• Perspektywy Occupy Mars Autor: ~Jzc [77.65.88.*]
    Premiera OM okazała się nieudana - nie ma się co oszukiwać. Gra wyszła zabugowana. Z drugiej strony to przecież EA i trudno, aby oczekiwać tutaj pełnowartościowego produktu bez błędów. Po to jest w sumie EA - żeby jeśli komuś bardzo zależy mógł pograć w niedokończoną i mniej lub bardziej zabugowaną grę, pomagając jednocześnie w jej rozwoju.

    Jednak gry nie można skreślać, bo temat gry ma ogromny potencjał i spore możliwości na dodawanie zawartości dodatkowej. Marketing tej gry był i wciąż jest bardzo skromny. Zdecydowana większość osób potencjalnie zainteresowanych o niej nie wie.

    Co rozumiem przez potencjał? Chodzi mi o zaoferowanie cyfrowej możliwości kolonizacji i terraformacji marsa, która byłaby mniej więcej zgodna z aktualną wiedzą naukową. Pewnie w przyszłości dodadzą możliwość np. detonacji na Marsie ładunków nuklearnych (zgodnie z twitterowym postulatem Muska) w celu podwyższenia temperatury. Nie wiem czy wiecie, ale istnieją realne możliwości stworzenia wokół Marsa pola magnetycznego, które pozwalałoby na utrzymanie znacznie gęstszej atmosfery. Nie zdziwiłbym się gdyby takie możliwości również zaimplementowano w grze. A to otwierałoby drogę do tego, aby podjąć próbę przeszczepienia na Marsa części ziemskiej fauny i flory. Gra w teorii pozwala na realizację całkiem fascynujących koncepcji i myślę, ze wśród tych 8 miliardów ludzi na Ziemi jest sporo kosmicznych geeków, którzy chętnie w taką grę zagrają - jesli się o niej w końcu dowiedzą rzecz jasna.

    Myślę, ze baza graczy będzie rosła przez naprawdę długi czas, w miarę jak ludzie będą mniej lub bardziej natykali się na wzmianki o tej grze albo trafiali na nią przypadkiem na Steamie albo Youtube. A taka baza będzie świetną bazą sprzedażową pod przyszłe DLC z dodatkową zawartością. Taka dodatkowa zawartość to nie tylko nowe pojazdy, moduły czy mechaniki, ale np. mogę sobie wyobrazić DLC, gdzie zamiast Marsa gracz buduje bazę na Księżycu - co będzie mocno na czasie zważywszy na to, że w przeciągu 2 lat człowiek ma ponownie wylądować na Księżycu w ramach misji Artemis.

    To nie jest mainstreamowa gra action-rpg kategorii AAA, gdzie 1/3 budżetu poszła na marketing - w takich grach pierwsze dni po premierze gotowego produktu jest kluczowe. Occupy Mars to Early Acess gry, gdzie wydatki na marketing były znikome i która z założenia ma być długo rozwijanym long-sellerem z dodatkową zawartością, dla - co tu dużo mówić - niszy, a nie casualowego gracza.

    Negatywne recenzje wynikają według mnie głównie z tego, że po pierwsze gra jest zabugowana i niedopracowana (ale hej - to przecież Early Access), po drugie z faktu, że część kupujących oczekiwała czegoś innego tj. nie są targetem tej gry. Są np. gdy, które uważam za genialne i one sa genialne, ale są skierowane do 1-2% graczy, a reszta uznałaby je za totalny crap i wyłączyła po 15 minutach. W przypadku Occupy Mars również mamy do czynienia z niszą na 5-10% ogółu graczy.

    Warto zwrócić uwagę na to, że dla osób, które mają w grze ponad 10 godzin, odsetek pozytywnych opinii to 88%, dla tych powyżej 5 godzin 84%, dla powyzej 2 godzin 85%, dla powyzej godziny 80% (odsetek pozytywów dla wszystkich recenzji 71%). Dla odmiany dla osób grających mniej niż godzinę tylko 42% pozytywnych.

    Innymi słowy jeśli ktoś przeszedł tutorial i spędził przy grze chociaż te 2 godziny to grę ocenia bardzo pozytywnie, pomimo słabej optymalizacji i zabugowania. To raczej dobry prognostyk. Negatywne recenzje to natomiast recenzje od ludzi, którzy włączyli grę na pół godziny i okazało się, ze to nie jest gra dla nich.



  • Re: Perspektywy Occupy Mars Autor: ~jqn [37.47.250.*]
    Jeden z nielicznych sensownych wątków tu ostatnio. Dzięki
  • Re: Perspektywy Occupy Mars Autor: ~reap_whatusaw [188.47.123.*]
    O kurde, ktoś dorosły na forum, co tu robisz? :D
  • Re: Perspektywy Occupy Mars Autor: ~gonciu [5.173.225.*]
    A bierzecie pod uwage ze ten zespol nie pociagnie tego? Nie da rady?
    Czy standardowo wszyscy teraz bedziemy spiewac „nic sie nie stalo, pyramid nic sie nie stalo”

    Gra bedzie sie sprzedawac w dlugim terminie, motto przegrywa z NC ktory wie ze wlasnie zamrozil kapital na lata albo w ogole go nie odzyska.

    Miejcie odwage napisac ze jest bardzo bardzo slabo to moze bedziecie miec odwage przyjechac na walne i zapytac prezia jak do tego doszlo i co zostalo zrobione aby to sie znowu nie powtorzylo
  • (wiadomość usunięta przez moderatora) Autor: (usunięty) [37.47.250.*]
    (wiadomość usunięta przez moderatora)
  • Re: Perspektywy Occupy Mars Autor: ~Radwpo [178.43.249.*]
    Nie bo gra już ma oceny powyżej 70% jest to EA grę można rozbudować bez końca i po tym jak dziś obserwuje Ile ludzi gra to jestem spokojny tu czuć pieniądz
  • Re: Perspektywy Occupy Mars Autor: ~Radek [89.64.39.*]
    Pytanie czy Pyramid to pociągnie, a raczej ile czasu będzie na to potrzebował? Nad EA pracowali bardzo długo, teraz trzeba grę łatać i poprawiać, do tego praca nad trybem coop w którym jednak nie maja doświadczenia i to będzie ich debiut. Mam wrażenie, że nie brakuje im pasji i pomysłu, a kilku naprawdę dobrych programistów, żeby ogarnąć tematy i przyspieszyć prace.
    I tu pojawia się problem - to kosztuje, a wydatki musza trzymać w ryzach, co pokazało ostatnie zamieszanie ze sprzedażą akcji przez prezesa. Sprzedaż OM tez im raczej nie da dużego oddechu finansowego. Gdzieś mi mignęło, ze nad pełna wersja będą pracowali rok lub dwa. Wcześniej była mowa o I kwartale 2024.

    Chyba trochę porwali się z motyka na słońce - mogli zrobić bardziej okrojona wersje, ale dopracowana i dopiero później ja rozwijać. Poszli na grubo, wyszło jak wyszło.

    Do tego maja tez inne produkcje. Już nie pamietam, ale w 2020 szły komunikaty, ze w 2024/2025 ma być ich drugi flagowiec. Nie wiem czy to tego czasu wydadzą pełna wersje OM….

    GH to jedyna gra studia, ktora byla szlifowana, dopieszczana i rozwijana i to chyba przez ludzi z większym doświadczeniem.

    Swoją droga po całym syfie który wylał się po premierze, nie rozumiem w ogóle idei trybu EA. Prezes Playway, pisze, ze testy pokazywały liczne błędy itp. i trzeba było to dopracować. No Ok, ale czy właśnie nie po to jest EA? Bo na logikę, gdyby tu było wszystko na Top Top, to czym różniłaby się pełna wersja?
  • Re: Perspektywy Occupy Mars Autor: ~Bob [37.47.122.*]
    Stara zasada mówi że każda gra ma jedną premierę niezależnie od tego czy jest to pełna wersja czy EA. Na debiut powinna być przygotowana grywalna wersja bez istotnych błędów. Jeżeli tak nie jest to po recenzjach i forach rozlewa się opinia, która ciążyć będzie tytułowi miesiącami jak nie latami i przez ten czas odbierać mu lwią część pieniędzy, którą mógłby zarobić. Przejście z EA do pełnej wersji jest często tak płynne że tyle znaczące co kolejny dodatek. Ja uważam ze tu mamy taki sam przykład co kiedyś Sniper i ta gra swoje zarobi i może nawet bardzo dużo ale co straciła na falstarcie to przepadło.
  • Re: Perspektywy Occupy Mars Autor: ~sting [77.115.186.*]
    W czerwcu br. bodajże w USA rusza pierwszy projekt rocznego marsjańskiego habitatu, któremu będzie towarzyszył duży szum medialny na całym świecie. Osobiście uważam, że to wydarzenie może być game changerem dla OM.
  • Re: Perspektywy Occupy Mars Autor: ~reap_whatyousaw [188.47.122.*]
    https://phys.org/news/2023-04-nasa-unveils-mars-habitat-year-long.html

    fakt, fascynujacy projekt
    a OM przekroczy 80% i wejdzie w 'mostly positive' do tego czasu, miesiac ...
  • Re: Perspektywy Occupy Mars Autor: ~Taja1 [89.68.124.*]
    Poczytajcie jw
  • Re: Perspektywy Occupy Mars Autor: ~NoJaNieMoge [37.47.124.*]
    Mnie wystarczył ten mądrala na zamknięciu co 2k pkc wystawił i potem cofnął. Wybierają na całego. Zupełna bandyterka w stos. Do nas czekających na premierę latami. Ale nikt nie mówił że jest sprawiedliwie. Będę miał większy pakiet. Pozdrawiam
  • Re: Perspektywy Occupy Mars Autor: ~jqn [147.161.249.*]
    Jaka giełda taki grubas ;-)
  • Re: Perspektywy Occupy Mars Autor: ~NoHelo [37.30.101.*]
    Long term już zanosi się na większy sukces niż green hell, taka prawda.

    A kapitalizacja 30mln, vs 540mln na creepy.
  • Re: Perspektywy Occupy Mars Autor: ~ADMIN [193.19.165.*]
    GRA JEST O WIELE CIEKASZA... 100 zł niedługo...
[x]
PYRAMID 4,76% 11,00 2025-10-03 16:40:32
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.