Chciałbym rozpocząć dyskusję, ktòrej kontynuacja mam nadzieję będzie na WZA nt. mocniejszego wejścia w e-commerce i budowanie nogi e-handlu.
E-commerce to dzisiaj trend rynkowy a CDA nieśmiało posmakowało e-handlu poprzez wykreowanie marki kapitan bomba. Ok, to dobry kierunek, ale wszyscy się zgodzą, że to niszowa marka, docelowa do pewnej grupy klientòw. Z racji, że cda ma duży zasięg i obecnie rynek e-commerce jest w trendzie wzrostowym przy tym cda ma zapas gotòwki i już posmakował e-handlu jak sądzicie czy warto zbudować nogę e-commerce do szerszej grupy klientòw?
Możliwości jest dużo w tym kooperacja. Przykładowe 10 mln własne plus 10 w kredycie obrotowym pozwoliłoby na dość mocny start pewnie w granicach 40-50 mln przychodòw.
Nie ukrywam, że jeżeli o mnie chodzi to sygnał o mocnym wejściu w e-commerce przekonałby mnie do sporego jak na mnie powiększenia pozycji.
Obecnie jest ok, akcjonariusze nie są aktywni, bo wiedzą, że mają dywidendę, ale e-commerce mògłby być wartoscią dodana ponad to
Uwazam, że tak. Podane powody są słuszne. Podbicie wyników, rozwój, dywersyfikacja źródeł przychodów (nie wiadomo co bedzie na rtnku VOD - chyba tylko przejęcia w ramach rodzimych firm, ew. „upadki“.)
E-commerce jest ok, ale bomba jest za słaby, jego społeczność. Ale moze spółka na razie robi test tego obszaru z wykorzystaniem jej marki kpt. Bomby. Na nim samym długo nie pociągną. Chyba, że w "jego życiu" wydarzy się coś nowego. Coś na wielką skalę. Najlepiej globalną :)
Uważam, że pozycja CDA jest ugruntowana, ale obecnie co zresztą widać w ostatnich wynikach rynek jest konkurencyjny. CDA co prawda mimo tego zwiększa liczbę subskrypcji, ale odbywa się to kosztem rentowności i przychodòw (więcej usług za tą samą cenę).
Odnośnie społeczności wokòl kapitana bomby to ona jest dużą wartością i na pewno nadaje charakteru stąd pomysł uruchomienia e-sklepu jest dobry, ale podobnie uważam, że ilościowo ma swoje ograniczenia.
Co do globalnego wyjścia to trzeba mieć produkt lub skalę choćby w regionie Europy Centralnej. Na tym co jest to ew. zbudowanie jakieś gry w oparciu o k. Bombę przy wspòlpracy z jakimś studiem mogłoby się udać, ale....
W tym wątku głòwnie chcialbym o poszerzeniu i budowaniu nogi e-commerce co w momencie gdy cda ma już podstawy i ma finanse według mnie jest warte co najmniej głebokiej analizy.
Patrząc na innych właścicieli marek lub dystrybutoròw potrzeba ok 1:3.5 gotòwka/ kapitał obrotowy w stosunku do rocznych przychodòw i w przypadku CDA jest to w zasięgu. (otwarta kwestia czy na bazie swojej marki czy multibrandu)
W.biznesie liczy się timing, a CDA ma dziś dwa atuty czyli ruch na swojej platformie i gotòwkę oraz fundament sklepu kapitan bomba)