Dnia 2022-09-27 o godz. 21:33 ~krol napisał(a): > cała reszta mnie nie interesuje... a to mi daje wartość 250 mln tylko za pierwsze gorsze polrocze, czyli jakies 600 mln prognozy za cały 2022 :)
spolka powinna teraz kosztować 2 x tyle, ale otocznie i płynność fatalne… może nic się nie zmienić na kursie.
a poważnie - straszne fantasmagorie...SM sprzedał się przy wycenie 5,5x-6x ebitda skor w 2020 roku - z tego co kojarzę, dlaczego dziś miałbym płacić 10x za ten sam model usługowy na znacznie trudniejszym rynku przy zupełnie inny koszcie pieniądza?
obraz tej całej grupy jest słodko - gorzki...mamy fajne aktywo, stworzone przez rozsądnych i ciężko pracujących ludzi i....smutnego ceo, który od lat przepala kasę i opowiada te same bzdury. Mają kontrakt, który będzie kosztował jeszcze 25, może nawet 30 mln żywej gotówki (plus potencjalne kary za opóźnienia - to jest bank państwowy - będą ciężkie rozmowy, opóźnienia są ogromne) jednocześnie rocznie przepalają 12-13 mln zł żywej gotówki na odgrzewany produkt, którego prawie nikt nie kupuje...co z tymi leadami, co z early access i jaka jest tego konwersja na leady - o umowy nie pytam, co z rozruchem LB w PKO BP?...eh...śmieszne to...
Ten smutny prezes kupił Wind Mobile od upadającego Wind Telecom za 4 mln zl. Rozwinął go, przejął Software Mind za 50 mln, biorąc kredyt i ryzykując. Wbrew wielu. Prezes Wind Mobile zrezygnował wówczas. Doprowadził do wartosci bliskiej dziś 600 mln (polowa dla Was). Udało się. Jasne, że próbuje tez innych biznesowych ruchów, a w biznesie chcąc zarabiać więcej niż niz 10% trzeba ponosić ryzyko. Co oznaca, że nie wszystko się udaje. Zauważa to i dzis widać, ze redukuje inwestycje. W Pekao wkopał sie bo zaufał ludziom właśnie z przejętego SM. Wkońcu zjedzą tą żabę.
Właśnie o to chodzi, że nikt nie neguje tej wartości SM. Niezrozumiałe jest tylko to dlaczego spółka miota się wokół fintechu (czego jak widać po wycenie nie rozumie rynek) zamiast w pełni pozycjonować się jako SM czy tam połowa SM. SM to sukces Stycznia, chyba trochę wbrew temu co chciał.
Popatrz na odpowiedż w czasie konferencji wynikowej:
"Tak musimy pozycjonowac spolke ze wzgledu na sprzedaz i postrzeganie klientow. Musimy spolke pozycjonowac przede wszystkim w stosunku do klientow; pozniej w stosunku do inwestorow. Uwazamy ze nasi inwestorzy madrzy i potrafia dostrzec fakt o ktorym Pan mowi powyzej; tj ze sam SM stanowiu ogromna i rosnaca wartosc; w kotrym posiadamy 50% udzialow. Mozemy robic wiecej w komunikacji tych faktow.
Oczywiscie rozwazamy mozliwosc spin-off-u pozostalych obszarow (tj FTS - fintech uslugi; jak SM ale dla bankow). Na razie na to nie zdecydowalismy sie; ale jesli bedzie wyrazna wola i presja ze strony akcjonariuszy to jestesmy gotowi na taki ruch."