jestem początkujący i mam pytanie. Przy tak dużej dywidendzie i rosnącym kursie widzę, że kurs się ciutkę waha (drobno, ale zawsze ;-) ).
1. Czy może wystąpić jakiś nagły wybuch np. split akcji przed dywidendą? Jakiś kółkowicz?
2. Komu może zależeć na pozbywaniu się akcji, skoro do wypłaty został miesiąc?
3. Czy tym samym może wszystko runąć w dół?
4. Raczej nie wejdę, bo nie takie nielogiczne rzeczy się działy na giełdzie z moich obserwacji :D
Pozdrawiam,
Chyba 435 przed dywidenda .350 to będzie po odcięciu dywidendy ale przez krótki czas bo jak wpłynie dywidenda to duża część inwestorów dlugoterminowych jeszcze dokupi. Przypominam do akcjonariuszy wpłynie 230 mln zł!!! Niech tylko polowa dokupi akcji po odcięciu to nie chce myśleć gdzie kurs dojdzie...
1. Czy może wystąpić jakiś nagły wybuch np. split akcji przed dywidendą? Jakiś kółkowicz?
Odpowiedź: split na pewno się nie wydarzy, bo musiałby być ustalony przez Walne. Kółkowicz może się zdarzyć, ale szczerze - co z tego? Nikt tu raczej kółek na 3-4 mln PLN nie zrobi
2. Komu może zależeć na pozbywaniu się akcji, skoro do wypłaty został miesiąc?
Odpowiedź: tym, co brali akcje poniżej 100 zł i nie wierzą, że kurs wzrośnie ponad 385 zł. Jeśli rzeczywiście kurs będzie niższy przy odcięciu dywidendy to dziś więcej zarobią odkupując wtedy akcje.
3. Czy tym samym może wszystko runąć w dół?
odpowiedź: patrząc całościowo na ostatnie wydarzenia typu przejście na GPW i dołączenie do indeksu raczej bardzo bardzo mało prawdopodobne
4. Raczej nie wejdę, bo nie takie nielogiczne rzeczy się działy na giełdzie z moich obserwacji :D
Odpowiedź: nie musisz, nikt Cię na siłę nie będzie przekonywał