Pokusiłem się o drobną analizę, która w ostatecznym rozrachunku lekko mnie zszokowała. Sądziłem kiedyś, że w reklamie Model Buildera na rynku chińskim, najważniejsza będzie platforma Bilibili. Tymczasem zapoznałem się z jego oglądalnością na Weibo (chińskim twitterze) i po porównaniu z Bilibili i YouTube, włosy nieco stanęły mi dęba:
materiał sprzed 4 mies. - 189 tys. odtworzeń
2 mies. - 47 tys.
1 mies. 274 tys.
19 dni - 25 tys.
19 dni - 3648
19 dni - 6939
18 dni - 4153
To oznacza, że w ciągu ostatnich 4 mies. powyższe 7 różnych prezentacji Model Buildera na Weibo, otwarto, bagatela, 549740 razy. I pod wszystkimi są komentarze, co świadczy, że pomysł gry, jej demo, nie są mdłe w odbiorze, że wywołały reakcje emocjonalne.
Ale mimo, że jestem pod wrażeniem powyższego, to muszę wspomnieć o pewnym tajskim YouTubowym influencerze MinGamer.TV, którego materiał sprzed ok. 2 tyg., ma aktualnie przeszło 5,7 tys. odtworzeń i ta liczba stopniowo rośnie. Na YouTubie, żaden materiał poświęcony Model Builderowi nie może się równać z oglądalnością tego. Tajlandia posiada ok. 70 mln. mieszkańców. Wynika wg mnie z tego wniosek, że są influencerzy i INFLUENCERZY. I do tych drugich przede wszystkim muszą dotrzeć, by promowali Model Buildera.