wynikowej padło stwierdzenie, że budżet Chimery to 17 mln (wcześniej kojarzę kwotę 10, potem 12-13 mln) i że jest to budżet do wersji EA więc zobaczymy jaki % już wydano. Twoje szacunki ilościowe dotyczące Chimery są całkiem możliwe. Ja spodziewam się z kopii uzysku na poziomie 50-60 zł.
Byla mowa o FR jako o ewentualnej możliwości, ale cały czas Early Access byl najbardziej prawdopodobną formułą. Co do budżetu to chciałbym zwrócić uwagę , że najbardziej kosztowny jest koniec produkcji , gdzie większość odbywa się poza studiem : modele, animacje, lokalizacje , udźwiękowienie itp. W tym roku przekroczą wyraźnie 10mln kosztu , ale ostatnie kwartały będą juz droższe na poziomie nawet ponad 3 mln kazdy. Początek marketingu będzie bardzo wazny i pierwszy miesiąc statystycznie odpowiada za 10-20% docelowej wishlisty dlatego bedziemy wiedzieć już bardzo dużo za kilka tygodni. Pozdrawiam. P.S. Ciames rośnie głównie z tego samegopowodu. Wishlista wskazuje na sprzedaż na poziomie ponad 2mln w pierwszym roku. Tam jednak IMO jest wysokie ryzyko jakości w związku z wykonawcą .
Oczywiście zgadzam się z tym, że najwięcej kosztów ponosi się pod koniec lub mówiąc inaczej, że "pożeranie" budżetu nie jest w czasie funkcją liniową min. z tych powodów, które wskazałeś. Życzyłbym sobie - podobnie jak wszyscy tutaj - żeby ten początek marketingu był interesujący natomiast obawiam się, że za wiele możemy nie zobaczyć a to z tego powodu, że na taki marketing "na poważnie" wydaje mi się być trochę zbyt wcześnie - wszak premiera to najwcześniej 2H2024. A przecież jest niemałe prawdopodobieństwo, że będzie co najmniej kilkumiesięczny poślizg (tu nie chcę już pisać, że to taka spółka bo i tak zaraz będzie, że przecież wszyscy..., taka branża..., itd). Zatem osobiście spodziewam się raczej jakiejś oszczędnej zajawki - wszak to teser ma być, nic więcej i nic mniej.
Jeśli pokażą jakaś krótka zajawkę to akcjonariusze zostaną oszukani przez zarząd.. samo mówili pod koniec 2022 roku, ze przesuwają ujawnienie chimery, bo chcą dorzucić więcej treści do trailera/teaser..