• Wyniki Autor: ~Dzielnik [83.4.118.*]
    ...finansowe 11bit po 3 kwartalach: zysk taki jak pcf po dwóch. A kapitalizacja praktycznie ta sama
  • Re: Wyniki Autor: ~Ciekawy [193.24.207.*]
    Prawda
  • Re: Wyniki Autor: ~Expert [217.72.76.*]
    Tylko że 11 bit jest producentem i wydawca swoich gier. Dużo fajnych premier w 2023 roku się zapowiada. PCF jest tylko producentem w tym momencie a nowe gry wyda dopiero pewnie w 2024 albo 2025 roku. Oceny gier oraz jakość gier 11 bit jest lepsza niż PCF. Pod wieloma względami 11 bit > PCF. Patrzenie tylko na aktualny zysk to błąd początkujących.
  • Re: Wyniki Autor: ~RoB [37.8.240.*]
    Myślenie że bycie wydawca gwarantuje pewny zysk również. Przykład all in games. Porównaj też liczbę wolnej kasy w budżetach obu firm oraz zasoby ludzkie. 11bit dopiero szuka przejęć a pcf zrobił już kilka. I można tak porównywać w nieskończoność.
  • Re: Wyniki Autor: ~Expert [217.72.76.*]
    Dlatego napisałem pod wieloma względami, a nie wszystkimi. PCF ma dwa razy więcej pracowników. Z wolna kasa to nie ma aż takiej dużej różnicy. Dla mnie bardziej liczy się produkt który wytwarzają te firmy. PCF tworzy nowe IP, gdzie ciężko jest się przebić na rynku. 11 bit pokazało trailer Frostpunk 2 i już jest na 14 tym miejscu wishlisty, bez większego marketingu. W przyszłym roku myślę że będzie pierwsza piątka, a przed samym wydanie gry pierwsza trójka. PCF nie może się pochwalić czymś takim. Na frostpunka mają dużo pomysłów, jak np. gra mobilna i planszowa... PCF tego nie ma. Przez Outriders PCF ma teraz zła renomę i musi udowodnić, że potrafi robić dobre gry. Jak w 2023 11 bit będzie miało 200-300 mln zysku netto to PCF nadal będzie miało 30-40 mln zysku.
  • Re: Wyniki Autor: ~Ojoj [83.4.118.*]
    Chłopie patrząc na teraz to zdecydowanie pcf>11bit. A patrząc w przyszlosc na 2023...kto ci gwarantuje że 11 nie przesuną frostpunka na 2024? I tak samo że pcf kolejnej gry nie zrobi na 2025 rok? Pcf ma stały, spory zysk. 11 bit ... w 2022 według ciebie obie spółki będą miały podobny (a może realnie pcf zdecydowanie wyzszy) czy celujesz tylko w te 300 baniek na 2023 dla 11bit?
  • Re: Wyniki Autor: ~gość [87.207.22.*]
    Expert, zapominasz o jednej rzeczy - poza Witcherem 3, Cyberpunkiem i Outriders żadna inna polska gra nie miala peaku graczy powyżej 100k na Steamie. W przyszłym roku pewnie do tego grona dołączy Dying Light 2. To jest bardzo duże osiągnięcie, którego niewiele osób się spodziewało - bo poza grami typu F2P czy MMO niewiele tytułów wykręca takie wyniki. W 2020 było to zaledwie 15 gier, Twierdzisz, że 11bit będzie miało 200-300mln zysku netto w 2023, no a co jak nie będzie miało? Tak jak np. CDR miał mieć kilka mld zł zysku po Cyberpunku... a co jak przełożą premierę na 2024, albo 2025? I wytłumacz mi proszę dlaczego twierdzisz, że PCF w 2023 roku będzie mieć 30-40mln zysku - jakie są twoje założenia do tej prognozy. Twierdzisz, że im przychody spadną w 2023 czy marża się załamie?
  • Re: Wyniki Autor: ~Expert [217.72.76.*]
    Witcher 3 to miał wysoki pick i był long seller. Cyberpunk miał mega peak ale po miesiącu przestał się sprzedawać. Outriders też miał spory peak, ale się nie sprzedaje dobrze, jeszcze nawet się nie zwrócił. Według mnie Outriders jest skończone, biorę pod uwagę ostatnie oceny graczy. Te gry kosztowały setki milionów złotych i kupę lat na produkcję.
    11 bit produkuje gry AA+, czyli krótszy dewelopment i mniejszy budżet. Może nie ma dużego peaku na stracie ale ich gry się dobrze sprzedają przez lata. Przy Frostpunk peak przy premierze moze być bardzo wysoki.
    Oczekuję że wydadzą Frostpunka 2 w 2023 bo już zaczęli akcje wydawnicza. To znaczy że gra jest w bardzo zaawansowanej fazie. Większe ryzyko przesuniec według mnie ma PCF bo robi gry AAA, które są bardziej skomplikowane.
    Łatwo jest policzyć jaki moze mieć zysk PCF. Spółka podawała jakie są budżety gier które aktualnie tworzą. Innego znaczącego przychodu nie mają.
  • Re: Wyniki Autor: ~gość [87.207.22.*]
    11bit ma krótszy development... hmm policzmy, wydali Frostpunka w 2018... od tamtej pory nic. Frost Punk 2 być może w 2023. Czyli jakieś 5 lat... no coś nie wydaje mi się, że jest to jakiś krótszy development, zwłaszcza, że jest to gra AA+. A teraz zastanów się nad jeszcze jedną kwestią. Wiesz ile trzeba sprzedać kopii żeby zarobić 200mln-300mln netto??? Żeby 11bit chociaż taki przychód uzyskało to jest to około 3-4mln kopii przy cenie 30USD. Powiedzmy nawet, ze zaczną sprzedawać po 40 USD za kopię - to masz ok. 2.3mln-3.5mln kopii - na same przychody tej wielskości w jednym roku. Frostpunka 1 sprzedali 3mln kopii w trzy lata... więc zastanów się czy twoje założenia do prognozy nie są trochę zbyt optymistyczne.
  • Re: Wyniki Autor: ~Expert [217.72.76.*]
    To że wydali Frostpunka w 2018 to nie znaczy że od razu zaczęli tworzyć Frospunk 2. Także tutaj są tylko Twoje domysły że produkcja trwała 5 lat.
    Frostpunk startował z całkiem innej pozycji, Frostpunk 2 ma dużo łatwiej, co pokazuje wishlista steam. Ponad 1 mln kopi w ciągu roku powinno być spokojnie sprzedane w dobrej cenie. Spółka też nadal sporo zarabia na już wydanych grach. Do tego liczę wydanie 2 gier nad którymi pracują w 2023. Oraz kolejne gry z XDev. Także frostpunk 2 to nie jedyny projekt na który liczę że będzie się dobrze sprzedawał. Reszta gier które tworzą to nie są małe projekty i oczekuje z nich sporych zysków.
  • Re: Wyniki Autor: ~Expert [217.72.76.*]
    W 2022 roku PCF na pewno będzie mial dużo wyzszy zysk niż 11 bit. Ale według mnie nadrobi to z dużą nawiązką w 2023 roku. 11 bit tworzy gry które długo i dobrze się sprzedają. Po Frostpunku 2 będą wydawali do niego dodatki i zysk w przyszłych latach będzie duży, większy niż PCF. Mają wydać też kolejne ciekawe gry w 2023. Liczę że również będą się dobrze sprzedawały. Mają też sporo projektów w XDev, które mają bardzo duży potencjał. To wszystko sprawia że 200 mln zysku rocznie stanie się norma dla 11 bit. A później to się zobaczy. Oczywiście to są tylko moje założenia i mogą być błędne.
    Na PCF nic ciekawego się nie wydarzy przez rok albo dwa I będzie kiszenie pieniędzy.
  • Re: Wyniki Autor: ~CzteryK [89.64.35.*]
    W zasadzie normalna wymiana przekonań. Od dawna.
    Outriders to zupełnie inny gatunek niż frostpunk. Nie można ich porównywać. Outriders trzeba mierzyć z grami typu The division , może pod Destiny ( one zawsze mają słabsze oceny od innych gatunków ) gorzej chyba wypadają tylko horrory. Mimo że są po prostu dla ciebie innych graczy.
    Frostpunk jest bardzo dobry , jednak u mnie po pierwszym ukończeniu tj 2 gie podejście około 5-6 h zainteresowanie zmalało do 0. Na pewno byli zaskoczeniem którego teraz już nie będzie. Z Outriders było odwrotnie. Gra była ( również przez mnie) skreślają na starcie, a okazała się przyzwoita w swoim gatunku . Oczywiście masa błędów to fakt. Nawet do dziś. Jednak głównym problem moim zdaniem jest host.... Mam wrażenie jakbym grał w 3 różne gry. Solo extra zero błędów. Jak jestem hostem bardzo dobrze . Nieliczne błędy. Jak dołączę do kogoś to chybił trafił....zdarza się masa kłopotów.
    Wracając do porównania Frostpunk vs Outriders to w Outriders z przyjemnością zagram solo w Dlc , natomiast nie mam chęci grać w Dlc do frostpunka ...
    Od tak jak to od gatunku można mieć różne podejście do gier. Sam lubię shootery i do nich wrócę.
    Co do kasy to jak już pisałem
    Dlc to też gotóweczka i tlen dla akcjonariuszy. Czy przyciągnie nowych? Cóż nie sądzę .
  • Re: Wyniki Autor: ~Expert [217.72.76.*]
    W wielu punktach się z Tobą zgadzam. Jednak ilu ludzi chce przechodzić grę dwa razy? Większość przejdzie ją raz i szuka nowych gier, taka jest naturalna kolej rzeczy. Tylko zagorzali gracze trzymają się jednej gry, a liczba takich graczy jest niewielka.
    Outriders jest przyzwoity, tak jak piszesz, ale właśnie dlatego to jest za mało żeby być hitem.
    Przeczytaj raport 11 bit. Jest tam napisane że sprzedaż dodatków do Frostpunka jest wyższa niż średnia rynkowa, także wielu ludzi kupuje te dodatki i jest to sprawa indywidualna.
  • Re: Wyniki Autor: ~Expert [217.72.76.*]
    11 bit poszedł w dwa dni ponad 10% w górę. PCF w tym czasie walczy żeby nie spaść poniżej 40 zł za akcje. Chyba rynek myśli tak samo jak Ja.
    Dla mnie PCF jest bardzo interesująca spółka i myślę że zainwestuje tutaj za rok albo dwa spory kapitał. Jednak w tym momencie nie widzę szansy na duże wzrosty, z wykresu nawet wygląda na to że jest tutaj nadal trend spadkowy i nie wiadomo gdzie się zatrzyma.
  • Re: Wyniki Autor: ~CzteryK [89.64.35.*]
    Bardzo dobrze że poszedł. Życzę im jak najlepiej . To że nie mam ich akcji nie znaczy że tak nie jest. Pcf życzę jeszcze lepiej. Zobaczymy po 30 czy będzie jakiś obraz ewentualnego zainteresowania Dlc.
    Tutaj zagrałem na krótko około pół roku temu . Coś koło 67 sprzedałem 62 . Później zmieniłem strategie i zacząłem zbierać. I zbieram do 2023( życzę sobie abym nie żałował) Dla 11bit też będzie to ciekawy rok . W ogóle dla polskiego rynku. Będą tam bomby za bombami . 11 bit ,pcf , creepy, Bloober...
  • Re: Wyniki Autor: ~Ciekawy [193.24.207.*]
    Zagrałeś na krótko tzn że są kontrakty terminowe na spadki pcf? Pisało kilka osób że nie.ma.na pcf i w końcu sam już wiem jak to jest że akcje lecą poniżej IPO, czy to panika czy sprzedają czasem osoby które kupiły dużo drożej i stąd kurs aż tak leci, ja się nie spiesze nawet ze strata, pcf to ciekawy model biznesu, drogo wyceniany ale jeżeli tylko uczą się na błędach to kiedyś może być bardzo fajnie
  • Re: Wyniki Autor: ~CzteryK [5.173.97.*]
    Zdecydowanie muszę pisać Jaśniej.
    Na krótko w sensie kupowLem pod wybicie przekonany że zawróci z tych granic. Nie udało się i sprzedałem ze stratą. 600 sztuk z tysiąca . Pozostałe zrobiłem optymalizację przy 42 zł . Natomiast zbieram między 40 a 46 praktycznie za cały zysk jaki uda się wypracować na innych spółkach ( jak Bloober pod TGS , choć to głównie dzięki RB poszedł w górę. No ale udało się) , ale co i ile to już zostawię dla siebie. Natomiast tyle że aż strach mówić jak nie wyjdzie do 2023:/
  • Re: Wyniki Autor: ~Ciekawy [193.24.207.*]
    Wiesz, do 23 to może i nie wyjdzie ale nie chcę mi się wierzyć że przy takim rozwoju oni będą w plecy nawet w perspektywie 10 lat, podoba mi się też ich rozrzut na świecie,.to dobra komunikacja na danym terenie i prawie osobne jednostki...
[x]
PCFGROUP -0,29% 3,40 2025-12-23 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.