To jest nie zadluzenie ale sposob publikowania danych dotyczacych leasingu samolotow MSSF16 . nalezy sie poduczyc .warunkow raportowania dla spolek giedowych
Tak to sa leasingi samolotow przedstawione w formule raportowania MSSF 16 . Dodatkowo raportuja caly leasing np na 7 albo 8 lat ale niekoniecznie tyle on musi trwac bo samoloty sa zamieniane nawet co 5 lat . Zabaczcie ze we flocie ENT bylo juz ponad 65 samolotow ( dane z ULC ) a flota ma tylko 30 teraz wiec samoloty sa caly czas zmieniane .
Laesing to nie jest zadluzenie jak kredyt . To wynajem na okreslony czas za okreslona kwote raty laesingowej. Niesety MSSF 16 nie jest dostosowany do operacji linii lotniczych stad wychodza takie kwoty w raportach
Proponuje przeczytac sparwozdanie finansowe za 2022. tam jest to opisane dokladnie.
Co za bzdury się tu wypisuje? Na zbicie kursu tak? Nie sądzę żeby ktoś pomylił leasing z kredytem. A leasing w tej branży to podstawa działalności operacyjnej. Max, jak nie rozumiesz core biznesu tej spółki to sobie odpuść. A jak naciągacz na sprzedaż to utargu nie będzie w tym miejscu
jeżeli nic się nieoczekiwanego nie wydarzy to zadłużenie na koniec roku z tytułu spadku USD spadnie o 15% i wynik będzie kosmiczny. Ale tu tak naprawdę zysk netto nie ma znaczenia a Ebitda i na nią trzeba patrzeć. Mocno spada paliwo jet a przez to zmaleje koszt. W przyszłym roku leasing też powinien być tańszy ze względu na USD Libor który zaczyna odwrotny kierunek. Wszystko wskazuje na to że rekordowy 2023 będzie pobity w roku następnym