No właśnie choćby tymi dwoma ostatnimi linkami chciałem się kilka dni temu podzielić, to ten nasz moderator/cenzor wyciął wpis, czym mnie zirytował. Dobrze, że tym razem zapanował ten ktoś nad sobą lub ktoś inny był/jest na dyżurze :-)
Jeśli chcecie przeczytać te artykuły w naszym języku, to wystarczy otworzyć sobie Google translate: https://translate.google.pl/ po czym wkleić konkretny link po stronie lewej, a następnie kliknąć na automatycznie utworzony link wynikowy z tłumaczenia po stronie prawej. Otworzy się wówczas przedmiotowy artykuł w tłumaczeniu.
Aby w pełni wykorzystać walory graficzne Model Buildera, polecam zastosować tablet graficzny. Kosztuje różnie, ale są i takie za dosłownie przysłowiowe grosze. Na czymś takim, za pomocą "pióra/rysika" w dłoni można tworzyć na ekranie komputera wręcz malarskie dzieła, zależnie od osobistego talentu artystycznego. To jest współcześnie narzędzie niejednego grafika. Dlatego właśnie Moonlit wszedł w jakąś kooperatywę z producentem niezwykle popularnych tabletów graficznych - WACOM: https://store.steampowered.com/news/app/1164250/view/2909879326038309424 Taki tablet niezwykle podnosi walory tej gry! W swoim wpisie, który nasz moderator/cenzor był nieuprzejmy wyciąć, zwróciłem też uwagę na pewien szczegół informacyjny zamieszczony w ostatnim raporcie finansowym Q3 za 2021 r. o który niektórzy niegdyś dopytywali na forum, a moim zdaniem uatrakcyjniający Model Buildera. To jest zapewne odpowiedź Moonlita na pojawiający się w ustach niektórych zarzut o wirtualności tworzonych w nim obiektów. Otóż okazuje się, że będzie/jest możliwość ich materializowania: cyt.: "...W grze położono bardzo duży nacisk na zachowanie realizmu składania i malowania modeli oraz dioram. Jednocześnie gra umożliwia zdobywanie praktycznych umiejętności, by posiadana przez tych pierwszych, a zdobywana przez drugich wiedza, mogła być wykorzystywana do realnego sklejania modeli - i odwrotnie. Cechy te dodatkowo są podparte przez możliwość wydrukowania w 3D lub zakupienia części modeli dostępnych w grze."
Pokusiłem się o drobną analizę, która w ostatecznym rozrachunku lekko mnie zszokowała. Sądziłem kiedyś, że w reklamie Model Buildera na rynku chińskim, najważniejsza będzie platforma Bilibili. Tymczasem zapoznałem się z jego oglądalnością na Weibo (chińskim twitterze) i po porównaniu z Bilibili i YouTube, włosy nieco stanęły mi dęba: materiał sprzed 4 mies. - 189 tys. odtworzeń 2 mies. - 47 tys. 1 mies. 274 tys. 19 dni - 25 tys. 19 dni - 3648 19 dni - 6939 18 dni - 4153 To oznacza, że w ciągu ostatnich 4 mies. powyższe 7 różnych prezentacji Model Buildera na Weibo, otwarto, bagatela, 549740 razy. I pod wszystkimi są komentarze, co świadczy, że pomysł gry, jej demo, nie są mdłe w odbiorze, że wywołały reakcje emocjonalne. Ale mimo, że jestem pod wrażeniem powyższego, to muszę wspomnieć o pewnym tajskim YouTubowym influencerze MinGamer.TV, którego materiał sprzed ok. 2 tyg., ma aktualnie przeszło 5,7 tys. odtworzeń i ta liczba stopniowo rośnie. Na YouTubie, żaden materiał poświęcony Model Builderowi nie może się równać z oglądalnością tego. Tajlandia posiada ok. 70 mln. mieszkańców. Wynika wg mnie z tego wniosek, że są influencerzy i INFLUENCERZY. I do tych drugich przede wszystkim muszą dotrzeć, by promowali Model Buildera.
Wszedłem jeszcze raz na podstronę chińskiego Weibo poświęconą Model Builderowi i zmieniłem nieco ustawienia przeglądania. Dostrzegłem, że pojawiła się większa liczba materiałów różnych chińskich influencerów, wszystkie począwszy od 14.09.2021 r.: https://s.weibo.com/realtime?q=model%20builder&rd=realtime&tw=realtime&Refer=weibo_realtime Aktualny bilans otworzeń prezentuje się następująco: 10000 wyświetleń 18 dni temu 4156 wyświetleń19 dni temu 9116 wyświetleń19 dni temu 6941 wyświetleń 20 dni temu 25000 wyświetleń 19 dni temu 122000 wyświetleń 19 dni temu 3651 wyświetleń19 dni temu 44000 wyświetleń 19 dni temu 274000 wyświetleń 1 miesiąc temu 7090 wyświetleń 2 miesiące temu 1263 wyświetlenia 2 miesiące temu 154 wyświetlenia 2 miesiące temu 47000 wyświetleń 2 miesiące temu 79000 wyświetleń 2 miesiące temu Teraz sumaryczny bilans otworzeń powyższych materiałów prezentuje się jeszcze bardziej imponująco: 633371 wyświetleń.
To ważne i ze wszech miar pozytywne info. Wszędzie o tym bębnią: Na obu stronach Facebooka: Model Buildera i Moonlita bębnią też o tym. Niestety musicie ewentualnie wygooglować sami, bo portal nie wiedzieć czemu nie przepuszcza linków facebookowych. A z innej beczki, oto też ważne info dla światowego marketingu Model Buildera: https://neconnected.co.uk/green-man-gaming-strikes-partnership-deal-with-finstock-capital/ https://neconnected-co-uk.translate.goog/green-man-gaming-strikes-partnership-deal-with-finstock-capital/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=nui,sc