Kurcze strasznie tu cihco na forum. W sumie calkiem fajne info podaje. Dywidendy nie wyklucza, skup akcji wlasnych. Czy tu zawsze takie info przechodza bez echa?
Ale nic nowego nie powiedział w tym wywiadzie. O skupię akcji wiadomo od zeszłego roku. Ciekawe wygląda temat dywidendy, zysk za 2022 będzie pokaźny, ale głównie przez zdarzenia jednorazowe. Zobaczymy jak do tego podejdą, grubo ponad 100 baniek będzie, do tej pory przeznaczali ok 60% na dywidendę. Dawałoby to ca ponad 1 zł/ akcja.
Nie sądzę aby to była złotówka. Jeżeli zapadnie decyzja wypłaty dywidendy to myślę ,że nie będzie to więcej niż 0,7 zł. Decyzja zapadnie w połowie roku kiedy kurs będzie oscylował ok. 10 zł. Czyli dywidenda będzie wynosić około 7%.
Ale Pan prezes albo nie ogarnia co się dzieje albo specjalnie mydli ludziom oczy. Zobaczcie sobie dzisiejsze PMI dla przemysłu w Niemczech. Dramat Niemcy to serce gospodarki Europy. Tam się nie produkuje, to cały transport ciężki nie jeździ.
I nie jeździ, albo jeździ na pół gwizdka. Czyli traci forsę Czyli widoki na inwestycje w tabor, nowe naczepy etc. nieciekawe. Nowy tabor finansuje się w większości długiem. Koszty długu wzrosły znacząco. Koszty samych naczep wzrosły o kilkadziesiąt procent. I do tego pakiet mobilności zwiększający koszty firmom transportowym. Ten rok w transporcie jest spisany na straty. Wielton to głównie firanki i wywrotki. Sytuacja w budowlance podobna - widoki na zwiększony popyt również nieciekawe. Schmitz robi jeszcze izotermy, tu rynek jest nieco inny, więc im sprzedaż spadnie mniej.
Pierwsze dwa miesiące to spadek sprzedaży w wieltonie o 30%. W kolejnych miesiącach radykalnej poprawy nie będzie, zatem gadki zarządu o zwięszeniu przychodów i marży można włożyć między bajki.. Albo przychód albo marża - taki będzie wybór. I to raczej będzie zero albo strata, a nie zyski.
Wielton ma spore zadłużenie, obsługa tegoż to dodatkowy koszt. I na to będzie potrzebna kasa.
Zatem wierzcie sobie w dywidendę, w skup akcji własnych, w zwiększone przychody i marżę. NIe doczekacie się w tym roku. W Europie mamy stagflację i takie są realia.
Żeby nie było - do niedawna miałem Wielton w portfelu. Ale obecnie kupowanie tej spółki jest mocno ryzykowne.