O tym, że rynek nie dostrzega potencjału piszemy tu już od prawie roku :-) (ja na forum zacząłem udzielać się tuż po premierze Succubusa). Od tego czasu gra sprzedała się szacunkowo w ok. 270 tys. kopii i wraz z DLC mogła wygenerować dla spółki już przeszło 10 mln zł przychodów. Ale pod względem wyników do Bloobera trochę jeszcze brakuje. Producent The Medium czy serii Layers of Fear za ostatni rok miał prawie 16 mln zł zysku netto. Madmind przy bardzo pomyślnych wiatrach w najbliższych 12 miesiącach może wykręcić 6-8 mln zł. Z drugiej strony tak jak napisałeś: różnica w wycenie jest aż 10-krotna, więc albo Madmind jest skrajnie niedowartościowany albo Bloober to bańka (oczywiście zakładam, że bliżej nam do pierwszej z opcji).
Premierę zapowiedziano na IV kwartał tego roku. Jakbym był prezesem spółki to zrobiłbym wszystko, żeby wypuścic grę przed Halloween albo przynajmniej przez Black Friday (oczywiście zakładając, że port na konsole jest zrobiony dobrze).
Obiektywnie można stwierdzić, ze spółka MadMind na znacznie lepszy start niż Bloober wiec nic nie stoi ns przeszkodzie, żebyśmy gonili lidera horrorów od którego jesteśmy 10x niżej wyceniani.
Ale mimo wszystko Bloober robi bardziej jakościowe gry z większym budżetem. Team też ma już większe doświadczenie i stali się rozpoznawalni na rynku globalnym, otrzymali dostęp to różnych IP. Inna renoma.
Nie rozumiesz, chodzi o to, ze Succubus jest młodszą spółką i ma znacznie lepszy start i bardzo duży potencjał do wzrostu. .Bloober też od czegoś zaczynał, nie porównuje obecnie 1:1 bo spółki są na innym etapie rozwoju. Prędzej MMS urośnie x10 niż Bloober od obecnej wyceny.
Patrząc czysto nominalnie, Bloober to na dany moment zupełnie inna liga. The Medium miało ponad 40 mln zł budżetu. Succubus niecałe 4 mln zł (co i tak w branży jest sporą kwotą). Bloober współpracuje z największymi firmami na świecie, a Madmind dopiero rozważa wydawcę dla Sanctus/Unborn. Ale patrząc relatywnie to Madmind radzi sobie znacznie lepiej - ma 10 raz niższą wycenę, ale pod względem oczekiwanych zysków mówimy o maksymalnie 3-krotnej różnicy.
Dziś dodali hot fixa do Succubusa,sprzedaz wzrosła,jest wyraźnie wyżej w bestsellerach.Ciekawe kiedy ruszy kampania na kickstarter gry Help Me! Wg planów miała zacząć się jeszcze we wrześniu,czekamy na jakieś info.
Coś może być na rzeczy, ale nie musi. Deweloper już jakiś czas temu oficjalnie wyniósł się z Rosji. Natomiast z tego co pisał Madmind, to wszystkie materiały niezbędne do przygotowania kampanii Kickstarter są już w ich posiadaniu (jedynie demo gry wymaga przetestowania). Osobiście spodziewałbym się startu kampanii lada dzień.
P.S. Przy okazji zwracam uwagę na mega drogiego dolara. Standardowa wersja Succubusa na rynek amerykański to przeszło 125 zł (wobec 100 zł na początku roku). A przecież to tam realizowana jest największa sprzedaż gry (blisko 25% ogółu).
"Help Me! W związku z agresją Rosji na Ukrainę, zdecydowaliśmy się zmienić miejsce w którym osadzona zostanie akcja gry, na Kazachstan. Według developera, ta niewielka zmiana nie wpłynie na proces produkcji gry, ani na wykonane dotychczas prace nad grą. Sam developer nie jest już powiązany z Rosją. Zmieniono serwery stron www, oraz przeniesiono firmę do innego kraju. Planowana kampania Kickstarter tego tytułu odbędzie się na przełomie czerwca/lipca 2022."
Możliwe, że kampania przesunie się o kilka dni / tygodni, myślę, że najpóźniej 2 listopada dowiemy się szczegółów(kolejny newsletter) Pozrawiam