• Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~Pear [10.42.4.*]
    https://wykop.pl/link/7026647/miesiac-po-wydaniu-pierwszej-gry-na-steam-rezultaty-i-wnioski

    jakis typ gierke napisal, ladnie pokazuje konwersje wishlista - sales, nawet w tak amatorskim produkcie, 0 marketingu.

    to wezmy OM - zalozmy skromnie ze aktualna wishlista to 150k (a nie de facto 300k ktore jest), zalozmy ze polowa
    chetnych sprzed 2 lat umarla albo zmienila zainteresowania (co wydaje sie mocno watpliwe, ale dobra).

    wezmy konwersje x 6 w ciagu roku (slaba, przy ocenach powyzej 80% jest lepsza, i nie uwzgledniamy marketingu)

    6x150= 900.0000 sztuk w rok x 25$ (zakladam minimum, na ks bylo 28$) = 22.5mln usd = 100mln pln.
    w wersji EA, w pierwszy rok... naprawde, trolle, chcecie nam powiedziec ze kapitalizacja 50mln sie utrzyma?
    i ze ma jakiekolwiek znaczenie czy gra wyjdzie w marcu czy w pierwszym/drugim tygodniu kwietnia?

    ja uwazam, uwzgledniajac ze moje zalozenia sprzedazowe sa dosc skromne, ze mowimy o szansie na kapitalizacje 1mld
    w ciagu roku, lub wyzsza jesli skonczy sie bessa (a kiedys sie w koncu skonczy)

    tym samym podnosze swoj target z 400 na 800, tam sprzedam pierwszy 1k z posiadanej puli
    zadziwia mnie ze tylko, i stad ten psot, ze ktos moze nie widziec potencjalu jaki tu drzemie i zamiast isc cos zarobic
    zeby zainwestowac z szansa pomnozenia kapitalu w tak spektakularny sposob, woli siedziec i wypierdziac te rozne
    slabe sfrustrowane teksty jakich tu pelno czytam >:>
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~Magda [5.173.141.*]
    Ja od roku lub dwóch mówię o 400pln za akcję. Wiele osób ma z tego niezły ubaw ale ja swoje wiem. Nie jestem fanką gier ale ktoś kto ma o tym pojęcie policzył mi kilka rzeczy. Podpierając się analizą dcf tyle nam wychodziło w tamtym okresie. Mam czas i poczekam. Pieniądze lubią cierpliwych.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~Max [10.42.8.*]
    Masakra ,wnioski z dupy , gra ok ,kurs pewnie dojdzie do 100 może trochę wyżej ,ale 400,800 ,powodzenia
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~Tantiem [46.134.105.*]
    Powiem wam tak. Fajnie jest wypisywać takie głupoty o 400 zł, a czy bierzecie w ogóle pod uwagę ewentualne emisje ?
    Bo widać, że chłopcy lubią zaszaleć.
    Moim zdaniem kurs nie przekroczy 70 zł przy udanej premierze i ocenach minimum 75%.
    Kluczowe będą oceny, a tutaj na bank będzie ciężko.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~Radek [10.42.7.*]
    Głupoty nie głupoty - jeżeli premiera będzie udana, emisje nie będą potrzebne, tak, że kij ma dwa końce, zależy z której strony na niego patrzeć.

    OM jest grą, która ma ogromny potencjał do dalszej rozbudowy - mogą na niej jechać przez lata podobnie jak CRJ na GH....
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~Xavier [46.204.104.*]
    400 zł to jakaś paranoja - nie ma takiej możliwości. 100 zł to będzie sukces. Nie zapominajcie, że kasą trzeba się będzie dzielić z inwestorem więc zostaną jakieś ochłapy.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~Radek [188.146.192.*]
    Ok. Inwestor bierze 31%(?) ale partycypuje w kosztach gry. Wydawca bierze 1%?

    Ja akurat nie prognozuje kursu, ale określenie „zostaną jakieś ochłapy” jest trochę nie na miejscu.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~odlschool [10.42.4.*]
    Moim zdaniem nie ma sensu przeliczać WL na sprzedane kopie, ile razy to się już nie sprawdziło? Gra ma potencjał aby się sprzedawać w długim terminie a tryb coop może dać kolejne setki tysięcy sprzedanych kopii. To nie jest gra pod premierę, a przynajmniej ja tak na to patrzę. Zakładam 1-1.5 roku horyzont i wtedy można oceniać sukces OM.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~Tantiem [46.134.105.*]
    To ile oni finalnie z jednej kopii będą mieć, skoro ponad 30% bierze tajemniczy inwestor, ponad 30% steam +inne opłaty. Zostanie im chociaż z 5 - 7 USD. Przecież to jak za małe DLC.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~nc [10.42.8.*]
    do każdej sprzedanej kopii dopłacają jakieś 2,47.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~jqn [94.254.163.*]
    Dokładnie, 2.5 $ Pyramid dokłada żeby sprzedać jedna kopie. @tantiem, nie ma czego tu szukać, uciekaj.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~odlschool [10.42.3.*]
    Aby tylko nie przełożyli premier na drugą połowę 2023, a już będę zadowolony. A sama premiera i to jak jest udana to ogrom zmiennych. W zasadzie w dużej mierze to jest swojego rodzaju random walk. Wystarczy jakiś viral na twitterze a nagle może się zrobić bardzo ciekawie. Z drugiej strony premiera może być słaba z niskim peak i ludzie szybko zarzucą misję na marsa.
    Kto to wie. Tak czy inaczej moim zdaniem ten zakład jest w tym momencie asymetryczny, dobrej premiery nie ma jeszcze w cenie a słaba premiera nie zrzuci kursu nie wiadomo jak nisko.
    To tylko moje przemyślenia, nie wypowiadam się w sprawie samej gry i technikaliów bo nie jestem graczem. Aczkolwiek grę kupię, wiadomo.

    pozdrawiam akcjonariuszy, nie ma co zwracać uwagi na osoby plujące na spółkę. Albo chcą kupić taniej albo już tutaj stracili i wracają bo nie mogą pogodzić się ze stratą. Mentalność przegranego.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~jqn [5.173.17.*]
    Green Hell na start miał mniej niż 2.000 graczy. Kluczowe jest to żeby szybko reagowali, budowali więź ze społecznością a nawet słaby peak da się wyciągnąć.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~oldschool [178.43.17.*]
    Ale to nie jest reguła niestety. Kolejna zmienna nie do przewidzenia. Ja mam jakieś swoje kalkulacje, widełki między złym a dobrym scenariuszem i będę obserwował. Nie ukrywam że z takimi spółkami gdzie jest jedna główna premiera to zawsze palec na spuście trzeba mieć i się nie przywiązywać jakoś szczególnie.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~foliabombelkowa [10.42.4.*]
    Dnia 2023-02-24 o godz. 21:05 ~Pear napisał(a):
    > to wezmy OM - zalozmy skromnie ze aktualna wishlista to 150k (a nie de facto 300k ktore jest), zalozmy ze polowa
    > chetnych sprzed 2 lat umarla albo zmienila zainteresowania (co wydaje sie mocno watpliwe, ale dobra).
    >
    > wezmy konwersje x 6 w ciagu roku (slaba, przy ocenach powyzej 80% jest lepsza, i nie uwzgledniamy marketingu)
    >
    > 6x150= 900.0000 sztuk w rok x 25$ (zakladam minimum, na ks bylo 28$) = 22.5mln usd = 100mln pln.
    > w wersji EA, w pierwszy rok... naprawde, trolle, chcecie nam powiedziec ze kapitalizacja 50mln sie utrzyma?
    > i ze ma jakiekolwiek znaczenie czy gra wyjdzie w marcu czy w pierwszym/drugim tygodniu kwietnia?
    >
    > ja uwazam, uwzgledniajac ze moje zalozenia sprzedazowe sa dosc skromne, ze mowimy o szansie na kapitalizacje 1mld
    > w ciagu roku, lub wyzsza jesli skonczy sie bessa (a kiedys sie w koncu skonczy)

    Nie wierzę że można być aż tak oderwanym od realiów, ale po kolei.
    1. Co do zasady duże wishlisty konwertują się dużo oporniej niż małe (nie mówiąc już o tak mikroskopijnych jak w podanym w linku przykładzie)
    2. Earlyacces znacznie obniża konwersję (z grubsza połowa graczy z zasady nie kupuje gier w EA)
    3. Często nawet pełne wersje gier mają problem żeby przekroczyć sprzedaż dorównująca wielkości WL w kwartale sprzedażowym (dla przykładu CMS21 który miał udaną premierę zrobił o ile dobrze pamiętam 1,5-krotność WL w kwartał, zdecydowana większość premier z grupy PLW nie była tak udana jeśli chodzi o stosunek sprzedaż/WL), w kolejnych kwartałach wiadomo że sprzedaż będzie dużo niższa
    4. z sugerowanej ceny 25$ dla spółki trafi może 15$ po podatkach, opłatach i prowizji sklepu, a po przecenach jeszcze mniej
    5. 100mln w rok to myślenie mocno życzeniowe, zakładając sprzedaż 150k w kwartale premierowym i drugie tyle do końca roku przy 12-15USD przychodu z kopii (zależne od ceny w EA, ilości przecen, rozkładu geograficznego sprzedaży, kursów walut) otrzymujemy 16-20mln PLN możliwego przychodu w roku wydania EA co pozwoliłoby pokryć koszty produkcji i marketingu oraz wygenerować kilkumilionowy zysk po spłacie udziału inwestora (czy dalej zgarnia te 30 czy 31% czy była jakaś zmiana, od wybuchu wojny mniej angażuję się w giełdę mogłem coś przegapić), co byłoby IMO świetnym wynikiem pamiętając o dalszej monetyzacji gry w kolejnych latach i możliwym wynikowym boosterze w postaci trybu coop.



  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~Tantiem [46.204.8.*]
    No w końcu ktoś trolom wzrostowym wyłożył kawę na ławę. EA sklecane latami na kolanie beż żadnej koncepcji. 12 USD z kopii - żenada. A podnieta jakby zrobili Hogwarts Legacy. Będzie miało z czego lecieć na dechy.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~Tantiem [46.204.8.*]
    Dodam tylko, że 300k w rok jest nierealne przy EA. Moim zdaniem 100k jest możliwe tylko przy 85% positive. A u nich z jakością co widać po Becie to jest różnie.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~nc [10.102.52.*]
    Nawet nie wiadomo jaka będzie cena OM a wy się tu pocicie .... Jak gra będzie dobra to ludzie będą kupować i tyle (ocena testów 85%). Ludzie nie grają w gry EA? Planet Crafter - EA, Sons Of The Forest - EA ( Mógłbym tutaj wymieniać jeszcze dużo ) Nie porównuję gier tylko obalam wasz argument co do Early Access.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~jqn [185.244.96.*]
    Tantiemowi zaraz żyłka pęknie buhahahahah, na głowie tu staje wypisując brednie. Open world survival to najlepiej sprzedajacy się gatunek obecnie, nie wspominam nawet o Coop.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~Tantiemcw33l [83.23.124.*]
    Do tantiemcw33la jak skomentujesz sprzedaż ponad 2 miliony kopii Sons of the Forest w 24 godziny? To Early Access. Żartuje, nie odpisuj, nie interesuje mnie zdanie takiego the billa.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~takietam [10.42.4.*]
    Dnia 2023-02-26 o godz. 17:21 ~foliabombelkowa napisał(a):
    >" .... otrzymujemy 16-20mln PLN możliwego przychodu w roku wydania EA co pozwoliłoby pokryć koszty produkcji i marketingu oraz wygenerować kilkumilionowy zysk po spłacie udziału inwestora '''"

    Przy takim założeniu 400 pln możliwe przed coop o ile zarząd nie wywinie kolejnego fikołka.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~foliabombelkowa [10.42.4.*]
    The Forrest / Sons of The Forrest to multiplayery w przeciwieństwie do OM więc przykład wzięty kompletnie od czapy. Natomiast The Planet Crafter jak najbardziej nadaje się jako benchmark dla OM - pokrewna tematyka/gatunek i single player. Playtracker pokazuje estymację 268k kopii w niespełna rok od premiery, zwyczajowo ze 30-50% można dodać do tego szacunku co by dawało sprzedaż ok. 350-400k przy początkowym peaku 10k i ocenach 95% (nie znalazłem w sieci żadnych twardych danych sprzedażowych, deweloper się widać jeszcze nie pochwalił). Nie byłoby to odległe od mojej bazowej prognozy 300k w tym roku (czyli w 8-9 miesięcy sprzedaży) dla OM.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~takietam [10.42.4.*]
    Nie porównywałbym lasu z pustynią ani hard sci fi do gier typu green hell / the forest. Nawet ryzykowne jest porównanie do planet crafter, tj. gry, która z założenia miała być lekka w odbiorze.Nie wiem czy tiktokowe dzieci, które chcą mieć wszystko szybko i na już nie znudzą się lutując płytkę drukowaną. To gra dla geaków, chyba, że będzie miała wciągającą fabułę. Bez tego nie wydaje się, by była grą nadającą się do streamowania tak jak. np. Hogwards Legacy. Także jak będzie peak 1200-1300 to będzie dobrze. Moim zdaniem target gry, to wiek ok. 40+ co nie znaczy, że ogólna sprzedaż będzie słaba. Raczej taki odbiorca nie kieruje się już emocjami i owczym pędem i stąd założenie dot. peaku.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~N21 [83.10.24.*]
    Peak 1,2 -1,3 to będzie poziom nędznego symulatora. Czyli taki prawie DFH który leży i kwiczy.
    Potencjał danej produkcji oddaje kuś akcji na kilka m-cy przed premierą. Także ten teges. Tutaj przy ocenach poniżej 70% positive macie na 2 dzień po premierze 8 zł za akcje.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~jqn [185.244.96.*]
    Potencjał pokazuje to, ze warujesz tu jak pies w środku nocy żeby odpisywać :-) to mowi wsystko.
  • Re: Jprd, czy wy naprawde nie umiecie liczyc? Autor: ~N21cw33l [83.23.124.*]
    Tyle lat ten pies tutaj pilnuje, co za prze gryw
[x]
PYRAMID 4,76% 11,00 2025-10-03 16:40:32
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.