No proszę. Nawet poważny Puls Biznesu zainteresował się OT Logistics.
Rzeczowo o działalności Spółki, a nie o jakichś tam mocno wątpliwych
przesłankach upadłościowych.
"W Świnoujściu i Gdyni, gdzie operuje OT Logistics, dominuje importowany węgiel. W świat wypływa zaś koks, bo krajowe huty, przygniecione cenami prądu, produkują mniej."
Przy okazji:
PKP Cargo mocno szarpnęło kursem w górę. Rynek zaraz zacznie szukać spółek o podobnym profilu i prędzej, czy później zainteresuje się też OTLOG. A przypomni im o tym Bumech, który już zakontraktował dostawy węgla do Polski via port w Świnoujściu, który też trzeba będzie rozwieść po składach w Polsce. Podwójny zarobek: wyładować ze statków na składy portowe, a potem załadować z tych składów na wagony kolejowe. Bumech już modernizuje w ramach współpracy taśmociągi portowe OT Logistics.
Grupa Kapitałowa Bumech podpisała 27 września umowę określającą warunki sprowadzania węgla energetycznego do Polski z Republiki Południowej Afryki.
Surowiec ma trafiać do Polski drogą morską od listopada bieżącego roku do końca marca 2024 roku.
Celem umowy jest powiększenie, przez Grupę Kapitałową Bumech, w której skład wchodzi Kopalnia Węgla Kamiennego Silesia w Czechowicach-Dziedzicach, ilości węgla oferowanego klientom kopalni przeznaczonego na potrzeby branży energetycznej w Polsce.
Rozpoczęcie tej współpracy stanowi istotne wsparcie dla poprawy krajowych zdolności importowych węgla energetycznego oraz jest jednym z elementów niezbędnej dywersyfikacji dostaw surowców strategicznych.