• Spadek o 30% rdr Autor: ~MA [31.0.56.*]
    Bardzo słabe wyniki z I i II miesiąca... Myślice , że produkcja wzrośnie ? Jak oni chcą zwiększyć obroty produkując mniej proszę żeby ktoś mnie uświadomił. I uprzedzam pytania tak mam akcje spółki.
  • Re: Spadek o 30% rdr Autor: ~Badyl [85.221.149.*]
    Wygląda, jakby przestawili produkcję na inne rynki. Jeżeli przy spadku rynku o ok 9% Wlt leci o 30%, to jedyne racjonalne wytłumaczenie. Orientuje się ktoś ile obecnie trzeba czekać w Pl na naczepę z Wielunia?
  • Re: Spadek o 30% rdr Autor: ~Lonu [31.0.42.*]
    11 tygodni
  • Re: Spadek o 30% rdr Autor: ~zenek [93.105.176.*]
    @MA

    To jest właśnie pytanie za 100 punktów.
    Odpowiedź jest prosta - skończył się popyt na nowe naczepy przy tych poziomach cenowych. Tuż po pandemii wszyscy zamawiali nowe naczepy, nowe ciągniki, stare drożały, więc opłacało się wymieniać i dokupować. Ludzie brali na zapas, bo będzie drożej. W międzyczasie rynek transportowy był nagrzany, więc interes się kręcił.

    niestety gdzieś w okolicach listopada rynek transportowy siadł na niespotykaną skalę. Gadki tutejszych forumowych mądrali możesz włożyć między bajki - firmy transportowe nie mają się teraz dobrze. Ten rynek jest wysoce nieelastyczny - spadek ilości ładunków powoduje nieproporcjonalny spadek ceny frachtów. Jak jest normalny rynek, to przewoźnicy dostają swoją zwykłą marżę, jak jest bryndza - to jadą na stracie, aż się poprawi.
    I na stracie jadą od paru miesięcy.
    I na razie nie widać poprawy
    Do tego dochodzą rosnące stopy procentowe.
    I naczepy droższe o ponad 40%.

    Sytuacja w budowlance też nie napawa optymizmem - marazm taki sam. Wywrotek raczej nikt nowych nie dokupuje.

    Żaden rozwój - typowa stagflacja.

    Teraz wiesz skąd spadek popytu. Jak widać po sprzedaży - spadek ogromny. I nie jest tak, że gdzieś przestawili produkcję na inne kraje. Po prostu jest bryndza wszędzie.

    Więc teraz WLT musi sobie poradzić w nowych warunkach rynkowych - pytanie czy będą sprzedawać towar po kosztach, czy zaliczą stratę - czas pokaże.

    Zarząd na razie zaklina rzeczywistość, mówiąc, że celują w taki a taki przychód i taką a taką marżę. Celować zawsze mogą, ale niestety rzeczywistość to boleśnie zweryfikuje. W ich branży marżę można wykręcać, jeśli sprzeda się rekordowe ilości - tego raczej w tym roku się nie uda zrobić.

  • Re: Spadek o 30% rdr Autor: ~Badyl [85.221.149.*]
    Globalnie rynek zmalał o ca 7,5%, lider ilościowo beż zmian, na drugim miejscu duży wzrost sprzedaży. Przy totalnym załamaniu wyglądałoby to inaczej.
    Prognozy zarządu na 2023 raczej też nie są z sufitu. To nie warzywniak, że dostawy, budżety itd robi się z dnia na dzień.
  • Re: Spadek o 30% rdr Autor: ~ja [87.4.172.*]
    Przy kilku sesjach pionowo do góry ,teraz korekta bo wyniki słabiutkie .
    Obstawiam 7,2
  • Re: Spadek o 30% rdr Autor: ~Krzyssiek [89.64.99.*]
    Aby był wzrost to kasy winno być przynajmniej o poziom inflacji więcej. A nie ma czyli.... jest spadek. Firma z perspektywa ale ....za kilka , kilkanaście miesięcy gdy ruch transportowy odbije. Teraz przeczekać trzeba
  • Re: Spadek o 30% rdr Autor: ~NeMoS87 [31.186.222.*]
    Jestem przewoźnikiem oraz pracuję w spedycji. Autor Zenek bardzo trafnie ocenił sytuację na rynku transportu drogowego.
    Nawet w okres kiedy wszystko siadło trafił.
  • (wiadomość usunięta przez moderatora) Autor: (usunięty) [146.70.103.*]
    (wiadomość usunięta przez moderatora)
  • Re: Spadek o 30% rdr Autor: technik-at [85.221.135.*]
    Hmm
[x]
WIELTON 0,28% 7,29 2025-09-29 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.