15 dni przed premierą - zaczynamy odliczanie i porównanie. Tak to było w przypadku GSS - 38 nowych osób w społeczności gry na 15 dni przed premierą, potem było to kolejno 40, 26, 29, 32, 27, 30, 33, 43, 70, 116, 161, 162, 164, 439, 919 w dniu premiery. Prison na 15 dni przed premierą - 44 nowych osób. Dzisiaj po godzinie 14 kolejny wynik (na razie jest to 59 nowych osób). Start dobry, jak na razie 2-0 dla Prisona, ale to dopiero rozgrzewka :)
Kilka kwestii. Po pierwsze jak chcesz być wiarygodny to Succubus na 15 dni przed miał 18 nowych osób, potem kolejno faktycznie było to 121, 103, 56, 49, 39, 76, 79, 96, 65, 55, 68, 148, 273, 249, 376. Jeden dzień źle policzyłes. A więc po pierwszych 2 dniach wynik to 1-1. Succubus zawiódł to bez dwóch zdań. Nie chodzi tu bynajmniej o oceny gry, bo te były dobre, ale o sprzedaż. Jest jednak kilka "drobnych różnic". Po pierwsze gatunek - horrory w grupie PLW jeszcze nigdy nie odniosły sukcesu, a symulatory już tak. Chyba nie muszę wymieniać? Po drugie youtuberzy/steamlikes/ilość pobrań dema i prologu/max peaki itd. to wszystko zdecydowanie jest na korzyść Prisona (podobnie było przy GSS). Po trzecie crosspromocje/bundle. PLW Succubusa mogło promować jedynie na Agony, LFB, LFD, TBI. Prisona można promować na większości gier grupy oraz tworzyć bundle. Po czwarte koszty - Prison o 2 mln niższe od Succubusa.
Faktycznie, jest przesunięcie o 1 dzień, , ale to nie ma znaczenia dla trendu. Tak czy inaczej PS ma do "pobicia" 103 w dniu dzisiejszym.. Z tego co widze, to na ten moment przyrost wynosi +56.
Pisałeś jedynie o przyroście follow i na tej podstawie oceniałeś siłę gry i jej perspektywy, wiec nie przeskakuj nagle na to czy horrory się lepiej sprzedają niż symulatory (bo i z symulatorami bywa różnie) i co fajniej sprzeda sie w zestawach.
Junkyard fajnie sprzedaje się w zestawach, mimo że to symulator? Tak wiem, PS ma dużo lepsze oceny niz JS, ale i Succubus i miał i ma świetne oceny graczy. Żonglować danymi mozna dowoli, a temat nie jest zero-jedynkowy i nie jest tak, że wszystko można dokładnie przewidzeć..
Post dotyczył prognoz na podstawie przyrostu społeczności, a Succubus udowadnia, że wiara w darmowe kliki przed premierą może prowadzić na manowce.
Na razie dzisiaj Prison ma dokładnie 71 nowych osób (15012 - 14941). Pisałem o przyroście społeczności - fakt. Napisałem też o kilku innych zmiennych dzisiaj oraz wcześniej. https://www.bankier.pl/forum/temat_prsion-vs-gss,50165715.html Oczywiście przyrosty to nie jest jedyny i najwazniejszy wskaźnik, ale jednak dosyć istotny. Junkyard czy Bum to symulatory ale ze starą niezbyt "odświeżoną" jednak wihlistą przed premierą. W przypadku Prisona jest inaczej. Najpierw demo w październiku zeszłego roku, a następnie prolog w maju tego roku wyrąźnie pobudziły wishlistę gry co ewidentnie widać na wykresie. https://gaminganalytics.info/gbwish_chart/842180 W dniu premiery gra pewnie będzie na najwyższej pozycji w swojej historii podobnie jak GSS https://gaminganalytics.info/gbwish_chart/1149620 Junkyardowi było do tego daleko. https://gaminganalytics.info/gbwish_chart/671970 Poza tym oceny - Junkyard pierwszy prolog - 48%, drugi - 73%, sama gra - 57%. Prison ma 91% prologu czyli tyle samo co GSS. Poza tym staram się uczyć na błedach i dlatego nie uwierzę już w sukces żadnego horroru z grupy PLW przed premierą. Zawiodłem się kilka razy i wiem też, że gatunek ma znaczenie, a grupa PLW symulatorami stoi. Oczywiście nie da się dokłądnie przewidzieć wszystkiego, ale jednak pewne rzeczy można wyczytać odpowiednio wcześnie i to staram się robić.
Porównaj sobie średnie peaki prologu za ostatnie 5 miesięcy przed premierą gry: 1. Prison - 597, 205, 202, 104, 103 (śr. 242). https://steamdb.info/app/1431610/graphs/ 2. GSS - 269, 226, 94, 125, 125 (śr. 168). https://steamdb.info/app/1528080/graphs/ 3. Succubus - 28, 28, 31, 50, 54 (śr. 38). https://steamdb.info/app/1344350/graphs/ Filmiki z rozgrywką youtuberów przed premierą gry: 1. Prison - 6,87 mln https://www.youtube.com/watch?v=YpOiKJ7ebmo&t=1073s 2. GSS - 1,29 mln tyle miał ten filmik przed premierą. Dopiero po wydaniu gry doszły inne z większą widocznością. https://www.youtube.com/watch?v=fQLnhSN1FCk&t=40s 3. Succubus - 374k tyle miał przed premierą. https://www.youtube.com/watch?v=rOqzoOSnLlc&t=8s Ilość pobrań prologu Prisona - 665k (trzy tygodnie przed premierą pełnej wersji gry, prolog wydany 20.05) vs GSS - 362k (prolog wydany 28.04), o Succubusie nie wspominając. Wymieniać tak można dalej (Prison liderem Steamlikes, GSS i Succubus przed premierą nigdy nie były w top 10). Z Succubusem było trochę myslenie życzeniowe. Chciało się aby to był sukces (też byłem w tej grupie), ale ryzyko jednak było znacznie wyższe głównie z uwagi na tematykę gry. Tutaj jest zupełnie inaczej - to SYMULATOR. Nie wiem czy gra pójdzie drogą HF i GSS, ale są ku temu przesłanki. Gwarancji sukcesu nie ma oczywiście nigdy.
a sukces GSS przewidziałem przed premierą https://www.bankier.pl/forum/pokaz-tresc?thread_id=10595165&strona=1 podobnie jak pisałem o Prisonie dużo wcześniej https://www.bankier.pl/forum/pokaz-tresc?thread_id=10103981&strona=1 https://www.bankier.pl/forum/pokaz-tresc?thread_id=8749551&strona=1
Lol j-23 cwaniaczku, chwyć się uczciwej pracy a nie siedzisz i trolujesz tutaj. Każdy ma głęboko twoje opinie. Można porównać z dowolną gra i co będzie ok ? Oczywiście że gatunek ma znaczenia.
A wiesz gdzie ja mam "opinię" plebsu? No to super, że juz wiesz. Będę pisał co mi sie podoba i gdzie mi się podoba,. Lepiej poczytaj sobie trolla od Caps Locka produkującego sie na forum Drago, wioeć zrozumiesz niz z moich postów. .
A jeszcze wracając do followersów to warto wiedzieć, żę różne gry mają różne przeliczniki. GSS miał x 13, Prison ma x 11,13 a Succubus x 7,83. Co oznacza, że za wczoraj i dzisiaj (ostateczny wynik Prisona po 14.00) gra Baked ma ok. 1336 nowych osób na wishliście. GSS miał w analogicznym okresie 1014, a Succubus - 1088. Natomiast w sumie za ostatnie 15 dni przed premierą GSS doszło ok. 30,3k nowych zapisów a Succubusowi 14,6k. Zobaczymy jak wypadnie ostatecznie Prison. Obecnie widać, że po prostu coś się ruszyło w tej kwestii i oby był to początek czegoś dużego.
Oczywiście , to co piszesz ma sens i jest w tym logika, więc twoich postów nawet nie porównuję do niekórych bzdetów z tego forum, typu: "dzida, za tydfzień będzie tu 200zł", albo "50ln zysku na koniec roku jest jak w banku". Twoje analizy są dogłębne, zawierają logiczne analogie i są o lata świetlne przed ww. "analizami".
Jednakże, takie prognozowanie to stąpanie po kruchym lodzie. W przypadku natomiast tak dużego wzrostu ceny jak na BKD, kolejne wzrosty, które miałyby miec podłoże fundamentalne musiałyby byc wywołane jakąś hiper sprzedażą.,
W to, że gra PS sprzeda się lepiej niż Succubus i ogólnie nieźle, to ja nie wątpię. Gra na pewno dosć szybko sie zwróći i na pewno zarobi. Byłbym totalnei zaskoczony , gdyby było inaczej. Jednakże wątpię, że neiżłą sprzedaż, czyli powiedzmy 100k do końca roku (czyli niezła sprzedaż) wywoła jakieś wzrosty, zysk będzie za mały.
Mało tego, uważąm, że taka sprzedaż zawiedzeie wielu "napalonych" akcjonariuszy BKD, liczących na "dzidy i rajdy"., więc nie wiadomo co mogłoby być z utrzymaniem aktualnego kursu.
Żeby wszystko poszło tak jak sobie wszyscy marzą, to PS musiałby sprzedawać sie CO NAJMNIEJ tak szybko jak GSS, tym bardziej, że nowych, obiecujących premier ze stajni BKD nie widać. Kings Helper zapowiedziany na )5/2022 traktuję co najwyżej jako dodatek.
Ja nie piszę nic o kursie i kapitalizacji Baked. Oczekiwania są duże, nie przeczę. Gdyby okazało się 100k do końca roku to według mnie byłby to słaby wynik (taki to być możę będzie miał Succubus jesli weźmie się pod uwagę Halloween oraz 3 globalne i jedną indywidualną promocję gry do końca roku). Bardziej porównywałbym Baked i Prisona do Big Cheese i tego co możę dać jedna udana premiera Cookinga. https://www.bankier.pl/forum/temat_co-moze-dac-jeden-projekt,50224667.html 100k powinno dać ok. 3,5-4 mln społce, czyli 1,9-2,4 mln zysku to za mało patrząc na obecną kapitalizacje. Możliwe jednak jest według mnie 200k do końca roku, a to już będzie uzasadniać obecne poziomy. Po cichu liczę nawet na więcej (urodzony optymista ze mnie). Tutaj drugą grą będzie ochroniarz (Security Guard), a trzecią Alaska Gold Fever a nie King's Helper, ale to nieważne. Prędko one nie wyjdą. Tutaj liczy się tylko Prison i jego przyszłe DLC na wzór Cookinga. Oczywiście wpisu typu "dzida, za tydfzień będzie tu 200zł", albo "50ln zysku na koniec roku jest jak w banku" także dla mnie są tragiczne, gdyż zupełnie oderwane od rzeczywistości i nawet ich nie czytam (niestety często forum bankiera to rynsztok). Ciesze się J-23, że podjąłeś ze mną dyskusje. Mamy różne opinie, ale jak widać możemy merytorycznie na ten temat porozmawiać. Jak dla mnie właśnie do tego powinno służyć forum.
Pozwolę sobie, na krótki komentarz ... obecna kapitalizacja 70 mln przy nawet średniej sprzedaży PS nie robi na nikim wrażenia...
Juz nikt nie pamieta kapitalizacji np takiego dennego Pyramid Games, który do dzisiaj żadnej istotnej gry nie wydał a wyszynski bajki ciągle opowiada i nie przeszkadzała nikomu kapitalizacja 200 mln ...albo kap. Simfabric czy innego badziewia , które do tej pory gry nie wydało a kapitaluzacja sięgała kilkuset mln.
2 nawet 3 krotnie wyzsza kapitalizacja jeszcze niedawno byłaby zupełnie czymś normalnym w przypadku takiego potencjału jaki ma PS od Baked, gdzie zostaje z każdej sprzedanej kopii kupa szmalu bo nie trzeba się z nikim dzielić.
Istotny tez jest gatunek gry.
Horrory to oczywoscie nisza - doskonale to widać na przyklad po całkiem ciekawym Medium od Bloobera, świetne oceny, ciekawa fabuła, niezła mechanika a sprzedaz ... no cóż.
Zygzak co do horrorów i tego, że to nisza to masz rację. Co do braku inwestora do podziału jak ma np. Drago także. Co do Pyramid czy Simfabric w zeszłym roku to po prostu były inne czasy. Większość spółek gamingowych była wtedy mocno "grzana" dlatego to nie jest dobre porównanie. Oczywiście nie zmienia to faktu, że wierzę w udaną premierę Prisona i liczę na to, że spółka dużo zarobi.
Marjo prison spada przed premierą głowni udziałowcy realizują profity nikt już nie wierzy w prison simulator bo to sredni tytuł ale ty wierzysz dlatego sprzedaje wszystko i kupuje akcje baked!!!!! Elo bonus gpw brrrrrrrrrrrrrrawo
Elo mario ty to jesteś gościu..prawdziwy ekspert...na bank tak będzie 100 zeta na prizonie ..na madmind tez tak gadałeś przed premierą ..
Twoje typowania są zaj**iste zawsze robie na odwrót i zarabiam...taki arturo szpilka na nc w typowaniu ...elo Mario pozdro ubrani team
Marjo! Pamiętam jak pisałeś że sukobus fajna gra na bank się sprzeda porównywałeś tegowałeś szmery bajery i co miałeś rację na madmindzie juz 100zeta ..tu też tyle będzie biorę kredyt i kupuje akcje baked elo bonus gpw
Statystyki mówią, że będzie sukces na miarę mr Prepper a on sprzedał 160 tys kopii w pół roku i to trzeba przyjąć jako punkt odniesienia. Jak wyjdzie w praktyce pokaże raport 72h.
Mario wiesz jaki jest podział na świeża-starą wishliste tak orjentacyjnie procentowo coś szacowałeś? bo z tego co widze to pierwszy trailer gry był w 2018 podobnie do bum simulator Bum Simulator - Official Trailer 906 926 wyświetleń 8 maj 2018 https://www.youtube.com/watch?v=AOzkJbk6uBc&t=15s
Prison Simulator - Official Trailer 30 042 wyświetlenia 16 sie 2018 https://www.youtube.com/watch?v=HIA866fWcEE
39-43 to wynik za dzisiaj i w sumie 6-3 dla Prisona a dokladnie to 386-298. Ostatni tydzień się zaczyna, a więc tempo przyrostów będzie wzrastać. Pytanie tylko jak mocno.