Pozbud: Potwierdzenie lokalizacji fabryki magazynów energii w przyszłym tygodniu – Inwestycje.pl
https://inwestycje.pl/biznes/pozbud-potwierdzenie-lokalizacji-fabryki-magazynow-energii-w-przyszlym-tygodniu/
POZBUD tylko z produkcji baterii osiągnie niesamowite przychody.
Pozbud docelowa chce rocznie produkować baterie o pojemności 2 GWh.
Powiem tak dziś akumulator o pojemności np. 10 kWh kosztuje ok. 50 tys
zł. Pozbud ma docelowo rocznie produkować odpowiednik 200 tys takich akumulatorów.
Z pewnością ceny będą z czasem niższe. Na chwilę obecną przychód wyniósłby przy obecnych cenach kosmiczne 10 mld zł.
Gdyby ceny spadły o połowę to mamy 5 mld zł.
Może niektórzy zrozumieją o co gra idzie. W zeszłym roku przypomnę firma miała Niecałe 200 mln zł przychodu.
A do tego dojdzie jeszcze biznes związany z wirtualnym bankiem energii plus obecne biznesy, które będą w przyszłości marginalne.
Raczej już się zakończył :)) I choć teoretycznie w poniedziałek rano może na nas czekać info to raczej bym się tym nie przejmował .. zdążą podać czy nie .... trudno powiedzieć.
Dnia 2021-12-11 o godz. 17:03 ~Ponton napisał(a): > pkp znowu odroczony:)
Jak w końcu PKP Intercity zrobi tu coś niespodziewanego ... znaczy ogłosi otwarcie ofert... to będzie tu taki szok że nikt w to chyba nie uwierzy :)) Na razie zamiast na nowe przetargi poczekajmy co KIO zrobi w przyszłym tygodniu z tym przetargiem na 391 mln bo 29.10 zostało złożone odwołanie i za około 15 dni od tego terminu powinno być rozpatrywane wiec to raczej przyszły tydzień.
ja juz nie wiem czy warto walczyc o kontrakt, cena juz go zdyskontowała, a w tym caly jest amarans zeby dwoje chcialo na raz, a jak pkp nie chce to z takim molochem walczyć? potem beda robic pod gorkę, a poza tym czy pozbud dobrze to skalulowal bo 30 mln nizej niz chce wydac pkp i 100mln nizej niz konkurencja moze juz lepiej rozwiac na ,,potege,, oze i magazyny a pkp jak wpadnie to dobrze, ale z tego co widac pkp to niestety nie wyglada jak firma z ktora warto wiazac duze nadzieje na cos stalego , jak od 6 miesiecy przekadaja otwarcie ofert i jeszcze odowlanie, jak sie beda spierac to pkp potem pokaze odpowiedni palec, no bo grdyby chcieli podpisac ten kontrakt to jak pisale i ktos jeszcze o tym pisal, ze jakis aneks lub uzupelnienie oferty i kontrakt na 390mln podpisany pozbud zadowolony, pkp zadowolone bo 30 mln zaoszdzedzone a mimo wszytsko cos nie tak, moze to kwestia pana z pisu ktorego juz nie ma, nie wiem
modernizacja 288 wagonów, reszta na nówki logicznie to musza modernizowac , ale widzisz jak im idzie non stop przekladają a jak maja dobrą cene to odrzucają ofertę
zle to czytasz.... 288 wagonów to pocztek... do 2028 zostanie zmodernizowane ponad 30% taboru kolejowego !! .... i to tylko dzieki finansowaniu w ramach tego projektu !! sa inne projekty które już finansują modernizację wagonów i zakup taboru dla PKP Intercity
Podpisany kredyt jest pierwszą częścią szerszego zobowiązania kredytowego na kwotę 4,5 mld zł (blisko 1 mld euro), zatwierdzonego przez Radę Dyrektorów EBI na rzecz PKP Intercity. Zobowiązanie to stanowi największy pojedynczy kredyt EBI, jaki kiedykolwiek został zatwierdzony dla sektora kolejowego w Polsce.
Do 2028 r. ponad 30 proc. całego taboru PKP Intercity zostanie zmodernizowane dzięki finansowaniu w ramach tego projektu. Spółka spodziewa się, że planowane inwestycje mogą spowodować dodatkowy wzrost liczby pasażerów o około 25 mln w 2028 r.
Prezes zarządu PKP Intercity Marek Chraniuk dodał, że celem inwestycji jest wdrożenie Europejskiego Zielonego Ładu i przekonanie milionów pasażerów do podróżowania koleją. - PKP Intercity ogłosiło w tym roku kontynuację największego w swojej historii programu inwestycyjnego, w ramach którego do 2030 r. zainwestuje 19 mld zł w nowoczesny tabor - zaznaczył Chraniuk.
Jest kilka takich programów np. ten ogłoszony na początku tego roku:
W styczniu 2021 roku PKP Intercity zapowiedziało program inwestycyjny wart 7 mld złotych. Jego celem ma być modernizacja taboru. Realizacja tego programu ma zakończyć się 2023 roku. W jego ramach PKP Intercity kupi 12 nowych i zmodernizuje 14 istniejących elektrycznych zespołów trakcyjnych, kupi 118 lokomotyw elektrycznych oraz zmodernizuje blisko 200 lokomotyw elektrycznych i spalinowych. Do tego zmodernizuje około 700 oraz kupi 185 komfortowych i nowoczesnych wagonów.
dzieki za informacje, to nie wiem gdzie ta kasa bo cos malo tych kontraktów, , moze i dobrze niech pozbud rozwija infrastukure, ale cos wiecej by sie przydalo niz te 71 mln po to zeby wyrwac się na maxy powyzej 6 zł i rozpoczac nowy etap lepszy dla nas i firmy
Dnia 2021-12-12 o godz. 15:12 ~Ponton napisał(a): > dzieki za informacje, to nie wiem gdzie ta kasa bo cos malo tych kontraktów, , moze i dobrze niech pozbud rozwija infrastukure, ale cos wiecej by sie przydalo niz te 71 mln > po to zeby wyrwac się na maxy powyzej 6 zł i rozpoczac nowy etap lepszy dla nas i firmy
Ponton skoro zdecydowali ze ten program inwestycyjny na modernizację 700 wagonów będzie do 2023 r. to prędzej niż później tą kasę trzeba znaleźć ... albo odwołać te inwestycje przecież to już tylko 2 lata pozostały... A nie wiem jakby teraz wyglądało odwoływanie tych wszystkich inwestycji...
Przedmiotem umowy PSC (z ang. Public Service Contract) podpisanej między przewoźnikiem a Ministerstwem Infrastruktury jest świadczenie przez PKP Intercity usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich w latach 2021-2030. Wartość umowy wynosi 21,091 mld zł. Celem porozumienia jest zwiększenie udziału transportu kolejowego w rynku przewozów pasażerskich i dalszy rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego.
Nowa umowa umożliwi wzrost liczby połączeń uruchamianych rocznie przez PKP Intercity w kolejnych latach – z 120 tysięcy pociągów w 2021 roku do ponad 196 tysięcy w 2030 roku, co stanowi wzrost o 64%.
Planowany dynamiczny wzrost skali działalności przewoźnika pokazuje także praca eksploatacyjna (iloczyn liczby pociągów i przebytej przez nie odległości), która zwiększy się z 370 mln pockm w latach 2011 – 2020 do 683 mln pockm w latach 2021 – 2030 czyli o ponad 84%. W 2030 roku praca eksploatacyjna będzie o 69% większa niż w roku 2021.
Skoro mają tak zwiększać liczbę połączeń i przewozić więcej pasażerów to muszą mieć czym.... wiec owszem na razie te przetargi idą im ślamazarnie... ale muszą przyśpieszyć bo ministrowie nie będą zadowoleni:
PKP Intercity pokazuje nam dziś, że rozumie czym jest ambicja w realizacji dobrego biznesu i misji publicznej. Najbliższe dziesięć lat to czas ambitnej kolei w Polsce. PKP Intercity wchodzi w nową dekadę z ważnym zadaniem całkowitej przemiany krajowego transportu pasażerskiego, zmierzając do stacji docelowej jaką jest nowoczesna kolei i pośredniej, bardzo istotnej, jaką jest neutralność klimatyczna. Ogromne inwestycje, jakie zostaną przeprowadzone w tych latach powinny dać silny impuls rozwojowy dla polskiej gospodarki i ogromne możliwości dla polskich firm, z którymi współpracuje nasz narodowy przewoźnik. To będzie dekada korzystna dla wszystkich – przede wszystkim dla pasażerów, którzy już na dobre przesiądą się do nowoczesnych pociągów, ale także całego sektora kolejowego i rynku pracy – mówi Maciej Małecki, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.
A minister Adamczyk snuje nawet marzenia o ekspansji PKP Intercity za granicą !!
PKP Intercity po dokonaniu inwestycji taborowych osiągnie potencjał, który pozwoli myśleć o wyjściu przewoźnika za granicę, ocenił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. „Czwarty pakiet kolejowy to także wyzwanie dla krajów sąsiednich. Jak przewoźnik jest dobrze przygotowany w Polsce to potencjał, jakim będzie dysponował po inwestycjach taborowych do 2030 r., pozwoli również myśleć o wykorzystaniu możliwości w krajach sąsiednich, stworzyć taką sieć połączeń, aby dawać zyski Intercity” – powiedział Adamczyk dziennikarzom.
Plan PKP Intercity zakłada 19 mld zł inwestycji w tabor do 2030 r.
„Wspieramy przewoźnika narodowego olbrzymimi kwotami, aby budować tabor. Jestem przekonany, że to pozwoli również rozwijać się na zewnątrz. Dlaczego nasze Pendolino nie mogą wjechać na tory czeskie, niemieckie, Litwy (Rail Baltica)? Chodzi o skorzystanie z dużego taboru, który powstanie po inwestycjach. Jestem w stanie to sobie wyobrazić, ale to nie strategia dzisiaj, raczej myślenie o przyszłości” – dodał minister.
Ale opisujecie plany PKP…
A skąd wiadomo ze POZ je będzie realizował?
POZ startuje do wagonów, a czy ma referencje i doświadczenie w remontach lokomotyw? Ze o innych aspektach infrastruktury nie wspomnę.
Poza tym jest jeszcze konkurencja, która preferuje PKP, no i musza być zgłoszone konkursy/przetargi … a te jak widać się długo mielą zanim dojdzie do decyzji.
Pewniejsze wydaja się baterie i oze.
A z wagonami lepiej się mile zaskoczyć niż ponownie niemile rozczarować …
Dnia 2021-12-12 o godz. 20:01 ~Qbq napisał(a): > Ale opisujecie plany PKP… > > A skąd wiadomo ze POZ je będzie realizował? > > POZ startuje do wagonów, a czy ma referencje i doświadczenie w remontach lokomotyw? Ze o innych aspektach infrastruktury nie wspomnę. > > Poza tym jest jeszcze konkurencja, która preferuje PKP, no i musza być zgłoszone konkursy/przetargi … a te jak widać się długo mielą zanim dojdzie do decyzji. > > Pewniejsze wydaja się baterie i oze. > > A z wagonami lepiej się mile zaskoczyć niż ponownie niemile rozczarować …
Kubek a widziałeś ile firm startowało w tych przetargach ? ZNTK Mińsk Mazowiedzki i Konsorcium Pozbudu i Mag-Train nie twierdze tu że wszystko wygra Pozbud z Mag-Train ależ skąd ale niech wygra choć trochę bo Mińsk Mazowiecki sam się z tym nie wyrobi :))
Infrastrukturę dla PKP już Pozbud wykonuje od dawna ... kiedyś robił dworce kolejowe teraz sieć GSM dla PKP PLK Ale pisałem tu tylko o 19 mld inwestycjach w tabor kolejowy.
Wchodziłem dziś do zakładki przemysł kolejowy na www POZ.
Oferta jest opisana.
Ze jest to nowy segment oferty POZ we współpracy z partnerem strategicznym …
Zakładka realizacje jest pusta dla tej części oferty POZ.
Referencje - brak.
Masz zatem inne źródło?
Spojrzałem, ale w zakładce realizacje jest pusto.
Chcą robić, ale z tych mld co opisujecie ze PKP będzie wydawali to nie powiedziane ze to POZ dostanie a konkretnie ile i kiedy…
Dnia 2021-12-13 o godz. 08:07 ~Qbq napisał(a): > Spojrzałem, ale w zakładce realizacje jest pusto. > > Chcą robić, ale z tych mld co opisujecie ze PKP będzie wydawali to nie powiedziane ze to POZ dostanie a konkretnie ile i kiedy…
Kubek zmień przeglądarkę w zakładce usługi budowlane jest kilkanaście pozycji zrealizowanych dla PKP
no własnie Zakar , a tutaj chodzi o inne doswiadczenie zawodowe dla wagonów dlatego pkp ma wątpliwości , które ich nie przekonuja nawet jak 30mln moga zaoszczedzić:)
No i właśnie o to mi chodzi.
Szumu kupa i co, nawet POZ się tylko chwali oferta … bez realizacji i referencji.
Krzyczycie o wagonach itd … ja się domyślam ze oni maja realizacje magtrainu i tym się podpierają …
Ale te swoje doświadczenia to maja w infrastrukturze i robotach budowlanych jako bezpośredni wykonawcy i podwykonawcy.
Wiec z tymi lokomotywami i cysternami to tak nie zakładajcie ze to będą robić pomimo ze jeszcze przetargów nie podpisali, bo pewnikiem są lepsi w te klocki. Na razie niech się pokażą na kontraktach z remontem wagono, No i jeszcze pare niech wygrają, a potem zrobią … i oby także ten w którym się odwołują :)
Kubek ale ono do lokomotyw nie startują, tylko chyba wagony wchodzą w grę, wiec spokojnie lokomotywy dla innych dla poznudu niech beda tylko i az wagony
Czekajcie Qbq i Ponton bo czegoś tu nie rozumiem mamy tak: 1. Umowe na 41 mln na remont wagonów z Mag-Train w konsorcjum wiec kompetencje i doświadczenie wykazali skoro dostali pierwsza umowę. 2. Wiele umów jako podwykonawcy a nawet generalni na usługi budowlane i remonty torowisk i stacji kolejowych to przecież mamy na stronie Pozbudu w kontraktach budowlanych. 3. Owszem nie wiemy czy mogą z Mag-Train remontować lokomotywy jak i cysterny ...
Ale ten plan PKP Intercity na 19 mld zł które przeznaczy na tabor kolejowy.. tam nigdzie nie ma mowy że to tylko na lokomotywy.
Inne inwestycje na dworce i torowiska to z innego planu i to raczej z PKP PLK dla którego Pozbud robił już wiele.
Nie rozumiem jakich kompetencji w Pozbudzie wam brakuje ... ??? Robią dworce kolejowe, torowiska, i remontują wagony .... przecież na razie to chyba wystarczy ???
No przecież nie muszą robic lokomotyw i cystern or razu dajcie spokój jak wygrają połowę przetargów na remonty wagonów kolejowych to i tak beda mieli roboty na kilka lat... wiadomo ZNTK Mińsk Mazowiecki tez musi sporo wygrac tych przetargów bo to jest państwowy moloch.
Jeśli wg niektórych jest źle, no powiedzmy nie najlepiej a kurs z 3.6 wzrósł na 4.1 to..... Chyba wątpiących w przyszły sukces firmy jest coraz mniej. I dobrze.
Lubię jak kurs bez pozytywnych inf po korekcie rośnie. To oznacza siłę.
Ja wam Panowie mówię jedno. Odnoga remontów wagonów, produkcji okien, dewelopera, oze.... To pikuś. Te branże może łącznie dadzą ok. 45 - 70 mln zł zysku. Tj. 1-1.5 zł zysku na akcje.
Prawdziwy hit to będzie fabryka baterii.
Tu może być kilka a nawet 10 zł zysku na akcje. Tu idzie gra. Reszta to .... orzeszki
Sławek masz rację .... Ale i tak nie rozumiem czemu tak bardzo czepiają sie tego wszystkiego ... przecież firma fajnie sie rozwija wchodzi w kolejne sektory uzdrawia stare. Pamiętam jak się czepiano tego że w slonawach się tylko pogorszyło ze wcześniej było lepiej a teraz jak eksport drzwi do USA wzrósł o 80% i jak są już zyski ze sprzedaży okien z montażem dla deweloperów to czepiają się że Pozdud nie ma kompetencji w remontach wagonów i to że wygrał przetarg na 71 mln zł jakoś im nie przeszkadza... wygrany przetarg bez kompetencji ??
Fabryki magazynów energii tez już się doczepili że gdzieś już w Polsce jest i że zanim Pozbud zbuduje swoją rynek będzie już podzielony:
Autor: ~sceptyk [91.237.190.*] 2021-12-13 10:41 Opublikowano przy kursie: 4,08 zł , zmiana od tamtej pory: 0,25% Re: Ten kontrakt to raczej będzie
Zgoda Ponton. A po drugie, jaracie się tą fabryką jak by ona jutro miała zacząć produkować.. a przecież w Polsce (nie mówiąc już o Europie) takie fabryki już stoją, produkują i sprzedają magazyny energii!! W tej branży jest taka dynamika, że rok to wieczność .. a w czasach permanentnego braku rąk do pracy i porwanych łańcuch dostaw jak POZ zacznie produkować w 2023 roku to będzie i tak dobrze ! A wtedy rynek magazynów energii w Polsce będzie już pewnie poukładany.
Już nawet na to odpisywałem:
utor: ~KR [195.210.60.*] 2021-12-13 11:04 Opublikowano przy kursie: 4,09 zł , zmiana od tamtej pory: 0,00% Re: Ten kontrakt to raczej będzie
Tak do 2023 r. Pozbud już poukłada sobie rynek magazynów energii w Polsce zwłaszcza ze zaczyna właśnie handel tymi magazynami na razie wyprodukowanymi w Azji ..... bo do tej pory jakoś nie słyszałem by gdzieś w PL powstała taka fabryka. Owszem są w Polsce fabryki produkujące akumulatory do samochodów sam opisywałem tu na przykładzie LG Chem ile budowa takiej może kosztować
Ot są tu ludzie którym to co robi zarząd wyraźnie się nie podoba... tylko po co tu są ???
Czepiam się bo najpierw na forum POZ wypisujecie o potężnych przetargach PKP m.in na lokomotywy i cysterny (jakoby POZ mogl to wziąć i robić)… potem jak wskazuje ze nie maja doświadczenia to piszecie ze się czepiam. ???
To moze mniej ochów i achów i tak jak pisałem skupmy sie na tym co realne i możliwe. Analizujmy wagony, baterie i oze i trzymajmy kciuki za odwołanie. A wagony i cysterny … nie teraz.
No i przede wszystkim miejmy na uwadze ze POZ wagonów się uczy, wiec to ze w to wchodzi na plecach magtrain to już jest sukces :)
PKP Intercity dzięki podpisanej na początku roku umowy PSC z Ministerstwem Infrastruktury, do 2030 roku posiada 19 mld złotych, które przeznaczone zostanie na zakup lub modernizację taboru.
Cześc z tych pieniędzy bedzie przeznaczona na remonty wagonów. nigdzie nie pisalismy o cysternach bo niby po co PKP Intercity cysterny ??
Napewno beda w tym tez pieniadze na nowe wagony i lokomotywy ale to nas nie interesuje.
W 2030 roku cały tabor przewoźnika będzie nowy lub zmodernizowany.
Obecnie PKP Intercity ma zakontraktowane umowy na blisko 5,2 mld zł na tabor i infrastrukturę. W ostatnich latach, w ramach realizowanej strategii taborowej, spółka odebrała łącznie ponad 600 zmodernizowanych wagonów. W najbliższych miesiącach planuje zlecić modernizację kolejnych 321 wagonów.
„To dopiero początek zmian na lepsze, gdy uzmysłowimy sobie, że plany do 2030 roku zakładają inwestycje unowocześnienie taboru i rozwój siatki połączeń na poziomie 19 mld zł. Korzyści dla pasażerów będą oczywiste” – przekonywał Maciej Małecki, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.
Zakar - 12.12 Kr odpisał Tobie w polemice do Twoich zapowiedzi i przetargach PKP, przeczytaj.
Mnie chodzi o to ze niepotrzebnie kreujecie szerokie wizje dla POZ mając tylko wstępne zapowiedzi PKP.
Wizje są dobre na wagonach i tu prowadźmy analizy i rozmowy.
Poza tym nie widze sensu w ciągłym wychwalaniu, bo co z tego wynika ze się będziemy podrzucali?
Możemy mieć różne spojrzenia prawda? A spory i dyskusje mogą prowadzić do wyjaśniania pewnych spraw … ja np obejrzałem sobie bardziej szczegółowo ofertę POZ na ich www :)
Co do POZ to w tym segmencie tylko remont wagonów póki co. Oby odwołanie zakończylo się pozytywnie i oby kolejne przetargi na remont wagonów były po stronie POZ.
Qbq wychwalaniu a kto pamieta tu jeszcze o umowie miedzy PKP Intercity a skarbem państwa na przewozy pasażerskie dzięki której PKP Intercity ma do wydania 19 mld zł na tabor kolejowy w 8 lat ? Pamiętałeś ?
A o planie że do 2030 wszystkie wagony PKP Intercity zostaną zmodernizowane ? Naprawdę pamiętacie o tym wszystkim ? Jesli tak to przepraszam nie bede sie powtarzać
Zakar - a zastanawiałeś się kiedyś po co to wszystko piszesz tu "na forum POZ"? Zachwalasz możliwości POZ? czy PKP? Pokazujesz, że dużo znalazłeś linków? O co Ci chodzi ws 2030? mamy 2021/2022, pamiętasz? Co POZ w PKP wygra do 2030 to się okaże - teraz niech się skupią i o tym mówmy co do końca 2021 i w 2022 - pamiętasz że jest jeszcze odwołanie?, pamiętasz że kilka przetargów na wagony jest do złożenia i wygrania w 2022?
Wyluzuj, bo zaczęliśmy od cystern i lokomotyw, a kończymy na 2030 ...
zadnych pozytywnych informacji nie ma kurs nie rosnie, byl raport, niezly, ale kluczowych inf wcoaz brak, za to dostalismy w twarz od pkp bo nie chca super oferty 30 mln nizej nich ich wycena, a my sobie mozemy pisac linki wlejac, jak to bedzie dobrze, od 6 miesiecy d..pa i taka prawdfa kurs walna z 5,3 n 3.3 o na razie 4 zl i nic
Ponton. Czemu zakładasz , że pkp nie chciało oferty pozbud ? Wg mnie to pozbud zobaczył, że wycenił roboty za tanio i nie dopełnił wszystkich wymogów. Zobaczymy.